Nuby rietjesbeker; rietje ook in vaatwasser?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Ik heb vandaag een nuby rietjesbeker gekocht, een kleine(re) met handvaten. Ben nu even de gebruiksaanwijzing aan het lezen en er staat dat de beker in de vaatwasser kan, maar ik vroeg me af of het rietje er ook in kan?

Overigens hebben ze het over een doorzichtig rietje en een wit middenstuk en dat het rietje uit 3 delen bestaat. Maar het zijn twee delen, namelijk een doorzichtig stuk waar ze aan zuigen en een wit rietje in de beker. Is dat verandert en hebben ze de gebruiksaanwijzing vergeten te wijzigen of doe ik iets verkeerd?

2. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik heb een rietjesbeker van Prenetal en een van een ander merk. Bij mij gaat alles in de vaatwasser ook de rietjes.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb de nuby ook gehad en deed ook alles in de vaatwasser.
    Wel had ik zo'n raggertje die ik eerst gebruikte met een sopje.

Ik dacht dat het rietje idd uit 3 delen bestond, de lange was in 2en dacht ik. En dan een doorzichtig bovenstukje.
    Maar misschien is hij wel weer vernieuwd??

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier wel 3 delen hoor het doorzichtige boven stuk. Wit midden stuk en daar moet weer een doorzichtig ding in. Met alleen die twee onderdelen kan ze maar de helftuit haar rietjes beker drinken. Vaatwasser kan volgens mij gewoon.

5. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    Ik heb de kleine en de grote beker. De kleine heeft twee stukken rietje en de grote drie. Ik denk dus dat de gebruiksaanwijzing voor de grote is gemaakt.
    De rietjes doe ik altijd in een sopje schoonmaken omdat ze me anders door de afwasmachine vliegen. En dan ben ik bang dat het middel voor in de afwasmachine in het rietje achterblijft.

Ik ben trouwens heel erg tevreden over deze bekers.

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    De delen van het rietje heeft idd te maken met het verschil in de kleine en grote beker. Rietje doen wij ook gewoon in de vaatwasser in het bestekbakje.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    alles in de vaatwasser

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook de kleine beker en die bestaat inderdaad uit 3 delen. Tenminste, die van mij.
    Doorzichtig buitenrietje, wit binnenrietje en dan zit er aan de binnenkant van de dop, dus waar het witte binnenrietje zit, nog een doorzichtig "dekseltje". Afsluitding. Die kan je er ook uit halen om goed schoon te maken.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Hebben jullie dat ding eerst ook echt helemaal gesteriliseerd? Of kan afspoelen met warm water ook gewoon?

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb 'm gewoon omgespoeld met warm water...

Deel Deze Pagina