Goedenavond, Ik had bij 21+1 de 20 weken echo en liep qua groei 3dagen achter. Vandaag bij 25+6 extra groei echo en de achterstand wordt groter. Ik word nu ingestuurd voor een extra echo en doppler. Vanmiddag hadden ze het over een licht afbuigende groei en maakte mij wel zorgen maar niet dusdanig. Nu de avond vordert zie ik steeds meer beren op de weg en worden de zorgen groter. Dat wil ik niet want het is niet goed voor de baby. Als ik nu naar de uitslagen kijk dan zit ik op p4 curve? Hierbij de uitslagen: hc p4 227,0 mm ac p4.3 198,0 mm fl 21.1 45,8 mm afi 14.1 cm dp 4.1 cm hadlock 734 gram Vruchtwater is in orde.
Hoi Meisje1977, hoe gaat het intussen met je? Je kindje groeit zo te zien inderdaad bij de ondergrens. De benen corrigeren het totale gewicht nog een beetje. Maar de belangrijkste waarde is eigenlijk die van de buik (AC) en die is inderdaad klein. Net onder de ondergrens. En op zich is dat ook nog niet zo ramp. Het moet alleen goed in de gaten gehouden worden. Want een klein kind is niet erg, als ie maar wel groeit. Echometingen zijn 1 ding, maar inderdaad doppler en als het lukt door je termijn ook CTG controles geven weer aanvullende informatie. En alles bij elkaar bepaald het beleid en hoe groot de zorg is. Het is in ieder geval op tijd gezien en je krijgt de controle die je nodig hebt. Spannend voor jullie. Maar het gaat vaak gelukkig ook goed. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je bericht Brigitte. Morgen de extra echo en mede door uw antwoordt wel wat gerust gesteld