Hey.. sommige zullen mij misschien herkennen van in andere topics... Ben een 40jarige mama die woensdag 10weken zwanger is.. Doordat er bij mn vriend een afwijking gevonden is in zn chromosomen staat er voor mij een vlokkentest ingepland op 19september...ik kan dus echt niet genieten van mn zwangerschap momenteel...ik slaap heeeel slecht en vraag me af of er nog mensen zijn die een vlokkentest moesten doen en hoe jullie dit ervaren hebben..hoe hebben jullie de weekjes ervoor doorstaan?? Ik moet nog 3 weken afwachten en daarna nog afwachten op de uitslag! Ik probeer mezelf voor te bereiden op slecht nieuws mr heb al wat traantjes gelaten!! Vorige vrijdag een echo gehad en wat een mooi ukje mocht ik zien! al heel beweeglijk en een heel sterke hartslag! Mn vriend probeert mij gerust te stellen en zegt de hele tijd...het ziet er toch supergoed uit??! Anderen zeggen dat als het fout zou zijn dat ik hoogstwaarschijnlijk al lang een miskraam had gehad (heb al 4miskramen achter de rug..) mr ik weet dat da niet klopt...alles kan er nu goed uitzien mr fout zijn...
Ik heb twee keer een vlokkentest gehad. De test zelf vond ik erg meevallen. Het is bij mij vaginaal gegaan en het voelde als een buikpijn voordat je ongesteld moet worden. Daarna rust nemen en zo min mogelijk doen. De uitslag afwachten is slopend. Plan het een beetje vol met wat leuke dingen zodat je veel afleiding hebt. Succes en sterkte!
Ik heb 3 x een vlokkentest gehad. Waarvan 2 bij dezelfde zwangerschap. Eerste vlokkentest vond ik niet prettig maar het was te doen .. uitslag na 9 dagen al binnen bij mn dochtertje deze tweede vlokkentest was echt sh*t. ze deed veeeel te snel. Veeeeel te ruw, en na 2 uur belde het lab dat ze mijn weefsel had ipv van de placenta… hierdoor moest ik opnieuw deze ging via de buik met een naald… ook niet prettig. Door de eerste vlokkentest is een bloeding ontstaan die niet meer ophield… de dag voordat ons zoontje moest worden opgewekt ( werd te gevaarlijk voor mij..) hoorde we dat ook hij gezond was… de kans dat het misgaat is 0,5%… dus alsjeblieft als je vind dat ze het te ruw of te snel doet geef dat aan.. volgende keer ga ik ook naar een ander ziekenhuis. Het vertrouwen daar is weg.. niet om je bang te maken want de kans is nihil maar als het te pijnlijk is zou ik vragen om een vlokkentest via de buik..