Baby 9 maanden komt niet aan, voeding aanpassen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lente2013, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Gisteren heb ik mijn zoontje laten wegen en hij woog exact hetzelfde als een maand geleden.
    Nu is hij wel een weekje ziek geweest, waarin hij wel wat zal zijn afgevallen, maar toch.

Krijgt hij wel genoeg / de juiste voeding?
    Hij krijgt nu:

7.30 180/6 melk
    9.30 150 gram fruit
    12.00 boterham en 120/4 deze gaat niet helemaal leeg
    15.00 soepstengel, halve liga o.i.d. met diksap
    17.00 100 gram groente
    19.30 180/6 melk, deze gaAt niet helemaal leeg.

Is dit voldoende?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat je zou kunnen doen:

- granenpap als ontbijt (of gewoon een boterham bij z'n melk)
    - avondeten niet afwegen, maar gewoon laten eten wat hij op kan
    - 2-3 stuks fruit per dag geven
    - evt extra boterham tussen de middag (als hij dat nog op kan)
    - evt schaaltje volle kwark/griekse yoghurt tussendoor of als toetje geven

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

100 gram groente is nog niet veel, wat je idd kan geven is Griekse yoghurt, granenpap (8 maanden van Bambix bijv).

Het staat er niet bij (gelukkig) dus GEEN gezoete papjes zoals pyjamapapjes (aangemaakt of niet), daar zit weer onnodige suikers in. Volle producten iig, extra boterham met volvette smeerkaas, dat soort dingen.

4. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Hij krijgt inderdaad geen gezoete papjes. Wat er niet bij staat is dat hij prematuur en dysmatuur is geboren, hij weegt nu ook pas 6,5 kilo, vandaar de wat kleinere hoeveelheden.

Ik zal eens pap en yoghurt gaan proberen, kijken of hij hier wat dikker van wordt.

5. kwebbel86

O oke prematuur.... niet volproppen hoor! Doe ik ook niet :)
    Volle producten is prima :)

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier ook prematuurtjes; met 32,5 week geboren 1500 en 1650 gram. Dat hadden wij rond die leeftijd ook: in 2 maanden tijd kwamen ze maar 200 gram aan. Op dit moment groeien ze weer wat. Ik heb me er niet druk om gemaakt, omdat ze wel hun eigen groeilijn volgden over het kwartaal. Nu met 1 jaar zijn ze nog geen 8 kg.

Zijn eten ziet er goed uit hoor, ik zou inderdaad wel een klein toetje geven. Hier krijgen ze zo'n 50gram na. Als de boterham en het fruit helemaal opgaan zou je de porties groter kunnen maken; eet hij hetop prima, zo niet dan niet.

Als je zoontje verder tevreden en gezond is en zijn lijntje volgt dan is het goed. Hij wordt vanzelf zwaarder.

7. kwebbel86

TS, kom je er een beetje uit?

Deel Deze Pagina