Hallo! Ik weet niet precies waar ik het neer moet zetten, dus denk dat het hier het beste past? Ik zal het even uitleggen, Ik heb al ongeveer 6 maanden mijn menstruatie niet gehad. Ik ben aan de pil, heb ook gewoon nog braaf mijn stopweek, maar er gebeurt niks. Ben hiervoor al een aantal keer naar de huisarts geweest, die heeft in het begin een zwangerschapstest gedaan, maar deze was negatief. En het enige advies wat ik op dit moment krijg is.. Niks doen.. Volgens mijn huisarts kan dit geen kwaad.. Maar zelf vind ik het nogal eng! Kan dit dan echt geen kwaad? Ik heb nog wel onveilige seks met mijn vriend. Kan er nu uberhaupt een kans zijn dat ik zwanger kan worden? Ik heb nu namelijk sinds anderhalve week ongeveer last van een heel erg vol(beetje vreemd) gevoel in mn onderbuik. ben met vlagen misselijk, en word ook iets zwaarder? (weeg mezelf elke ochtend) Of kan dit komen doordat ik dit mezelf inbeeld ofzoiets? Misschien iemand die een advies heeft oid? Ik weet het zelf allemaal niet meer... X Rachel
Wat vervelend meid Maar volgens mij kun je niet zwanger worden zonder een eisprong. En kun je geen eisprong hebben zonder een menstruatie. Maar ik ben ook maar een leek... Misschien hebben andere meiden hier er een goed antwoord op Succes!
als je de pil altijd netjes slikt krijg je 99% zeker geen eisprong.. er zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Zou zelf nog even een test doen. en anders, als het je echt dwars zit dat je niet ongi word tijdelijk stoppen met de pil. dan moet er na verloop van tijd wel een onttrekkingsbloeding optreden. gebeurd dat niet zou ik toch een doorverwijzing naar de gyn eisen. succes!
Bedankt voor de reactie's! Ik zal er even eerlijk bij zeggen dat ik af en toe nog wel eens de pil vergeet... Maar ik denk dat ik dan zelf eerst nog maar even een test haal indd, en als deze negatief is (wat ik zelf toch eigenlijk wel denk..) dat ik nog maar een keertje naar de huisarts ga en indd maar even een doorverwijzing eis. Maar ik vind het nogal vreemd dat mijn huisarts zegt dat dit geen kwaad kan. Dit lijkt mij toch niet echt normaal dat het zolang uitblijft? X
Nee, dat lijkt me ook niet normaal hoor. Zou idd verwijzing naar gyneacoloog vragen, dan wordt het iig onderzocht en dat is voor jou ook een geruststelling.
2 jaar voordat ik zwanger werd ben ik 3 maanden niet ongesteld geworden en een paar keer zeeeeer licht! (alleen wat bruine afscheiding voor een dag of 2) Hier ben ik uiteraard ook voor bij de huisarts geweest, zijn advies was een tijdje stoppen met hormonen en dan zou het vanzelf weer op gang moeten komen. Ik had inmiddels al 10 jaar de pil geslikt etc. Bij mij is het dus uiteindelijk allemaal goed gekomen maar zou je toch adviseren verder onderzoek te laten doen als je het niet vertrouwd!
Als je de pil wel eens bent vergeten, lijkt het me inderdaad slim om eerst nog eens een test te doen.. Succes!
Bij de pil kan het bij mijn weten voorkomen dat je niet menstrueert tijdens de stopweek. Maar al een half jaar niet, terwijl je, (denk ik?), daarvoor wel menstrueerde tijdens je stopweek, is wel een beetje gek. De symptomen die je beschrijft, kunnen bij een zwangerschap horen, maar ook bij een eisprong of bij andere hormonale dingen. Misschien anders eens stoppen met de pil en zien wat er dan gebeurt? De pil kan namelijk een behoorlijk ontregelende invloed op je hormoonhuishouding hebben, en dus bijvoorbeeld ook een effect op je schildklier, wat weer zou passen bij de klachten die je beschrijft.
Wil je niet bang maken, maar met bovenstaande ben ik het niet helemaal eens. Zelf ben ik 3 maanden niet ongi geweest en was toen toch ineens zwanger van onze jongste. Dus een menstruatie hoeft niet altij te betekenen dat er wel/geen eisprong is geweest. Verder wil ik me aansluiten bij de rest van de adviezen. Laat je doorverwijzen voor verder onderzoek, want 6 maanden is best lang
wat een rare huisarts zeg. Dat je een keertje niet je doorbraakbloeding krijgt is inderdaad niet erg. Maar een half jaar is wel erg lang hoor ! Misschien is de pil veel te zwaar voor je ? Of ben je zelf misschien erg licht in gewicht ? Verstandig dat je even zelf een test doet en daarna maar weer naar de huisarts gaan en niet laten afschepen. En misschien ook maar even stoppen met de pil en een andere manier vinden om te vrijen met je partner (condooms). Heel veel succes en hoop dat er niets is. Maar laat je zeker weten onderzoeken !
Dank jullie voor de reactie's! Ik zal indd eerst zelf maar even een testje halen. en dan daarna dan nogmaals naar de huisarts.. Persoonlijk wil ik liever niet stoppen met de pil.. al is het maar tijdelijk. klinkt misschien stom, maar ik hou dus echt niet van seks met condoom.. Ik hou jullie op de hoogte! Denk dat ik morgen even een testje haal. Hebben jullie tips over waar ik deze het beste kan halen? of welke t meest betrouwbaar is oid? X
Ik zou gaan voor de testen van kruidvat/trekpleister en dan het doosje met 2 testen voor 5 euro. Zou niet zo'n test kopen waar een + op moet verschijnen als je zwanger bent. Succes!
Ooh ik lees nu pas goed dat je nog aan de pil bent. Tja ik slik ook de pil (na in juni 2011 de mirena te hebben laten verwijderen omdat die die niet werkte) en ben ook niet meer ongi in de stopweken. Nu dus al 9 maanden niet meer
Oke, nog 1 vraagje dan maar.. Heb vandaag geen test kunnen halen, dus ga ik dat morgen doen. Maar moeten de testen van de kruidvat persé met ochtendurine? of zou ik dat ook later op de dag kunnen doen? Anders zou ik namelijk moeten wachten tot Donderdag dat ik de test zou kunnen doen... X
Normaal gezien zou zo'n test vanaf je nod met elke urine kunnen dus ik denk het wel. Het zijn twee testjes dus anders doe er een morgen overdag en als die negatief is, voor de zekerheid overmorgen met ochtendurine of zo. Al denk ik dat ALS je zwanger zou zijn, je toch al wel verder dan 1 maand zou zijn toch?
Nou, testje gedaan.. En zoals ik eigenlijk al had verwacht was hij negatief..=) Dus dat word toch de huisarts maar even bellen! X
Denk wel een opluchting dus? (anders zat je natuurlijk niet aan de pil). Hopelijk kan de huisarts iets voor je betekenen.
Aan de ene kant wel.. Maar aan de andere kant zou ik het stiekem niet erg hadden gevonden als ie positief was geweest.. Maargoed, morgen de huisarts even bellen en hopen dat ze dit keer wel een oplossing oid heeft, of iig een onderzoek gaat doen!