Ik vroeg mij af of ze ook mensen helpen met een chronische ziekte die wel werken en/of een partner hebben. Krijg je dan ook een tegemoetkoming? Of hebben ze dan zoiets van, als je kunt werken, kun je ook schoonmaken of; dat doet je man het maar?! Voordat ik de gemeente bel dacht ik, er is vast wel iemand hier die dat weet! Alvast bedankt! Liefs Loesie
Hier in de gemeente is het zo dat als jij een gezonde partner hebt hij het maar moet doen en je geen hulp krijgt. Dat is in veel gemeenten zo dus geef je weinig kans en mag het wel, dan zijn de eigen bijdragen vaak wel zo hoog dat je niet blij wordt, daar zou ik ook nog eerst even naar kijken voordat je het aanvraagt. ik betaal voor mijn scootmobiel 86 euro per 4 weken, en wij hebben echt geen topinkomenm krijgen ook echt nog toeslagen ed dus .....
Iedere gemeente heeft zijn eigen wmo beleid, dit bepalen ze zelf maar hh wordt erg slecht vergoed . Ter aanvulling
hier krijg je geen hulp als je man gezond is, ook al werkt hij veel, dan nog heb je pech, ze vinden 40 uur is normaal de rest is eigen keus. intreseerd hun niks dat jij dus ziek bent geworden niet meer kan werken en je man extra moet werken omdat gat een kleinbeetje op te vullen (geen uitkering) ik kreeg geen hulp, mijn man moet maar om 9 uur nog stofzuigen etc.
Zodra er iemand in huis aanwezig is, oudere kinderen of partner, dan krijg je geen vergoeding. Mijn man (woonde toen nog thuis) moest ook meestal het huishouden doen toen zijn ouders het niet meer konden. Ook al was hij zelf nooit thuis... Ik weet dat de gemeentes er ontzettend moeilijk over doen zodra je niet alleenwonend bent.
als je een partner hebt krijg je geen hulp. belachelijk want dan zou hij maar zijn ontslag moeten pakken maar ja zo is het geregeld in nederland. mijn partner heeft 2 wk zorgverlof gekregen na mijn operatie en daarna moest ik het zelf maar uitzoeken. naast zijn fultime baan heeft hij nu een groot deel van de huishoudelijke taken voor zijn rekening. sommige dagen kan ik amper me bed uit maar moet ik wel voor mezelf proberen te zorgen en daarnaast ook voor de jongste (oudtse naar school) gelukkiog gaat mijn zoon 3 ochtende naar de creche omdat ik in de ziektewet zit
Ik heb van de WMO Pgb gekregen voor hulp in de huishouding Wij konden het financieel niet veroorloven om mijn man minder te laten werken Hij ging er elke nacht uit voor de kinderen moest om 6 uur opstaan om Naar zijn werk te gaan en de zorg voor de kinderen nam hij ook op zich als hij uit zijn werk kwam zodat ik kon slapen Huishouden was gewoon echt lastig WMO gaf ons toen Pgb en wij moesten 18 euro per maand zelf betalen Nu heeft mijn man een nieuwe baan met vast contract minder uren meer salaris en dus meer tijd voor ons en het huishouden dus wij hebben het zelf stop gezet De eigen bijdrage is afhankelijk van jullie gezamelijk inkomen Met het nieuwe salaris zouden wij per maand ruim 100 euro moeten betalen
Als je een man hebt die gewoon werkt en geen beperking heeft zeggen ze dat hij er maar voor moet zorgen of andere familieleden/vrienden Je krijgt dan 1x per jaar een oproep dat je een mantelzorgcompliment mag geven aan degene die je mantelzorg verleent (partner, familie, vrienden, buren) is iets van 200 per jaar
de vergoeding voor HbH is heel slecht hoor, maar ik werk zelf ook bij mensen die een partner of kind thuis hebben. (werk nu ook als huishoud hulp) Ik heb geen idee wat die mensen betalen, dat gaat me ook niets aan . Je zou de gemeente kunnen bellen, maar ook een organisatie benaderen, en vragen hoe het zit. Misschien kunnen die je ook helpen met e.e.a. regelen. succes!