Tintelende en jeukende voeten!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesin, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hoi dames!

Ik ben momenteel ruim 37 weken zwanger en heb sinds een week of twee last van tintelende voeten (alsof ze slapen) daarbij soms ook jeuk!

Hoort dit erbij? Heb het bij mijn vorige zwangerschap niet gehad.

Mijn buik jeukt ook, maar dat komt waarschijnlijk door het oprekken van de huid.

Verloskundige ff bellen?

Groetjes Friesin

Eikeboompje vindt dit leuk.
  2. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Ik zou gewoon even bellen! Liever een keer te vaak bellen dan te weinig ;)

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou indd voor de zekerheid even bellen!

4. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Gebeld!

Ik heb vrijdag een reeks afspraken staan in het zkh ivm geplande keizersnede (waaronder ook een echo en gesprek bij de gyn), dus bespreken we mijn klachten dan.

Ze kon een deel van de afspraken vervroegen naar morgen, maar dan wordt het zo'n gevlieg in twee dagen!

Mochten de klachten erger worden dan moet ik aan de bel trekken.

5. Martine88

Martine88 Nieuw lid

6 feb 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Toevallig, ik ben nu 37 weken en heb dat ook en ik was afgelopen maandag in het ziekenhuis vanwege de stuit ligger. Dus heb het benoemd en er is voor de zekerheid maar even bloed geprikt, om hele erge afwijkende galwaarden uit te sluiten. Dus zou het zeker noemen! Bij mij neemt de jeuk namelijk wel toe, en het duurt een aantal dagen voordat de uitslag er is dus je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij jeuk aan de voeten zou ik inderdaad ook even op zwangerschapscholestase laten testen. Zo richting het einde is het ook niet vreemd dat je wat vocht vasthoudt waardoor je voeten wat dikker worden en dat kan ook jeuken. Dus wie weet is het niks, maar beter even checken :)

Hier duurde de uitslag van bloedonderzoek overigens maar 1 dag, dus dat is prima te overzien.

7. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Inderdaad even laten prikken op zwangerschapscholestase. Tintelende voeten kan wel komen doordat er miss iets wordt afgekneld door je dikke buik :)

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Geen klachten meer.. Alles was goed! Geen bloed laten prikken.

Eikeboompje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina