nuchter suikerwaarde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loe, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    helaas weet ik de waarden van NL niet goed, want ik woon in Griekenland...Maar volgens mij mag je gewoon niet boven de 7.5 komen maar nuchtere waarden zijn weer anders dan als je gegeten hebt!

Ik ben inmiddels twee weken "op dieet" en prik zelf thuis. de waarden zijn prima volgens m'n gyn! Dus ik weet waarvoor ik het doe dat dieet want het is niet altijd makkelijk om weer iets te verzinnen haha! Word wel heel vindingrijk en we eten lekker.

dat prikken is wel wennen, want je moet er steeds op letten dat je na twee uur weer ff checkt. Kan je niet echt weggaan. Bovendien ligt het aan of je na het eten actief bent (bv een stukje loopt of wat schoonmaakt) of dat je echt stilzit.

Maar met zo'n apparaatje hou je het prima in de gaten. Wacht maar even de uitslag af en dan kan je altijd nog kijken of dieten nodig is.misschien ben je perfect in orde!enne, suiker gewoon zoveel mogelijk vermijden en suikerhoudende producten. Niet teveel koolhydraten (brood, pasta, rijst en aardappelen) doet al wonderen!

Succes maar komt vast goed!

2. Loe

Loe Niet meer actief

vandaag zal ik horen of t perfect ok is.....we wachten af.

3. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik ben nu sinds een paar dagen aan het prikken. de waarde na de lunch is te hoog de rest is prima.

wat mij wel opvalt is dat er bij sommige na 2 uur geprikt moet worden.
    ik moet al een uur na het eten prikken ?

hier geldt nog steeds . waarden moeten onder de 7 zitten.
    dus bij iedereen weer anders.

wisten jullie trouwens dat in melk ook veel koolhydraten zitten. voor mij was dat echt nieuw. had ik niet gedacht.

nou Loe hopen dat jouw waardes goed zijn

spinnekop

4. Loe

Loe Niet meer actief

ik zal t vanmiddag laten weten spinnekop!

Ik wist ook niet dat er in melk zoveel koolhydraten zaten hoor. Hmmm, tis wel te merken dat elke gyn er zijn eigen prikideeen op na houdt he, de een na 1 uur prikken, ander na 2 uur en dan ook nog verschillende maximale waardes die aangehouden worden.

Ik wacht t af......

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Het ligt eraan waar in de tolerantietest je probleem ligt...bij mij was dat na de 2 uur. Na 1 uur en 3 uur waren mijn waarden ok! na 2 uur heeft je bloed het voedsel (en de suikers) goed opgenomen, dus vandaar dat het over het algemeen na 2 uur gebeurt. Maar dat is bij iedereen anders omdat ieder lichaam anders werkt.

Van de melk wist ik niet! Ik mag gewoon melk(producten) eten...Maar helemaal geen rijst, aardappelen of pasta (en brood max. 1 sneedje per dag...) en dat heb ik bij anderen ook weer nooit gehoord! Het lijkt er trouwens op dat het goed gaat met m'n dieet. Misschien is iedereen weer voor andere suikers gevoelig?

Veel succes Loe, komt goed!

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hier hanteren ze in het ziekenhuis als bovengrens 7,8 voor zwangere vrouwen, niet gespecificeerd naar het tijdstip van de dag. Maar als je nuchter al op 7,8 zit zou dat betekenen dat je niet meer mag eten (want dan stijgen je boedsuikers), dus dat kan niet. Je moet wel normaal kunnen ontbijten zonder boven de 7,8 te komen.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik mocht van het ziekenhuis nuchter als waarde maximaal 5.2 hebben. En niet nuchter maximaal 6.7. Daarboven is de waarde afwijkend. Ik kan mijn schema even niet zo snel vinden. Maar niet nuchter boven de 7.8 was diabetes en nuchter weet ik even niet meer, dacht boven de 6.1 (ongeveer).

Maar ja, misschien is mijn ziekenhuis dan wel strenger?

8. Loe

Loe Niet meer actief

ja t schijnt enorm te verschillend, wat wel en niet mag qua waardes. Ze vond t nu geen probleem, omdat t niet nuchter was. Nuchter was eerst mijn waarde 6,1, vorige week nuchter 5.4. Zal t over twee weken tijdens controle nog eens vragen hoe dat toch zit dat elk ziekenhuis andere waarden aanhouden. Maar gelukkig is t niet super hoog ofzo.

Deel Deze Pagina