wanneer ga je een slaapzak gebruiken en wanneer welke maten ze ligt nu nog gewoon in een wiegje met deken en lakentje (6wk)
Wij zijn vanaf een week of 6 denk ik een slaapzak gaan gebruiken. Ons meisje lag te wurmen in haar bedje en haar dekentje ging er steeds vandoor. Ik ben toen de 50/56 slaapzak van de Hema gaan gebruiken omdat ik een maat 70 echt nog veel te groot vond.
@Bolbuikje, liggen ze daar 's ochtends nog keurig onder? Mijn dochter woelt vaak het hele bed door. Wij zijn vanaf een week of 6 geloof ik een slaapzak gaan gebruiken in combinatie met een dekentje tot ze 9 maanden ofzo was, toen alleen een slaapzak en zo slaapt ze nu nog. Ik wil er wel een dekentje overheen doen tegen de kou, maar voor het slapen gaan kruipt ze haar hele bed vaak door, dus dat blijft niet liggen.
Nadat ik mijn dochter een keer alle dekens van zich har getrapt, ben ik de slaapzakjes van de hema gaan gebruiken. Dit was toen ze net 6 weken oud was. Nu met slaapzakje schopt ze soms nog de dekens weg, maar ze ligt dan in iedergeval nog in haar slaapzak.
Hier gaan ze over het algemeen slapend het bed in. We stoppen ze dan in en ze blijven er altijd redelijk goed onder liggen. Savonds als wij naar bed gaan leg ik ze altijd nog een keertje goed, kijk altijd even en kan het niet laten om ze even te voelen, mijn excuus is dan dus dekentje goed leggen. Maar meestal ligt het dekentje dan nog aardig goed. Heel enkele keer dat het helemaal door het bedje heen ligt, maar dat is echt bijna nooit gebeurd. Misschien komt het omdat ze op hun zij en buik slapen en nooit op hun rug gelegen hebben? Malou slaapt op haar buik, Ruben op zijn zij.