Wij hadden zondag een verjaardag, en Steven kroop rond, toen hij bij mij kwam had hij z'n mond onder de kruimels van de chips, of tukjes. Ik zie mijn schoonzus er voor aan, ik wil dit namelijk nog niet hebben! Ook geen spekjes. Steven krijgt, rozijntjes, rijstewafel, bambix koekjes, fruit of een danoontje. Vind het trouwens zo wie zo raar dat je dat stiekem in de keuken doet, vraag het gewoon uit fatsoen, ik zou dat nooit zo bij een ander kind doen. Wat is jullie mening?
Het zou niet eens bij me opkomen zoiets, en zeker niet bij het kind van een ander! Ik vind ook tot anderhalf twee jaar eerst maar eens normaal en goed leren eten, dat gesnoep komt later vanzelf wel.
ik zou het ook nooit bij een ander doen en zou het ook op de man af vragen wie hem chips of iets dergelijks gegeven heeft vind het absoluut niet kunnen zo gaf mijn schoonmoeder tycho een bisquitje (schrijf je dat zo ) toen ie 3 weken oud was ik zat even op het toilet heb meteen me spullen gepakt en ben vertrokken wat was ik boos zeg jeetje maar op het chips verhaal terug te komen tycho krijgt heel af en toe een paar nibbit chipjes kan mijn inziens niet zoveel kwaad maar snoepjes zijn hier ook niet welkom en hij heb nog tijd zat om te snoepen hier ook rozijntjes of fruit
Het is me niet helemaal duidelijk naar welke mening je nu vraagt, of het nu het chips e.d. in het algemeen betreft of het stiekem geven. Dus ik geef mijn mening maar over beiden 1. Ik zou het niet verzinnen om zonder te vragen iets aan een kleine baby of klein kind te geven! Daar gaan de ouders over, zij hebben bepaalde regels en daar heb ik me aan te houden vind ik. 2. Onze zoon krijgt ook geen chips ofzo. Hij krijgt fruit en soms een rijstwafeltje. Ik vind het niet nodig en wil dat hij eerst gewoon leert eten.
Nou mijn zoontje krijgt gewoon af en toe paar chipjes helemaal bij een verjaardag iedereen zit te snoepen ik vind dat zielig als hij dan niks mag want hij weet het gewoon. spekjes kreeg die ook al snel eigelijk. Tsja ik heb er geen problemen mee.Wij hebben de eerst 10 maanden van kaye zijn leven bij me ouders gewoond en die gaven kaye alles ookal was ik er niet bij. Ik heb er 3x wat van gezegt maar dat werkt gewoon niet want hun zijn ze opa en oma en die mogen alles vinden ze
nou opa en oma of niet en bij ingewoond of niet als ik of papa iets echt niet wil hebben dan gebeurd dat niet
Ik vind wel dat je je als oma en opa aan de regels van de ouders moet houden. Ja de meningen mocht van allebij Kennis van mij haar baby was ook een kleine 2 maand, haar schoonmoeder gaf dat beebje slagroom, nou daar werd ook meteen wat van gezegd. Ik vind ook zulke dingen moet je aan de ouders overlaten. Ken ook een jochie wat overal allergisch voor is, en een levensgevaarlijke pinda allergie heeft, nou moet je toch niet aan denken als hij iets krijgt met pinda's erin, zonder dat je dat weet
Anne krijgt heel af en toe ook wel wat chips ik zie hier het probleem niet zo van (ik zie het verschil niet met een koekje hoor) En ben vandaag bij het cb geweest met Anne en een brief mee gekregen over tussen doortjes en daar staat dus dat een danoontje gelijk staat aan 6 suikerklontjes en een bambix koekje aan 4 suikerklontjes. schok hier best wel van Anne krijgt hier dus geen danoontjes meer.
Nee ok maar jah ik ben ook altijd opgevoed dat opa en oma's alles mogen lekker verwennen. Opzich vind ik het niet erg me ouders zijn toch zo eigenwijs als de pest Tuurlijk heb ik vaak nee gezegt, kaye is ook erg van het schooie om eten of boos worden als die geen hapje kreeg van iets. Me vriend en ik gaven daar nooit aan toe maar me ouders wel omdat ze het dan zielig vonden tuurlijk werd ik dan wel flink boos maar ja je woont in 1 huis tijdelijk en moet je soms dingen door de vingers zien anders wordt je gek in 1 huis! Helemaal omdat ik best vaak ruzie ook had. Ik hoop gewoon dat ik als er een 2e komt dat soort dingen kan vermijden want kaye is toch wel een aardig verwent joggie geworden daardoor. Lekker drammen als die iets niet mag of als die warm eet en ziet vla en hoef die geen warm eten meer enzo enzo
Volgens mij zien ze bij het cb suiker in een danoontje toch niet goed. In een danoontje zitten toch geen toegevoegde suikers. Oftewel het zijn gewoon fruitsuikers. Dus of je nu een stuk fruit geeft of een danoontje lijkt mij dan niet zo'n verschil in zitten. Maar om op de vraag terug te komen. Ik zou het niet zo'n probleem vinden als Lianna chips krijgt als ze wat ouder is. Normaal vind ik het wel dat degene die het wil geven het even vraagt.
Toch zit er in een danoontje heel veel suiker. het is wel vruchtensuiker maar in een zeer grote hoeveelheid. Het is een druivensap wat er aan is toegevoegd in zeer geconcentreerde vorm. het komt er op neer dat je kindje 6 stuks fruit achter lekaar moet eten om aan dezelfde hoeveelheid suiker te komen als in 1 danoontje. het cb maakt het wat inzichtelijker door er een hoeveelheid suikerklontjes tegenover te stellen, bij wijze van spreken dus. vruchten suiker en geraffineerde suiker zijn even " slecht"maar het gaat om de hoeveelheid en concentratie. On topic: ik zou ook niet willen dat iemand iets ongevraagd aan mijn kindje geeft. Voor het zelfde geldt is het inderdaad ergen allergies voor en zit je met de gebakken peren.. Liefs laika
ik zie er ook geen kwaad in om af en toe een chipje te geven straks op die leeftijd. Ik ben wel benieuwd wat er dan als broodbeleg gegeven word, want als daar een dikke laag chocopasta op gaat vind ik dat net zo erg
hoi hoi mijn jongste dochter krijgt nu heel soms van die pinda of kaaschipjes gewone chips vind ik eerlijk gezegd heel erg eng maar ja de oudere kinderen vinden dat wel lekker dus krijgt de kleine van die pinda chipjes groetjes nathalie
ik vind ook dat een nibb it of iets dergelijk best kan MAAR ik vind wel dat iemand even kan vragen of hij/zij iets mag......je weet tenslotten niet wat het kindje daarvoor allemaal gehad heeft of bijna moet eten ik vraag altijd aan de ouders of een kindje iets mag als ze hier spelen of iets dergelijks vind ik net zo netjes
Eliza heeft 1 keer chips gehad. Ik was bij een vriendin en die gaf de hare ook chips (2 maanden ouder dan Eliza) en ja Eliza pakte ook een stukje en wilde meer hebben. Dus heb ik haar maar een paar stukjes gegeven. Ik vind het onnodig om een kind nu al chips te geven. Dat doe je omdat je het zelf wil en niet omdat het kindje dit zo graag wil hebben want die kent het niet eens. Eliza krijgt gewoon een liga koek of rozijntjes. Maar niet van die vette rommel. Ik was laatst met mijn neefje weg (4 jaar) en die had wat chips van mijn moeder gekregen, we gingen buiten en hij gooide een paar chipjes naar de eendjes in het water.. grote olievlekken werden er gevormd.. Vind het erg zonde als mensen dit doen, mijn vriendin ook, die geeft haar kleine elke dag chips.. en dan vind ze het vreemd dat ze geen eten meer lust..
ik vraag altijd aan de moeders wat ze mogen hebben youame krijgt heel af en toe nibbit chips van die ronde koekjes waar niks op zit van die thee koekjes verder krijgt ze een liga,rozijntjes ik pas 2/3 x in de week op mijn neefje en nichtje ze weten dat ze na half 4 geen koekjes en op chips krijgen omdat ze om 5 uur gaan eten maar vindt het aso als je bij iemand op bezoek bent en diegene geeft ineens chips of weet ik veel aan mijn kind dat moeten ze toch eerst vragen
Ik geef Emme nog maar heel weinig tussendoortjes. Af en toe een soepstengel, een rijstewafeltje van Bambix of een koekje van Bambix. Ze heeft echt genoeg aan haar gewone eten. Als ze bij een ander een keertje een chipje krijgt kan ik me er niet zo druk om maken. Thuis geef ik het dus niet.
Fenneke krijgt bij oma wel eens een spekje of wat anders wat zoet is. Ze heeft het niet nodig maar een enkele keer vind ik dat niet erg. Oma geniet er ook van om haar kleindochter te zien smullen,dus ik maak me er niet druk om.