Hallo allemaal, Omdat ik heel erg veel pijn had in mijn buik heeft mijn arts aangegeven dat de placenta laag lag en of dit was besproken tijdens de 20 weken echo. Dat was dus niet vermeld. Nu krijg ik over een paar weken een extra echo (biometrie) om te kijken waar de placenta ligt. Zijn er dames die hier wat meer over kunnen vertellen? Ik voel me zo onzeker.
Ik krijg deze ook. Mijn placenta ligt ook laag, maar niet voor de baarmoedermond. Was verder niets om mij zorgen over te maken hebben ze gezegd, kon ook zelfs in die positie geen kwaad tijdens de bevalling.... dus ik ben ook benieuwd wat ze dinsdag zeggen... moet dan voor groei-echo en kijken dan meteen naar de placenta..
Veel succes dinsdag! Een groei-echo, krijg je dat altijd? Want in het ziekenhuis gaven ze aan dat er na de 20 weken geen echo meer gemaakt zou worden. Nu krijg ik er toevalling één om te controleren waar de placenta ligt.
Ik heb 'm bij Thirza ook gehad, bij 30 weken, om te kijken of de placenta voldoende mee naar boven was gegroeid. Bij de 20-wekenecho was namelijk zichtbaar dat ie vlak tegen de baarmoedermond aan lag, en als ie daar zou blijven liggen, zou de placenta de uitgang geblokkeerd hebben en was natuurlijk bevallen niet mogelijk geweest. Bij mij was ie door de verdere groei van de baarmoeder voldoende mee omhoog getrokken en kon het mooi precies, een natuurlijke bevalling Als je placenta te laag blijft liggen en niet voldoende meegroeit, krijg je een (geplande) keizersnee.