ik heb een vraag. okt 2011 benik gestopt met de pil. eind jan, bleek ik zwanger.. door het dolle heen waren we 8 weken echo goed 12 weken echo goed 13 weken werden we opgebeld omdat ze extra echo wouden (voor mooier beeld) het bleek verkeerd te zijn. Ons kindje had zeer ernstige afwijkingen. dag erna konden we terecht in ziekenhuis voor verder onderzoek. Het bleek inderdaad behoorlijk fout te zijn, ons kindje kon levend te wereld komen maar dan 1 hooguit 2 dagen op een onmenselijke manier moeten leven. We hebben toen besloten de zwangerschap af te breken. moeilijkste beslissing ooit! want ja in die 5 dagen bedenktijd ga je toch twijfelen, ookal weet je dat je de "goede" keus maakt. op 11 april heb ik in zh wee opwekkers gekregen. vanaf half 2 begonnen de weeen. dit alles was voor mij te heftig.. ik at en dronk al zo 5 dagen minimaal tot niet. en de "pijn" die ik voelde door de weeen wou ik niet, heb me waarschijnlijk (on)bewust tegen bevalling lopen verzetten en emotioneel trok ik heb niet meer. om 18.00 kreeg ik een ruggeprik(met infuus) zodat ik en uiteraad ook me vriend wat "rust" zouden krijgen. ik had al vruchtwater verloren en de ook bloed. uiteindelijk ben ik in de ochtend om 10.10 bevallen. dit alles heeft uiteraad heel veel met ons gedaan. het gaat nu redelijk met ons e ner zijn dagen dat het minder gaat. Ik heb zo 9 dagen gevloeid met 1x een dag niet er tussen. daarna nog wat heel licht bruin oud bloed verlies. in het ziekenhuis zijn de onderzoeken bezig hoe de afwijkingen zijn gekomen, chromosmen die botse?, erfelijkheid?, of "stomme pech" ze hebben een zeer groot vermoeden welke naam er bij de afwijkingen past. dit zal duiden op stomme pech. me vriend en ik hebben besloten dat ik niet aan de pil ga, maar tot de uitslagen bekent zijn het wel met condoom te doen. (uitslagen begin juni) echter voelt dit heel dubbel.. ons kinderwens is nog steeds sterk aanwezig en we zijn dus aantal keer de "fout" in gegaan.. sinds aantal dagen heb ik in de ochtend geen hoofpijn/drukkend gevoel hoofd meer. dit had ik altijdwel en zakte als ik 1 kopje koffie nam. Tijdens me zwangerschap had ik geen last meer van hoofdpijn als ik geen koffie dronk.. kan ik nu al test doen? ben tot heden nog niet ongesteld geweest denk ik, maar dat is niet zo gek, this natuurlijk nog maar kort terug. wanneer zal ik ongeveer ongesteld moeten worden? of is dat moeilijk te zeggen? iedergeval vast bedankt voor het lezen van dit lange (verwarrend) verhaal groetjes natasjah
Hallo, Wat een heftig verhaal. Heel logisch dat jullie kinderwens er is en dat je onvoorzichtiger wordt. Geef dit wel eerst een plekje voor je weer zwanger wordt, dat is emotioneel vaak beter. Je kan rekenen vanaf de dag dat je bevallen bent als eerste dag dan zou je vanaf 12 mei kunnen testen, het kan wel zijn dat je cyclus ontregelt is door de zwangerschap. Hopelijk blijkt uit de onderzoeken dat het stomme pech is. Sterkte. Groetjes Ineke
hallo ineke bedankt voor je reactie. Gister had ik opeens krampen in me beide liezen, tijdens het lopen en bij het gaan zitten voelde ik dit..(gevoelig en apart gevoel maar niet zeer pijnlijk) nu is dat over maar voelt het nog als een soort spierpijn in beide liezen. vanochtend in pure opwelling een test gedaan.. zo goed als zeker negatief.. maar na 4 min tuuren erop leek een heeeeeeeel vaag streepje te zien als ik hem in het licht hield.. denk eerder dat dit toch aan mijn (on) bewuste wil ligt. of kunnen dit nog door het hcg hormoon in me lichaam liggen? of het ligt trouwens aan mij hahaha.. denk als ik eerlijk ben dat het toch aan mij ligt