Ik ben druk bezig met het geboortekaartje. Eigenlijk is hij zo goed als af, maar ineens begin ik te twijfelen over hoe ik de namen heb vermeld. Ik gebruik even hele andere namen hoor Maar ik heb het nu als volgt : Sowieso op de voorkant zijn roepnaam. Dan aan de binnenkant in dezelfde stijl letters heb ik die naam er nog een keer staan. Dus: Peter Klaas van Dijk (2e naam en achternaam dus kleinere letters) Snappen mensen dat zijn volledige naam dan Peter Klaas van Dijk? Of denken ze misschien dat Peter de roepnaam is en zijn paspoort naam Klaas van Dijk is? Kan ik dan beter onder Peter, in kleine letters en misschien tussen aanhalingstekentjes helemaal de volledige naam zetten? Dus : Peter 'Peter Klaas van Dijk' Wat vinden jullie?
Hmm, nee dat past weer niet met de namen die ik heb. En de achternaam staat er dan zo alleen bij. Want het is een kortere achternaam dan van Dijk Bedankt!
Ik zou het ook eerder met de tweede naam erachter doen en dan de achternaam er eventueel onder. Wij hadden trouwens helemaal geen achternaam erbij staan, alleen achter onze eigen namen, dan lijkt me het wel duidelijk genoeg.
Zijn jullie getrouwd? Heeft het kindje dezelfde achternaam als jullie? Want dan zou ik gewoon kiezen voor: Peter Klaas Peter Zoon van: Papa en mama van Dijk. Wij hadden bij dochter op de voorkant: VOORNAAM In het kaartje: VOORNAAM DOOPNAAM Dochter van: Papa en mama ACHTERNAAM Dat vind ik duidelijk genoeg als je kindje dezelfde achternaam heeft als jullie. Als je een andere achternaam hebt, is het wel zo handig om de achternaam te vermelden ja...
waarom de achternaam erbij? wij hadden C.harlotte S.ophie en dan gewoon onder bij het adres onze namen (zijn getrouwd, maar ik heb mn meisjesnaam gehouden) mensen vonden het hier vanzelfsprekend dat de kleine man's achteraam kreeg.
Wij zijn niet getrouwd inderdaad, en hij krijgt de naam van de vader. Misschien voor sommige mensen vanzelfsprekend. Maar voor mij bijv. al helemaal niet, omdat we echt wel even nagedacht hebben welke achternaam we hem willen geven. Dus daarom wil ik dat er wel duidelijk bij vermelden ja. Er zijn nu al mensen die mij vragen welke achternaam gaan jullie hem geven? Dus als het in geboortekaartje staat dan is dat wel handig en meteen duidelijk! Maar even goed bedankt voor jullie advies! Ga weer eens even puzzelen en kijken wat mooi staat.
Wij geven drie namen. Aan de binnekant komt dan: Peter Peter Klaas Pietje wij hebben er geen achternaam bij. De roepnaam staat dan in totaal ander lettertype en kleur dan de andere drie namen die er een beetje onder/doorheen staat.
Wij hebben helemaal geen achternaam op het geboortekaartje staan. Wij zijn niet getrouwd, iedereen weet hoe we heten. Onze kleine man heeft mijn vriend zijn achternaam, maar dat staat dus niet op het kaartje.
Ik zou de achternaam er ook niet bij zetten. Wij zijn ook niet getrouwd maar vinden het vanzelfsprekend dat ze de achternaam van papa krijgen. Als jullie het wel willen zou ik voor de 1e optie gaat. Vind het vreemd staan als er 2x de voornaam staat. Wij hebben de naam en in een kleiner lettertype de 2e naam eronder.
Wij hadden het zo gedaan: Pietje Pietje Klaasje de Boer (de eerste Pietje dan gecentreerd t.o.v. de volledige naam) Het zelfde dus als jouw 2e optie. Ik vind dat het meest logische (je ziet in 1 oogopslag wat de roepnaam is én wat de volledige naam is) en het mooiste staan.
Dank allemaal! Ik denk dat ik er wel uit ben, na overleg hier thuis ook. Toch gewoon de hele naam onder de roepnaam. Het staat eigenlijk helemaal niet zo gek. Omdat de roepnaam in het groot in hele stoere aparte letters staat op het kaartje, dus als ik daar dan de volledige naam in het klein(en neutrale letters/kleur) er onder zet staat het eigenlijk toch wel mooi. Nu hopen dat ik niet weer ga twijfelen
ik heb het net zo gedaan als jij hoor en dat stond prima! en meteen voor iedereen duidelijk. succes met je laatste loodjes!
Wij zijn wel getrouwd, maar ik heb mijn eigen naam gehouden. Op het kaartje hadden we het zo: Voorkant : Twan Binnenkant : Twan Gerard Dus naast elkaar zonder achternaam Maar als ik jou was zou ik je tweede optie doen
Wij hebben ook op de voorkant alleen zijn voornaam/roepnaam Op de binnenkant gewoon alle namen onder elkaar incl. achternaam, wij zijn ook niet getrouwd en B. heeft ook zijn vaders achternaam
Wij hebben het zo gedaan: op de voorkant de voornaam (de eerste naam) en in de binnenkant de beide namen. De achternaam hebben we er niet bij staan. Zo weet iedereen dat de eerste naam de roepnaam is en staat in de binnenkant zijn/haar tweede naam. In de binnenkant staat eerst links het gedichtje en op de rechterpagina eerst het zinnetje "wij zijn blij blabla en dan de twee namen (in hetzelfde lettertype (Hawaii lover) als de voorkant), en daaronder onze beide namen met achternaam en adres gegevens. (Is het nog een beetje duidelijk? )