nuby rietjesbeker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sim, Dec 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoi,

nou ik heb net zo'n flip and sip beker gekocht van nuby, met zo'n rietje, en hij snapt er niks van :)

hij trekt er alleen maar aan met zijn tanden. ik denk nou ik houd het gewoon vol, hij krijgt vanzelf dorst. maar na een uur af en toe met die beker in zijn handjes te hebben gezeten, snapte hij er nog geen snars van.

en het is zo'n nathals, dus na een hoop gekrijs toch maar weer in een flesje.

hoe hebben jullie dat gedaan? gewoon pertinent volhouden of tussentijds toch weer in een flesje.
    ik blijf zijn melk trouwens nog wel even in een flesje geven...

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Die kleine van mij is nu 9 maanden maar die kan al een beetje uit een rietje drinken... Ik ben begonnen met een pakje appelsap ( bijvoorbeeld ) en telkens als hij dan het rietje in zijn mond had probeerde hij een beetje te zuigen en dan kneep ik zachtjes in het pakje zodat er een beetje appelsap in zijn mondje kwam, nu heeft hij zoiets van '' hey als ik er aan zuig komt er appelsap uit '' :) ... geweldig gezicht... Miss dat dit ook bij jou helpt... succes !

3. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Wij hebben ook een beetje geknepen in de beker dat er een beetje naar boven kwam. Daarna had hij het gelijk door.

4. sim

sim Niet meer actief

ik kan niet in deze beker knijpen, ik heb die met handvaten, of ik ben heel slap :)

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    je kunt zelf al een beetje opzuigen, zodat het rietje bovenin gevuld is. Dan krijgen ze het makkelijker eruit. Gewoon blijven proberen. Hier had hij het vrij snel door.

6. chantal1984

vind het zo'n geweldig gezicht als ze zulke dingen proberen kan daar de hele dag naar kijken...

Ik ben ook slap hoor :) ( zeg niet dat jij dat bent ;) ) maar wij hebben ook een beker die te hard is ( if ik te slap :) )

7. sim

sim Niet meer actief

:)

ik ga zo nog een poging doen, maar gaven jullie tussendoor nog wel drinken in de fles?

8. chantal1984

ik geef nog wel tussendoor een drink fles maar die kleine van mij is natuurlijk ook nog maar 9 maanden dus als tie bv melk krijgt geef ik het hem nog via de fles... :D

9. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Uhm, hier had Ruben het meteen door en hij was volgens mij ongeveer 1 jaar. Inmiddels drinkt hij uit een beker met gewoon rietje omdat meneer steeds de rietjes van de rietjesbeker door bijt.

Zelf zou ik tussendoor wel wat drinken geven als het je kindje nog niet lukt. Genoeg drinken is wel belangrijk. Je kindje zal vast er wel achter komen hoe het drinken uit een rietje moet.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Zo hebben wij het ook gedaan en mevrouw drinkt nu niet meer uit een flesje,alleen nog maar uit HAAR beker!

11. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Myrthe drinkt ook uit een nuby-rietbeker. Vroeger dronk ze flesjes water van nestlé met drinkteutje met hulp van ons. Ze kon echt niet met een rietje drinken. tot haar neefje van bijna 3 een fristi dronk. Ik denk dat ze uit jaloersheid met een rietje zijn fristi heeft opgedronken en sindsdien is eht de rietjesbeker geworden.

Wat ik ook deed in het begin toen ze niet met een rietje dronk was het rietje volzuigen en dan in haar mond lossen. Zo leerde ze eraan te zuigen. Kan niet met nuby beker, maar wel met een gewoon rietje en ze legde wel de link tussen de twee denk ik.

De nuby is fantastisch. Kan ze gewoon tussendoor zekf drinken als ze dorts heeft. Myrthe heeft nooit een teutbeker begrepen... Zo heeft ieder kind wel zijn dingetjes veronderstel ik.

Liefs
    Kitty

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Heb je zelf aan het rietje gezogen?
    IK heb laatst een beker voor Quinn gekocht waar ik het zelfs met moeite uit krijg. De rietjes zijn soms neit goed ofoz.
    Daar kan het dus ook aan liggen.

13. Ik heb bij ons mannetje ook de Nuby drinkbeker met rietje geprobeerd. Was ook geen succes. Hij stopte het rietje wel in z'n mond en daarna weer snel eruit (met vies gezichtje) Toen ben ik het zelf voor gaan doen en eigenlijk vond ik het ook wel raar drinken ..... je moet de fles op een bepaalde manier vasthouden om er wat uit te krijgen! Anyway ... toen ben ik maar overgegaan op een gewoon drinkpakje. En dit ging geweldig! Hij had het meteen door ..... nu alleen het vasthouden nog :D . Het staat heel stoer. Soms heeft ie nog wel zo'n momentje dat ie het rietje interessanter vindt dan het drinken. :-&

Greetz,

Ellis

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb hem Daan iedere keer aangebode en er ook eerst wat uit gedronken opeens had hij het door was geloof ik 10 maanden en nu drinkt hij zelf zijn melk eruit want tja een fles is natuurlijk niet stoer meer en gooit hem ook direct weg als hij hem ziet kom je met zijn beker aan drinkt ie wel zo zijn melk op

15. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wessel drinkt er ook niet uit,ik blijf het proberen maar hij wil hem niet.
    Idd ook geprobeerd om eerst zelf een beetje sap naar boven te drinken en dan aan hem geven maar helaas dan wil hij hem ook niet.

Wessel drinkt nog steeds uit een fles,ook uit een antilek tuitbeker wil hij niet drinken :(
    Dus wie heeft er tips?wil ze graag horen.

16. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    Lynn drinkt er sinds een maand of 2 uit, alleen vind ze het erg leuk om na het opzuigen haar mond (mét drinken) open te doen, waardoor alles er weer uitkomt :( . Dit doet ze niet bij een gewone fles, daarom snap ik er niks van. Ik weet dat je van Difrax een soort tuitbeker hebt met een speen erop. Zit erover te denken om die aan te schaffen, alleen zie ik ze nergens te koop :( .http://www.difrax.nl/categorien/product ... ct_ID=9136

17. Hallo!

Onze dochter is 9 maanden en wilde haar ook wel zo'n rietjesbeker toe hebben, maar wist dus niet of ze dit ging snappen! Nu was mijn zus laatst met haar zoontje van anderhalf jaar en die heeft dus ook zo'n rietjesbeker van Nuby! Toevallig kreeg ze die in handen en begon er spontaan aan te slurpen! Snappen deed ze dit dus wel! Toen heb ik de volgende dag gelijk zo'n rietjesbeker voor haar gekocht!
    Vandaag nog even geoefend met een gewoon rietje in mijn eigen drinken en ja hoor, dit kreeg ze ook wel naar binnen! Wel handig hoor!

Sorry maar geen tips, hier niet nodig gehad!

Aros

Share This Page