Pretecho gehad, maar toch een beetje zorgen

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Kaas, Mar 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

We hebben afgelopen donderdag een pretecho gehad en onze dochter weer eens mogen zien. Alles zag er goed uit zei de echoscopiste. Maar toch.. ik maak me een beetje zorgen. Ze heeft een meting gedaan en daar kwam uit dat ons kindje zes dagen voor op groei loopt.. Is dat heel erg? Ik ben namelijk een aantal maanden voor mijn zwangerschap 50 kilo afgevallen en toen had ik nog wel een veel te hoog BMI, hadden ze bij mij misschien toch ook zo'n suikertest moeten doen en groeiecho's? Tijdens de zwangerschap ben ik ook al best wel weer wat aangekomen, zou het daardoor komen?

Heet iemand dit ook meegemaakt?

Groetjes!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    6 dagen helemaal niks om je zorgen over te msken.
    Misschien heeft je dochter net een groeispurt gehad voordat je de echo had en groeit ze nu iets minder hard waardoor ze weer op haar schema ligt.
    Lekker gaan genieten

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    6 dagen is juist heel prima. Onze dochter lag twee weken voor, twee weken achter, weer precies op tijd en hop ze kwam er kant en klaar en precies goed uit.

4. Alita

Alita Niet meer actief

is idd helemaal niet erg.
    Was het wel zo had de echoscopiste je absoluut doorgestuurd!

Maar 6 dagen is echt niet erg....

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

6 dagen is idd echt niet erg

toen ik zwanger was woog ik maar 50 kilo ( nu helaas niet meer :p) en mijn zoontje liep 1,5 week voor op groei terwijl ik niks binnen hield en geen suiker had. beter iets voorlopen op groei dan een stuk achterlopen op groei denk ik dan :)

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hihi ik heb glucose test gehad.. en was helemaal goed..

gister pretecho gehad.. dijbeen opgemeten en loop 2 weken en 2 dagen voor op groei!! kan idd een groeispurt hebben gehad..

7. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt allemaal! Dat stelt gerust! Ik hoef dus ook niet bang te zijn dat ze 6 dagen eerder komt, in dit geval op koninginnedag?

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Niet dat je daardoor idd ineens zes dagen eerder bent uitgerekend.......maar Dat risico zit er altijd in hoor.
    Ze gaan gemiddeld uit van bevallen tussen 3 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum.... dus als je kindje op 30 april wil komen.... dan doet het dat :p

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Tja dat kan natuurlijk altijd.

10. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja ntuurlijk... beetje domme vraag, hahaha.. maar bedankt allemaal!

11. Alita

Alita Niet meer actief

hahaah kan altijd ja ....je weet nu niet omdat ze 6 dagen voorloopt of ze dan ook komt 6 dagen eerder.....

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waarom maak je je zorgen als de echoscopiste zei dat alles goed was? Ik lees het keer op keer dat mensen hier aan leken gaan vragen of er iets mis is, terwijl de arts of echosocpiste zei dat het goed was. Dan maak je jezelf toch alleen maar gek? Mijn zoontje loopt 2-3 weken voor. De echoscopiste en arts zeggen dat het goed is. Ik geloof ze, zij zijn immers de experts en hebben je kindje gezien. Waarom zou ik dat niet doen? Geniet en relax, 6 dagen verschil is echt peanuts :)

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Vlinder ik snap je maar hier kun je alles vragen en dan doe je dat toch iets sneller.....als iemand ergens mee zit is het toch juist fijn dat je het hier kwijt kunt?

14. Vlinder84

Ja, als je iets even niet weet is dit forum idd leuk om even snel iets te vragen over kleine, onbelangrijke dingen (voor serieuze vragen of zorgen is je vk of gyn). Maar als je gyn/vk/echoscopiste zegt dat het goed is, dan is het goed. En als je het dan alsnog hier gaat vragen, wat verwacht je dan? Dat iemand gaat zeggen: 'oh nee, 6 dagen voor op de groei?! Oh jee!' En dan? Ben je dan gerust gesteld? Of moet je eerst van 10 mensen horen dat het geen probleem is? Tien mensen die geen medische opleiding hebben, die geen idee hebben van het ingewikkelde groeiproces van een foetus. Het valt mij gewoon op dat mensen geen vertrouwen lijken te hebben in hun zorgverleners, maar waarom ga je het dan zoeken bij volslagen onbekende leken? Dat vraag ik mij af, zeker nadat dit het zoveelste topic is over dit onderwerp.

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Mensen hoeven niet te reageren op een topic!

Ik denk zoooooo vaak, ""pfffff, daar gaan we weer" en dan beantwoord ik dat topic gewoon niet....Peanuts:p

16. Alita

Alita Niet meer actief

ja je hoeft idd geen antwoord te geven.
    Ik vindt ook dat je zo`n dingen beter jkan vragen aan een deskundige ...maar je mag het ook best hier plaatsen..zie er niet zo het probleem van in....is je eigen verantwoordelijkhied toch|?

17. Vlinder84

Dus je mag alleen reageren als je met ts mee kletst? Ik vind, vooral mijn eerste antwoord, heel zinnig. En hoop dat TS daar ook iets aan heeft. Dat ze in het vervolg wat zekerder is en zich niet druk maakt om futiliteiten. Het is best fijn namelijk, om zorgeloos zwanger te zijn.

18. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onbewust weet ik ook dat alles goed is, omdat de echoscopiste dat zei. Maar als ik er over na ging denken, maakte ik me toch wat zorgen. Ja, ik jad beter de verloskundige kunnen bellen op dat moment, maar ik wilde eerst wat ervaringen horen.

19. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zie nogmaals geen probleem met je topic....gewoon lekker doen hoor. Moet jij toch helemaal zelf weten wat jij hier vraagt;)

20. Alita

Alita Niet meer actief

Dit is de vraag van TS

En hier had ze graag een antwoord op toch? Dat jij vindt dat ze zich niet zo`n zorgen moet maken kun jij best vinden maar dat doet ze dus wel. Jij moet niet zo veroordelend reageren alleen omdat zij een vraag had.

Share This Page