is dit de baby???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

12 weken zwanger, sinds gister voel ik links onderin mijn buik een soort klopprnd, drukkend gevoel, paar sec en het is weer weg, even later komt het weer terug.
    Ik weet niet zo goed wat je moet voelen bij de eerste bewegingen van de baby.

2. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Met 12 weken je kleintje voelen lijkt me erg snel hoor;) Dus denk het niet...

Ik ben erg slank. Bij mijn eerste voelde ik de kleine met 17 weken en mijn man kon het met 18 weken voelen en bij onze tweede voelde ik de kleine met 15 weken en mijn man met 16 weken.

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Dat kan de baby zijn hoor! De meeste voelen hun kleintje een aantal weken later, maar er zijn uitzonderingen. Misschien ben jij er daar eentje van ;).

De eerste keer dat ik de baby voelde (17w) kon ik het eerst ook niet goed plaatsten. Het was net of er van binnenuit geduwd werd tegen mijn buik. Echt heel apart. Nadien een aantal plopjes en toen kon ik het pas echt vatten. :p

Je zal er snel genoeg achter komen of het de baby was of niet hoor :D Veel plezier ;)

4. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    12 weken lijkt me nog niet mogelijk.. 'T is dan nog zó klein.
    M'n vk en Gyn zeggen ook dat dit niet kan. (minimaal aantal uitzonderingen daargelaten)

Ik heb haar afgelopen woensdag voor het eerst gevoeld, met precies 16 weken. Mijn placenta ligt sowieso aan de achterkant. Dit is ook nog vrij vroeg voor een 1e kindje.

5. mappel

mappel Niet meer actief

begrijp ik, moet er wel bij zeggen dat ik veel aan yoga en meditatie doe, dan ben je je sowieso al veel bewustervan je lichaam, vlk zei dat ik het waarschijnlijk eerder dan de rest zou voelen, omdat ik de hele dag zo bewust met mijn lijf bezig ben

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Meid, het kan heel goed hoor.
    12 wkn s vroeg maar zeker niet onmogelijk.
    Geniet ervan, het zal ook steeds duidelijker voelen.

7. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik was 14 weken en niet heel slank toen ik onze uk voor het eerst voelde. Het voelde alsof er een balletje tegen de binnenkant van mijn buik stuitte. Een dagje later voelde ik kriebeltjes en die zijn aangehouden tot 24 weken.
    Mijn vk zei ook dat het eigenlijk helemaal niet kon, maar uiteindelijk was het dus wel zo.

8. Hier ook al rond de 13 weken het idee dat ik de kleine al voelde... :) Ligt er ook aan hoe bewegelijk ze zijn; de ene baby is veeeel bewegelijker dan de andere,... dan is de kans dat je hem een keertje voelt natuurlijk groter. :)

9. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    het kan wel hoor ik voelde het nu ook met 12 weken.
    en ben zeker niet slank.
    maar ik wist ook wat ik moest voelen na de eerste zwangerschap.

het zijn dan meer plopjes die je dan voelt en niet nog een vasthoudende druk zoals je omschrijf.

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik voelde in het begin, rond 12 weken dus, meer een soort gefladder, gekriebel. Pas met 19 weken voelde ik echt 'plopjes'. Maar ik denk dat het best mogelijk is hoor, zeker als je zo in contact staat met je lijf! Leuk toch om het al zo snel te voelen? Geniet ervan!

11. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik dacht dat ook maar mijn gynaecoloog zei dat niet kan dat nog te vroeg is omdat het nog te klein is

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Het lijkt mij sterk... Je baby is pas 5 centimetertjes...
    Dus z'n beentjes misschien 1/2 cm ik denk niet dat hij daar zo hard mee kan schoppen dat je het al voelt.....

De eerste voelde ik met 18 weken......

13. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Kan zeker. De eerste voelde ik met 17 wk de tweede al met 13 weken

14. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Eerste was met 16 weken en andere voelde het ook en nu de 2de met 12 weken dus het kan zeker wel meid!
    Ik kan via me tel geen foto uploaden maar vanmorgen had ik een ei op me buik liggen en ben nog dun en nu 15 weken :D

15. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Het kan zeker. Deze voel ik al gefladder vanaf 11 weken, vlk zei dat het bij mij wel kan mede door zeer gevoelige plek in mn buik vanwege keizersnee. Bij de eerste voelde ik bij 14 weken al wat. En tis echt zo, want tijdens de echo voelde ik het ook en toen was er bij beiden een lekker springerig kindje te zien

Deel Deze Pagina