Nuchter blijven partner

Discussion in 'Zwangerschap' started by eenwens, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn man houdt er uit zichzelf al rekening mee, moet natuurlijk wel kunnen rijden op het moment suprême.

2. luna1978

luna1978 Actief lid

Dec 17, 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen afspraak gemaakt. Maar toen het begon te rommelen heb ik wel gevraagd of hij er rekening mee wilde houden.

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Hier vorige keer ook geen afspraak en ook nu niet als ik straks hoogzwanger ben. Sowieso is hij geen comazuiper :D. En als hij wel twee biertjes op zou hebben, boeiend. Hij is in 1 keer compleet nuchter als hij hoort dat ik weeën heb.

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    3,187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook afspraak vanaf 37w maar max 1 glaasje.
    We zijn geen megaaaa drinkers dus was niet mega erg...

5. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik vind dit een hele goede, zelf heb ik het geluk dat mijn vriend niet drinkt dus wij hoeven de afspraak niet te maken. Maar ik denk dat het echt wel een heel goed idee is om daarover te spreken met elkaar

6. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn man drinkt hoofuit een glaasje whisky..dus die afspraak hoeven we niet eens te maken ;)

7. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier is die afspraak niet gemaakt maar doet hij het uit zichzelf.
    Nu is het geen drinker, alleen op feestjes drinkt hij vrouwendrankjes zoals hij het zelf noemt haha *mag geen bier enzo ivm migraine*
    Maar de laatste feestjes die we hadden dronk hij niks omdat hij het zelf niet fijn vond dat ik dan nog terug zou moeten rijden na een lange dag.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Hoef je toch niks over af te spreken zeker? Je man is hopelijk zo verstandig dat hij erg voorzichtig met je is en je gewoon zelf naar huis brengt van een feestje? Mijn man dronk na dertig weken zelden...hij reed altijd naar huis. Met een glas sinas had hij het ook naar zijn zin!

9. Rockchick

Rockchick Actief lid

Apr 9, 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Als ik zo'n 30 weken heen ben blijft mijn partner nuchter.
    Dit is besproken samen maar niet echt afgesproken.
    We vonden het beide heel logisch.

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zeg dit net tegen mijn man: 'schat, we moeten afspraken maken... je moet niet meer zoveel drinken... :)'
    Zit ie me schaapachtig aan te kijken... 'wat bedoel je?'
    'Nou, dat je wel nuchter bent als ik moet bevallen...'

Hij dacht niet dat dat sporadische biertje een probleem zou opleveren.

Maar eerlijk.. zo'n volksfeest is toch ieder jaar? En stappen kan je bijna iedere week. Hoe moeilijk is het om dat vanaf week 36 even niet meer te doen? De geboorte van je kind maak je toch een stuk minder vaak mee...

11. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Mijn man dronk niet meer dan 2 biertjes/wijntjes op het laatst..
    En hij vond dit gelukkig als vanzelf sprekend :)

12. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    mijn man drinkt ook vanaf 35 weken niet meer! niet dat hij nu veel drinkt maar met dit weer lust hij graag een biertje. ook zorgt hij er voor dat er vanaf nu (ivm veel hade buiken ) altijd benzine in de auto zit zodat we ten alle tijden richting zh kunnen zonder te tanken

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,128
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Met een feestje bij 37 wkn zwangerschap zou ik afspreken om niet te drinken of hooguit twee (dus de limiet om auto te rijden.) Dan weet je zeker dat hij gewoon naar huis kan komen en je (in ieder geval binnen de wettige kaders) verantwoord naar het ziekenhuis zou kunnen brengen.

Overigens is het bij een eerste vaak zo dat je toch wel al wel even weeën hebt. Ik neem aan dat je je partner dan informeert en hij vanaf dat moment sowieso niet meer drinkt. Tegen de tijd dat je eventueel naar het ziekenhuis mag / moet is sowieso het eerste biertje wel weer uit het bloed en de tweede waarschijnlijk ook wel.

Wij hebben de afspraak dat degene die rijdt altijd 0,0 alcohol drinkt, omdat wij vinden dat verkeer en alcohol (al is het maar één glaasje) absouut niet samen gaat. Maar in geval van 'paniek' (onvoorzien toch de auto in) vinden we tot twee glazen nog acceptabel om me te rijden, hebben we meer op, dat zouden we ander vervoer regelen. Vandaar dat wij in principe de afspraak hebben dat mijn man maximaal twee glazen drinkt. Althans, afspraak: dat gaat hier vanzelf. Van mij zou hij dit tot op het laatst zo mogen, maar ik weet dat hij dat de laatste weken (vanaf 37/38) ook niet meer doet en helemaal nuchter blijft.

14. eenwens

eenwens Actief lid

Apr 14, 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties en bedoel dan de nuttige reacties. .
    Tuurlijk iz er elk kaar een volksfeest en is hij geen coma drinker.. was gewoon benieuwd hoe jullie dit doen.. bedankt.. mijn vraag is beantwoord. . Kan ik zelf dit onderwerp sluiten? ??

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,128
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als je op het uitroeptekentje rechtsboven een van de berichten klikt,kun je een berichtje sturen naar het beheer met het verzoek om dit topic te sluiten.

16. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een super slimme opmerking! Had er zelf nog helemaal niet aan gedacht en mijn partner ook biet.. hij drinkt echt bijna nooit maar heel toevallig heeft hij 2 feestjes in de 4 laatste weken.. dus wij hebben gelijk afspraken gemaakt :d

17. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Hier geen afspraken gemaakt, hij drinkt niet vaak en dan zeker niet meer dan 2 drankjes, dus niet nodig.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet... mijn man drinkt al niet erg veel en om hem potentieel 5 weken op een droogje te zetten zodat hij kan rijden... nee onzin.
    Als ml af en toe veel zou drinken zou ik vragen of hij dit vanaf een week of 38 zou willen beperken. Geen lamme gast in mijn huis maar eerlijk? Dat zou ik nooit willen....zo nergens goed voor.

19. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    bij de eerste was ik eind janauri uitgerekend. we hebben toen afgesproken dat de laatste keer dat hij zou drinken oudjaarsavond was.
    Nu drinkt hij vanaf eind juli niet (zo veel) meer. kijk een biertje savonds thuis of op het terras mag van mij best maar meer ook niet. en dat vind hij ook.

20. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Moet je op het driehoekje klikken en melden dat je hem wilt sluiten, maar heb ik voor je gedaan nu ;)

Fijn dat je antwoord hebt gekregen op je vraag.

Share This Page