Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje: Ik ga volgende week een weekend weg en ga waarschijnlijk veel naar het zwembad met onze zoon. Onze zoon is bijna 20 maanden oud en kan sinds 2 maand zelf lopen. Nu vraag ik mij af wat ik moet gebruiken met het zwemmen?? Had eerder zo'n zwemband waar hij in zat (maar deze is kapot gegaan) en moet dus iets nieuws kopen. Hebben jullie advies voor mij???? Twijfel tussen een zwemband waar hij in zit of van die armbandjes of misschien nog wel iets anders?!
Een zwemband beschermd helemaal niet tegen verdrinking.. zwembandjes een beetje. Ook om te spelen vind ik zwembandjes leuker (in combi met een strandbal)
Ik zou ook voor zwembandjes gaan. Stel dat hij even aan je aandacht ontglipt dan heeft hij de bandjes en zal hij niet zo snel kopje onder gaan dan zonder. Mij hebben ze ook vertelt dat zo dra je kleintje kan lopen het zwembandjes om moet.
Wij hebben een zwemvest voor de jongens, gekocht in de VS van een soort schuimrubber (dus niet die neopreen dingen die je hier vaak ziet.
Zwembandjes moet je pas va 2 jaar gebruiken. Daarvoor hebben ze niet genoeg balans. Dan blijven de armpjes wel boven, maar loop je het risico dat ze als een duikende eend toch met hun hoofd onder water liggen. Ik gebruik voor mijn (lopende) zoontje van 1,5 nu een babyfloat en dat bevalt prima. Toen hij klein was had ik de eerste maat (die was geel) en gebruik ik een oranje, die is groter. Hij is ergens tussen de 13 en 16 maanden naar de tweede gegaan geloof ik. Dat is iig afhankelijk van het gewicht van je kindje en staat op de doos.
mijn zoon heeft vanaf 13 maand al zwembandjes om, en hij kon er ook toen al gewoon zelf mee zwemmen, hij gaat dan watertrappelen en met de armen zorgt hij dat hij vooruit komt, hij gaat zelfs al sinds hij 15 maand is al helemaal alleen van de glijbaan in het zwembad, mama mee naar boven, papa staat onderaan en daarna andersom.
Het is inderdaad net wat ze gewend zijn. Zeker na de 1,5 hebben veel kindjes wel kracht om te trappelen en boven te blijven... Alleen moeten ze dat even doorhebben. Vind de swimtrainer een mooi ding om te zien - maar om lekker rond te hobbelen in het zwembad (peuterbadje in, peuterbadje uit) vind ik vleugeltjes praktischer. Voor die ene keer zou ik dus (de goedkopere) zwemvleugeltjes kiezen. Als je vaak wil gaan zwemmen, zou zo'n Swimtrainer me wel wat lijken...
Ben jij zwemjuf of niet? Dat van balans lijkt me meer liggen aan de motoriek dan aan de leeftijd. De een loopt met 10 mnd de ander pas met 22 mnd, lijkt mij niet dat ze allebei met bandjes verzuipen en met precies 24 mnd allebei niet meer. Mijn dochter zwemt vanaf 14 mnd met bandjes, ze kon toen niet eens los lopen. Nou ze kon het waarschijlijk wel, maar deed het niet. Met bandjes "zwom" ze toen al het zwembad over.
Mijn oudste kreeg met 21 maanden voor het eerst zwembadjes om en kon er heerlijk mee overweg. En natuurlijk blijf je in de buurt!!
Mijn oudste drie kinderen (voor de vierde gaat het verhaal nog niet op) zwemmen tijdens het babyzwemmen vanaf de leeftijd van 11-12 maanden met zwembandjes. In het begin moeten ze inderdaad even hun balans vinden en ze moeten leren niet hun armen in de lucht te steken, want dan gaan ze kopje onder . Maar ook op de leeftijd van krap 1 jaar hebben ze het trucje snel door. Ik zou dus gaan voor zwembandjes, maar houd wel even in je achterhoofd dat je kindje het trucje even moet leren.
Nope, maar dit is wat de zwemjuf ons vertelde. En in dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/246870-dreumes-15-maanden-zwemvleugeltjes-babyfloat.html wat hier pas over is geweest kreeg iemand hetzelfde advies van het zwembad. Als ik dat en dit topic zo lees zie ik vaak dat zwemvleugles of kurkjes in de zwemles al eerder gebruikt worden. Maar dat is iets anders dan wanneer een onervaren kind het zwembad ingaat. Overigens staat op de meeste vleugels ook dat je ze pas vanaf 2 jaar kunt gebruiken, maar ik zag pas bij een vriendig vleugels die je al vanaf 12 maanden mocht gebruiken. Maar nogmaals, dat zou ik dus alleen doen als je kind er al wat mee geoefend heeft. Anders sta je straks bij het zwembad en vind je kleintje die vleugels doodeng (zoals bij een kindje uit het andere topic). Je moet er natuurlijk een keer mee beginnen, maar bij een niet al te zwemvaardig kind zou ik dan eerder tot 2 wachten, denk ik.
De eerste keer bandjes is altijd spannend volgens mij. Net als de eerste keer het grote zwembad in trouwens. Wij hebben voor onze zoon destijds zwembandjes gekocht samen met drijvers voor om z'n middel. Als ze dan genoeg vertrouwen hebben kun je ze langzaam los gaan laten. Denk niet dat je moet verwacht dat je ze los kunt laten zwemmen als ze dat niet al geleerd hebben. Dat kost nu eenmaal tijd.
Ik heb voor mijn zoontje ook zwembandjes en dat gaat prima. De zwembandjes die ze bij Intertoys verkopen (die je vast moet klikken) zijn echt super! Speelgoed 774367 Zwembandjes / Zwemvest koppelbaar Ze blijven hier ontzettend goed mee drijven. Ik had eerst bandjes van Speedo speciaal vanaf 1 jaar, maar dat was echt niets.
Sinds dat Tygo 3 maanden is zit hij al op babyzwemmen en sinds een paar weekjes draagt hij al zwemvleugeltjes. En dat gaat hartstikke goed. Zwemvleugeltjes gaan op gewicht. Tygo heeft nu vleugeltjes aan voor een gewicht tot 11kg.
fynn heeft ook al maanden zwemvleugels. ik wilde eerst kijken voor een opblaasbaar zwemvest maar dat is helemaal niets daar was het net z'n dobber in