Hoi, Ik vroeg me af in hoeverre kan je er zeker van zijn : de berekening echo hoelang zwanger. Bijv 1e echo 6+1 2e echo 9+1 3e echo 13 wk tussen de eerste en 2e echo zat idd 3 weken en tussen de 2e en 3e echo 4 weken. dus ipc klope ze qua schema redelijk met elkaar. maar kan je er dan ook echt van uit gaan dat je zolang zwanger bent? mijn verloskundige heeft mij vertelt dat een kindje tot ongeveer 12 weken ongeveer hetzelfde groeischema heeft. Gewoon pure intresse
Voorzover ik weet groeien alle kindjes tot 12 weken gelijk. En kunnen ze aan de hand van een meting bepalen hoe ver je bent. In het begin is het nog zo klein dat de meting niet helemaal nauwkeurig is. Met 12 weken moet dit goed te doen zijn. Na de 12 weken groeien alle kindjes in hun eigen tempo en meten ze vaak nog het hoofdje, buikje en een bovenbeen om zo tot een gemiddelde termijn te komen, die moet ongeveer in de buurt liggen van hoe ver je bent.
Tot 12-13 weken groeien kindjes ongeveer gelijk. Daarna zit er teveel variatie in om met de echo een goede termijn te kunnen vaststellen. Maar onder de 8-9 weken is het nog zo klein, dat een klein meetfoutje al een paar dagen of meer verschil kan geven. Dus tussen de 9 en 12 weken wordt het beste de termijn vastgesteld..