Mening gevraagd, geboortekaart

Discussion in 'De babyuitzet' started by Libra1, Jun 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben druk bezig met het geboortekaartje.
    Eigenlijk is hij zo goed als af, maar ineens begin ik te twijfelen over hoe ik de namen heb vermeld.

Ik gebruik even hele andere namen hoor ;) Maar ik heb het nu als volgt :

Sowieso op de voorkant zijn roepnaam. Dan aan de binnenkant in dezelfde stijl letters heb ik die naam er nog een keer staan.

Dus:

Peter
    Klaas van Dijk (2e naam en achternaam dus kleinere letters)

Snappen mensen dat zijn volledige naam dan Peter Klaas van Dijk?
    Of denken ze misschien dat Peter de roepnaam is en zijn paspoort naam Klaas van Dijk is?

Kan ik dan beter onder Peter, in kleine letters en misschien tussen aanhalingstekentjes helemaal de volledige naam zetten?

Dus :

Peter
    'Peter Klaas van Dijk'

Wat vinden jullie?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik zou Het dan eerder zo doen:

Peter Klaas
    Van Dijk

Dat vind ik een stuk simpeler.

Succes.

3. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm, nee dat past weer niet met de namen die ik heb.
    En de achternaam staat er dan zo alleen bij. Want het is een kortere achternaam dan van Dijk ;)

Bedankt!

4. amls

amls Lid

Nov 10, 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook eerder met de tweede naam erachter doen en dan de achternaam er eventueel onder. Wij hadden trouwens helemaal geen achternaam erbij staan, alleen achter onze eigen namen, dan lijkt me het wel duidelijk genoeg.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zijn jullie getrouwd? Heeft het kindje dezelfde achternaam als jullie? Want dan zou ik gewoon kiezen voor:

Peter Klaas
    Peter

Zoon van:
    Papa en mama van Dijk.

Wij hadden bij dochter op de voorkant:
    VOORNAAM

In het kaartje:
    VOORNAAM DOOPNAAM

Dochter van:
    Papa en mama ACHTERNAAM

Dat vind ik duidelijk genoeg als je kindje dezelfde achternaam heeft als jullie. Als je een andere achternaam hebt, is het wel zo handig om de achternaam te vermelden ja...

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    waarom de achternaam erbij?

wij hadden
    C.harlotte S.ophie

en dan gewoon onder bij het adres onze namen (zijn getrouwd, maar ik heb mn meisjesnaam gehouden) mensen vonden het hier vanzelfsprekend dat de kleine man's achteraam kreeg.

7. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn niet getrouwd inderdaad, en hij krijgt de naam van de vader. Misschien voor sommige mensen vanzelfsprekend. Maar voor mij bijv. al helemaal niet, omdat we echt wel even nagedacht hebben welke achternaam we hem willen geven. Dus daarom wil ik dat er wel duidelijk bij vermelden ja. Er zijn nu al mensen die mij vragen welke achternaam gaan jullie hem geven? Dus als het in geboortekaartje staat dan is dat wel handig en meteen duidelijk!

Maar even goed bedankt voor jullie advies! Ga weer eens even puzzelen en kijken wat mooi staat.

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij geven drie namen.

Aan de binnekant komt dan:

Peter
    Peter Klaas Pietje

wij hebben er geen achternaam bij.

De roepnaam staat dan in totaal ander lettertype en kleur dan de andere drie namen die er een beetje onder/doorheen staat.

9. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Wij hebben helemaal geen achternaam op het geboortekaartje staan. Wij zijn niet getrouwd, iedereen weet hoe we heten. Onze kleine man heeft mijn vriend zijn achternaam, maar dat staat dus niet op het kaartje.

10. juli10

juli10 Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    1,259
    0
    0
    Ik zou de achternaam er ook niet bij zetten. Wij zijn ook niet getrouwd maar vinden het vanzelfsprekend dat ze de achternaam van papa krijgen.

Als jullie het wel willen zou ik voor de 1e optie gaat. Vind het vreemd staan als er 2x de voornaam staat.

Wij hebben de naam en in een kleiner lettertype de 2e naam eronder.

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hadden het zo gedaan:

Pietje
    Pietje Klaasje de Boer

(de eerste Pietje dan gecentreerd t.o.v. de volledige naam)

Het zelfde dus als jouw 2e optie. Ik vind dat het meest logische (je ziet in 1 oogopslag wat de roepnaam is én wat de volledige naam is) en het mooiste staan.

12. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank allemaal! Ik denk dat ik er wel uit ben, na overleg hier thuis ook.
    Toch gewoon de hele naam onder de roepnaam. Het staat eigenlijk helemaal niet zo gek. Omdat de roepnaam in het groot in hele stoere aparte letters staat op het kaartje, dus als ik daar dan de volledige naam in het klein(en neutrale letters/kleur) er onder zet staat het eigenlijk toch wel mooi. Nu hopen dat ik niet weer ga twijfelen :D

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    ik heb het net zo gedaan als jij hoor en dat stond prima! en meteen voor iedereen duidelijk. succes met je laatste loodjes!

14. dianana

dianana VIP lid

Dec 18, 2010
    10,359
    0
    0
    zaanstad
    ..Peter..
    ..........Klaas..........
    ..Van Dijk..

15. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Wij zijn wel getrouwd, maar ik heb mijn eigen naam gehouden.
    Op het kaartje hadden we het zo:
    Voorkant : Twan
    Binnenkant : Twan Gerard

Dus naast elkaar zonder achternaam

Maar als ik jou was zou ik je tweede optie doen

16. Babette8

Babette8 Bekend lid

Nov 29, 2011
    727
    0
    0
    Wij doen het ook zonder achternaam.

17. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hadden achter de namen van onze kids ook niet de achternaam vermeld.

18. Blays

Blays Niet meer actief

Wij hebben ook op de voorkant alleen zijn voornaam/roepnaam

Op de binnenkant gewoon alle namen onder elkaar incl. achternaam, wij zijn ook niet getrouwd en B. heeft ook zijn vaders achternaam

19. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Fijn dat je er uit bent! Hier hebben we onze achternamen gemeld maar niet die van ons kindje.

20. Isa28

Isa28 Bekend lid

Sep 1, 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Wij hebben het zo gedaan: op de voorkant de voornaam (de eerste naam) en in de binnenkant de beide namen. De achternaam hebben we er niet bij staan. Zo weet iedereen dat de eerste naam de roepnaam is en staat in de binnenkant zijn/haar tweede naam.

In de binnenkant staat eerst links het gedichtje en op de rechterpagina eerst het zinnetje "wij zijn blij blabla en dan de twee namen (in hetzelfde lettertype (Hawaii lover) als de voorkant), en daaronder onze beide namen met achternaam en adres gegevens. (Is het nog een beetje duidelijk? :p)

Share This Page