ff jullie mening...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jantina, Jan 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Britt is morgen 9maanden, en zit in twijvel over haar slaapjes...
    smorgens gaat ze naar bed 1/1.5 uur.. dan uit bed eten en kleden we pas aan..even spelen en eten, vaak gaan we daarna gelijk boodschapjes doen of ff wandelen de stad in of even op visite. dan gaat ze tegen 3uur weer naar bed en slaapt ze 2 uur.. tot het avond eten...dan is het spelen , badderen en rekken we haar tot 19.00 voor de laatse fles en slaapt dat tot de volgende dag...dan heb ik 2 slaapje...de andere is 1uur weer in bed, maar dan slaapt ze net een uurtje en is weer wakker fruit en dan weg of wat dan maar...half 5/5uur eten maar dan is ze dus echt moe, soms zelfs temoe om te eten en gaat ze gelijk naar bed, met het gevolg dat we haar moete wekken om een uur of 8 wat ze eigenlijk niet wil omdat ze wil slapen..ik kan haar wel laten liggen maar ze heeft die voeding nog wel nodig wat ze drinkt niet super veel...ook is ze dan om 5 uur al wakker en dit vindt mama(sorry) wel erg vroeg want mevrouwtje wil dan spelen en naar 2 uur pas weer naar bed..als we de fles om 8uur geven valt ze gelijk weer in slaap op de arm...
    Maar dat rekken vindt ik soms ook zo zielig we spelen constand met haar tegen 7 uur de fles en ze slaapt tot hal7/7 uur.Vraag me nu af of ze wel toe is aan 2 slaapjes ?Ik pas me echt zoveel mogelijk aan me kindje aan...zeg dingen af als het moet...het is toch niet egoisties als je gaat denken dat 5 uur toch een beetje aan de vroege is en je het op deze manier kunt rekken dat ze dus maar wel 2 slaapjes heeft maar ik ook wat langer kan slapen...?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano is een stuk jonger maar die heeft soms voldoende aan 2 slaapjes en de andere dag wil die wel 3 keer slapen. ik kijk echt goed naar hem als hij moe wordt hups bed in. maar s'avonds rekken we het inderdaad ook. hij gaat meestal rond 18u slapen. als hij dan om 16:30 al moe is leggen we hem even op bed, voor een hazeslaapje. ik hoef hem dan niet eens wakker te maken want hij wordt rond 17u zelf wakker.
    Misschien is dat een idee voor je. ik vind het niet egoistisch om te denkn dat 5u vroeg is, dat is toch ook gewoon te vroeg om op te staan. Dano komt rond 8u, als hij al om 7u komt wordt ik al moedeloos haha.

en wat je zegt of ze wel toe is aan 2 slaapjes, kijk gewoon goed naar dr als zij 2 keer flink slaapt en verder prima opgewekt is dan is het toch goed?

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Moeilijk hè? Justin slaapt vaak van half 10 tot 11 uur a half 12. Dan idd van half 3 a 3 uur tot 4 uur a half 5 en dan is ie om 6 uur weer bekaf en kunnen we dit rekken tot half 7, dan krijgt ie zn fles en om 4 uur s nachts komt ie weer.. dan krijgt ie nog n fles en dan slaapt Justin door tot half 7 a half 8.

4. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Idd patroes soms vindt ik het zo lastig....
    en dan is dit forum echt fijn!

5. Niet meer actief

ik heb hetzelfde met ayman

meestal gaat het zo:
    6.30/7.00 eerste flesje dan meteen terug naar bed tot 8.00/8.30

dan spelen en om 10.00 fruit en dan weer naar bedje tot 11.30/12.00

vervolgens brood en spelen en tot 15.00 probeer ik het te rekken vaak dmv even wandelen buiten dan blijft hij wakker of indd op bezoek gaan of bezoek ontvangen

dan slaapt hij tot 16.00/17.00

dan krijgt hij om 17.30 vaak zijn warme hapje en dan in badje en tussen 19.00/20.00 krijgt hij zijn pap en dan naar bed

dit werkt meestal maar de laatste tijd wil hij vaak biet meer slapen om 20.00 hij heeft we slaap maar gaat huilen zodra we de kamer binnenlopen dus het gevolg is dat meneer later slaapt.. ik vraag me dan indd of ik er misschien wat slaap overdag vanaf moet halen bij hem maar ik weet niet hoe omdat hij overdag wel wilt slapen op de gemoemde tijden

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij ons ging alles op verzoek: het drinken, maar ook het slapen. Ze gingen gewoon slapen als ze slaap hadden. En hoe vaak dat op een dag was en wanneer, gut dan kon wel eens verschillen. En op een gegeven moment merkten we dat ze nog maar eens per dag wegzakten.

7. Hallo!

Hier heb ik naar mijn mening een goed slaapschema voor onze dochter! Ze is er namelijk heel happy onder, zij is nu ook 9 maand!

Haar schema ziet er zo uit:

8.00 fles 210 cc
    10.00/10.30 fruit
    10.30-12.00 slapen
    12.30/12.30 groentehap+toetje
    13.30-1600/16.30 slapen16.30 diksap met soepstengel
    18.00/18.30 2 boterhammen
    19.00/19.30 fles 180 cc
    19.30 slapen tot volgende ochtend

Ik merk dus dat ze het hier goed op doet. Ze is nu sindskort een fles minder, en gaat dus nu eerder naar bed (voorheen 20.30/21.00)
    Toen deed ze van 18.00-19.00 uur vaak nog een slaapje!
    Kijk maar wat je er mee kunt!

Liefs aros

Share This Page