Inwendige echo, aantal weken onduidelijk

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JoyceLK88, 9 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zou iemand mij advies kunnen geven over het volgende.
    Ik ben in januari 2016 gestopt met de pil, sinds die tijd heb ik een onregelmatige cyclus (laatste was 45 dagen).
    De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 19-04-2016. Op 11-06-2016 had ik een positieve test, ik heb de volgende dag de verloskundige gebeld, zij vertelde dat ik al 8 weken zwanger zou zijn (verder vroeg ze niet naar meer informatie). Er werd toen met spoed een afspraak gemaakt voor de eerste inwendige echo. Bij deze echo gaf de verloskundige aan toch minder ver te zijn dan 8 weken, we moesten over 2 weken weer terug komen. Na 2 weken was de embryo gegroeid, alleen nog geen hartactie, we moesten over 1 week weer terug komen wanneer er dan geen hartactie te zien was moesten we van een miskraam uitgaan. Afgelopen dinsdag terug geweest en helaas geen hartactie, de echo was wel duidelijker ten opzichte van de vorige keer. Ze kan me telkens niet zeggen hoe ver ik ben, maar dat de beelden niet duiden op een goede zwangerschap. Nu moet ik wachten op een miskraam, over een week bellen voor eventuele doorverwijzing naar het ziekenhuis. Maar ook is er nog een kans dat de kleine een groepstop heeft? Ik weet me eigen geen raaf meer...

Ik heb de foto's bijgevoegd, heeft iemand hier ervaring mee?

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe duidelijk was je test op 11 juni?

3. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Heeft ze het embryo en de vruchtzak opgemeten?
    Past dat dan bij je verwachte termijn? Want als jij nu dan iets van 9 weken zou zijn zie ik het ook somber in en moet er dan nu wel een hartje kloppen.

Waarom vraag je geen doorverwijzing naar de gynaecoloog? Ik wordt dinsdag gecureteerd omdat er in beide vruchtzakken wij verwachte een tweeling niets zit je lijf gaat echter door het produceren van hormonen en das heel raar en vervelend.

4. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hmm je ziet soms dat er al hartactie is bij 6 weken. Bij mij ook. Als er op de echo geen hartactie was dan scheelt het dus al zeker 2 weken met jou berekening. Het kan hoor aangezien je onregelmatige cyclus. Je weet dan denk ik ook niet wanneer je je ei hebt gehad? Of heb je ovulatietesten gebruikt? Jou echo lijkt me echt een 6 weken termijn. Met 5 weken is er vaak nog helemaal niks te zien. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en een mooi kloppend hartje ziet.

5. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    De test die ik heb gedaan was een duidelijke streep.

Ze heeft beide keren gemeten de eerste keer was 0,30mm, 2 weken later 0,54 mm en de laatste keer kwam ze weer op 0,30mm. Maar daar moesten we ons maar niet aan vast pinnen, het kan een paar mm verschillen zegt ze?

Koffieboon wat verschrikkelijk! Hoe ver ben je?

xxmama2016xx ik weet niet precies wanneer ik mijn ei heb gehad, maar volgens mijn app zou dit de 17 mei moeten zijn geweest...

6. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland

Vandaag zou ik 10 weken zijn alles zit op de juiste plaats in mijn baarmoeder de ene vruchtzak is met 7.6 gestopt en de ander met 8.4.
    Ongelofelijk onwerkelijk dat dit ons moet overkomen hadden met van alles rekening gehouden maar met dit nee!!

Die metingen zijn die van de vruchtzak of het embryo meis?

7. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Koffieboon, wat heftig zeg. Hoe voel je je? Heb je nog steeds zwangerschapssymptonen? Ik ga zeker aan je denken dinsdag.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gesprek niet helemaal opgeslagen heb. Maar volgens mij heeft ze de embryo opgemeten.

8. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ja ik ben doodmoe pijnlijke borsten en alles gaat door aan hormonen ze gieren door mijn lijf daarom heeft het steeds opnieuw testen (deed ik ook trouwens) eigenlijk geen zin je lichaam houdt je voor de gek.
    Ik heb sinds gister wat lichte buikpijn soort weeïg gevoel maar verder nu niet.
    Maandag naar de anesthesist en dinsdagmiddag naar de OK.
    Ben het ff kwijt maar wanneer moest je weer terug naar de VK?

En dan stuurt mijn leidinggevende een man ook nog een stomme mail of ik iets geregeld heb bij een klant ehhhh nou nee :$:x wat dacht jezelf joh!!

9. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Is je baas op de hoogte van de situatie?! Fijne reactie zeg.
    Sinds wanneer weet je dit nieuws?
    En verschrikkelijk dat je lijf je zo in de war kan maken he?

Ik heb dit nieuws dinsdag te horen gekregen, en ze adviseerde me om begin aankomende week contact op te nemen.

Ik heb niet echt een goed gevoel bij haar, maar het kan ook komen dat ik het niet helemaal wil vatten

10. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ja hij weet alles ben daar open en eerlijk over geweest wij hoorde afgelopen maandag bij de termijnecho dat het niet goed zat wij waren in shock!
    Afgelopen donderdag naar de gynaecoloog en daar is het bevestigd en ook nog dat er een tweeling zwangerschap zit dat maakt het nog lastiger voor ons om te plaatsen dit voor mijn man is het ook heel moeilijk allemaal.
    Wij kregen de keuze afwachten (dat wil de gynaecoloog) tabletten of curretage bij de laatste 2 opties wordt je bij ons opgenomen in het ziekenhuis wij kiezen echter voor het laatste een vriendin van ons is huisarts en ook die adviseerde een curretage.
    Wij willen echter niet afwachten heb dara geen puf meer voor ik schiet zo om in emotie heb gisteren als een klein kind zitten brullen op de bank zoveel tranen ik wil mij niet zo voelen hoe ik mij voel.

Ik wens je hele vele succes en laat ff weten hoe het gaat! Ik bid voor goed nieuws meid voor je!:)

11. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat is snel in gang gezet bij jullie! Of was dat op jullie advies?
    Ik snap het, en helemaal als je al zoveel weken bent. Het blijft gewoon heel verdrietig en je staat machteloos. Ik hoop dat je je zinnen een beetje kunt verzetten tot dinsdag. Sterkte!

12. Logan

Logan Niet meer actief

Als ik even uitga van het minimale, dus je hebt toevallig op nod getest (11 juni), zou je nu minstens 8 weken moeten zijn. Afgelopen dinsdag zou je rond 7w3d moeten zijn en dan is er inwendig zeker een hartslag te zien. Rond 7 weken moet het vruchtje ongeveer een cm zijn.
    Ik denk dat het geen goed nieuws is, al hoop ik uiteraard dat je bij de volgende echo een hartslag ziet en alles goed gaat.

13. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Dat wilde wij ik heb gevraagd wanneer er plek was op de OK en das dinsdagmiddag.
    Wij willen dit afsluiten en een plekje geven al blijft het ons leven lang bij en zullen we deze mensjes inwording nooit nooit vergeten.
    Al was het bij celdeling mis gegaan voor ons blijven ze speciaal en zijn ze zeer gewenst.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ff een gek scenario hoor maar: het kan ook zijn dat de test op 11de heeft gereageerd op een lh piek, dat je toen nog net geen 2 weken was, bij de eerste echo dus net geen 3 weken, bij de tweede echo iets minder dan 5 weken en nu dus iets minder dan 6. Dan kan het ook heel goed zijn dat je geen kloppend hartje hebt gezien.
    Maar hoe veel hebben ze bij die eerste 2 echo's gezien? Was er bij die echo's al een vruchtzak en inhoud te zien? Want dan gaat mijn theorie sowieso niet op.

Sterkte met de onzekerheid...

15. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Shart86,

De bovenste foto is de eerste echo, de onderste is 3 weken later..

16. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het helemaal! Heel veel sterkte!

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nee, dan gaat mijn theorie echt niet op, kan ook niet anders concluderen dan dat het niet goed zit. Sterkte de komende tijd :(

18. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dan moet ik helaas toch van het ergste uitgaan..

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als er 3 weken tussen de echo's zit is het niet goed..

20. JoyceLK88

JoyceLK88 Lid

9 jul 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    De eerste is 16 juni en de onderste is van 5 juli

Deel Deze Pagina