Wanneer groeispurtjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik heb een nogal hongerig jongentje, hij krijgt gewoon standaard voeding, omdat ik vaak wel 4 uur tussen de flessen red, zijn flessen gaan eigenlijk wel allemaal leeg.

Maar ons ventje lijkt vaak een periode extra hongering, en moeite heeft 4 uur tussen de fles te laten. Nu is er weer zo'n tijd. Ook komt hij ineens weer af en toe in de nacht.
    Trouwens echt consequent doorslapen heeft hij nog nooit gedaan, meestal komt hij tussen 5 en 7. En dan is het ineens weer een week meestal een uurtje of 7 en dan ineens weer een week niet. En dan weer een dag wel en een dag niet etc.

Ik ben trouwens ook al gestart met bijvoeden, hij eet ongeveer 1 klein potje (vers lust hij helaas (nog) niet) per dag en krijgt 1 á 2 papflessen met 3 lepels rijstebloem.

Is dit iedere keer een groeispurt, want dat denk ik iedere keer, maar hij lijkt dit wel heel vaak te hebben. Wanneer zijn deze spurtjes? Of is dit per kind verschillend?

Hij is trouwens best wel een grote kerel, met 4 mnd 66cm en 7,5kg.

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik denk dat baby's steeds aldoor groeispurtjes maken. Mijn meisje is 1,5 maand oud,gaat met shirtjes al naar maat 68,was ruim een week geleden al 5850gram en 60 cm,lange flinke meid is ze. Ook zij komt meer om te eten,ik geef bv. Ipv 5 keer komt ze nu 6 keer. Weet niet wanneer ze een sprongetje maken.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Volgens mij verschilt dat ook per kind...
    Bij BV noemen ze dat ook regeldagen, dan wil je kindje in een keer weer veel meer drinken waardoor je productie ook weer opgehoogd wordt! Mooi geregeld door moeder natuur..

Deel Deze Pagina