Hoi meiden Ik heb net een groei echo gehad...de kleine maakt het goed..maar ik had teveel vruchtwater ..Dit was 27.4 en mocht 24 zijn... ik moet nu suikertest doen.. iemand ervaring met teveel aan vruchtwater?
Ja ik! Teveel vruchtwater en een grote baby! Ook de suikertest gehad, maar die was goed! Er is nooit een oorzaak gevonden.
Ik had ook teveel vruchtwater. Had de suikertest al gehad die was goed , ook geprikt op infectieziekten maar ook niks uitgekomen. Mijn placenta maakte gewoon veel vruchtwater aan. Kindje was ook niet groot , 3310 gr. Ik ben wel ingeleid met 39.5 weken omdat ik steeds meer vruchtwater kreeg.
Ja ik had de meest enge dingen op internet gelezen Ik heb geen nipt test ofzo gedaan..alleen de 20 weken echo. Maar ik las dat teveel vrucht water ook syndroom van down kan betekenen bijv. Toch enorm van geschrokken+
Ook ik had teveel vruchtwater! Twee keer een dagcurve geprikt, maar geen suiker. Uiteindelijk een klein, maar kerngezond mannetje bij de geboorte!
Maar goed dat ik toen der tijd niet gegoogled heb, had ik me toch ook wel zorgen gemaakt. Maar hier een gezond kindje gekregen, dus het hoeft niet altijd een syndroom te zijn. Krijg je ook nog extra echo's om het in de gaten te houden?
Ff offtopic... Ik zie dat je ook een kindje uit juni 2018 hebt en nu pril zwanger bent, ik toevallig ook
Ik moet morgen een dagcurve bijhouden ivm diabetes. Komt daar niks uit dan gaan ze overleggen met de gyneacoloog... Maar inderdaad.. Google is geen goede raadgever
Dit had ik ook. Veel vruchtwater, grote placenta.. en een hele grote Baby!! En geen idee hoe het kwam...
Hier ook veel vruchtwater en een normaal kindje qua grootte. Mijn vk ziet geen probleem. In elk geval een signaal dat placenta en vliezen goed werken. En de een heeft nu eenmaal wat meer dan de ander. Dat jij net buiten het gebiedje valt, wil echt nog niets zeggen. Zeker niet wanneer alle andere zaken gewoon normaal zijn. Gyn wilde wel suikertest, heb ik vriendelijk voor bedankt en zelf een nuchterwaarde geprikt. Die was hartstikke prima. Dus geen zorgen. Mijn nipt was verder goed en 20wk-echo ook.
Mijn suiker was ook gewoon vandaag..wel even contact gehad met een gyneacoloog .en idd sommige maken gewoon wat meer aan zei hij
Ik heb bij mijn vorige 3 zwangerschappen teveel vruchtwater gehad. Nu inmiddels 38 weken zwanger van de 4de en weederom teveel vruchtwater. Nooit geen oorzaak voor gevonden... Moet zeggen dat mijn nieuwe gyneacoloog er ook heel luchtig over deed.. Ze vertelde dat er in 85% van de gevallen geen oorzaak voor wordt gevonden. En dat het grootste gros van de 15% bestaat uit zwangerschapssuiker...
Ja mijn verloskundige deed er heel geschrokken over zeg maar...en de volgende dag kon ik al terecht bij de gyn en die deed er ook zo luchtig over.. dat je pas bij 35 achter je oren moet krabben.. raar hoor
En dat vruchtwater zelf niks zegt.. ene baby plast veel andere minder..dat het totaal plaatje moet kloppen..en niet alleen naar het vruchtwater gekeken moet worden
Bij mijn oudste had ik ook veel vruchtwater, mijn buik was juist daar zo groot van. Kwam maar een klein kindje uit. Daar is nooit wat van gezegd.
Ja tis zo raar.. de verloskundige schrok ervan..en de gyneacoloog deed eigenlijk erg laconiek...maar heb nu al zo vaak te horen gekregen.. je hoeft niet lang meer he?? Nou nog 9 weken