Hi meiden, Ik merk dat ik dit even van mij af wil schrijven. Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik regelmatig wat bloedverlies gehad. Ze konden toen niks vinden en het is op een gegeven moment ook vanzelf gestopt. Wel zit ik aan de bloedverdunner injectie en tabletten. Nu ben ik 23 weken, bijna 24 weken en had ik woensdag ochtend tot mijn schrik weer bloedverlies. Gelijk het ziekenhuis gebeld (loop daar onder controle) en ik mocht langskomen. Nu hebben ze inwendig gekeken en zag de arts dat mijn baarmoedermond al bij de geringste aanraking begon met bloeden. Hij heeft toen ook een uitstrijkje laten doen om te kijken of er eventueel afwijkende cellen zitten of dat het wellicht gaat om een ectropion. Nu heb ik pas over 2 weken een afspraak staan waarin de uitslag wordt verteld. Maar ik merk dat ik vooral met het uitstrijkjes verhaal erg zit.. en dat het blijft malen in m’n hoofd.. Zijn er misschien meer vrouwen die een soort gelijk verhaal hebben meegemaakt?
Ja, ik. Ik heb gedurende mijn hele zwangerschap last gehad van bloedverlies. Soms ook zo veel, dat ik echt bang was. Bij mij ging het inderdaad om ectropions. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook een uitstrijkje gehad. Uiteindelijk hebben ze de ectropions meerdere keren behandeld, om op dat moment het bloeden te stoppen. Vergelijkbaar met het aanstippen van wratjes. Ik had de afspraak met de gynaecoloog; Als het bloedverlies minimaal was, mocht ik het even afwachten en kijken hoe het zich ontwikkelde qua bloedverlies omdat de kans groot was dat het weer om een ectropion zou gaan. Maar bij krampen of twijfel moest ik uiteraard bellen. Ectropions zijn onschuldig, alleen heel vervelend.
Heey, Ik heb dit 8 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, ze hebben toen ook een uitstrijkje gemaakt en er waren geen bijzonderheden. Ze zagen ook dat mijn baarmoedermond heel snel begon te bloeden. richting het eind van mijn zwangerschap was er steeds minder vaak bloedverlies, er werd mij wel geadviseerd om geen gemeenschap meer te hebben zodat er niks gestimuleerd werd. Probeer je dus niet teveel zorgen te maken het hoeft niks te zijn. En anders zou ik proberen even te bellen of ze je de uitslag niet wat eerder kunnen geven. Succes en geniet nog van je zwangerschap!