Nuchtere glucosewaarde hoger dan niet-nuchter

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ster27, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    In week 23 heb ik een ogtt test moeten doen (met zo'n vies drankje). Twee uur na het drankje bleek dat mijn glucosewaarde verhoogd was (ik geloof 9). Ben toen naar de diabetesdietiste geweest en houdt me sindsdien aan mijn dieet. Nu moest ik vandaag weer een dagcurve laten prikken (nuchter, om 11.00 uur en om 15.00 uur). De vorige keer waren mijn waardes netjes (5 / 5,2 /5,3). Vanochtend was mijn nuchtere waarde 5,2 en om 11.00 uur was de waarde 4,7. Nu moet ik natuurlijk nog een keer prikken vanmiddag en krijg ik morgen de officiële uitslag, maar ben toch eigenlijk wel benieuwd of het erg is dat mijn nuchtere waarde hoger is (en of die 5,2 niet te hoog is).
    Iemand ervaring hiermee?

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    5.2 is heel netjes hoor!! en ik weet niet wat je in de tussentijd gedaan hebt? tussen de 2 x prikken in, inspanning kan namelijk je prikwaarde laten zakken...

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb mijn boterham gegeten en optimel opgedronken, moest nog even naar de poli gynaecologie toe voor een lab-brief voor urinekweek, daarna urine weggebracht en weer met de auto naar huis gegaan. Thuis niet zo heel veel gedaan tot het weer tijd was om naar het zkh te rijden.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is niet erg, maar laat wel zien dat je bloedsuiker dips hebt. Het kan ook een prikfout zijn natuurlijk! Maar als je tegen de tijd van het prikken om 11 uur eigenlijk echt toe was aan een kopje thee met een klein tussendoortje en toen geprikt werd, is het niet gek dat je glucose lager was. Je lichaam schijnt namelijk in je slaap ook glucose aan te maken, waardoor een nuchtere glucose soms niet zo laag is als je zou verwachten ( Ik weet het fijne er niet van maar dit heeft een patient me ooit verteld. Het 1e verhaaltje over suikerdips en toe zijn aan je tussendoortje gaat zowizo op voor jou! )

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het ook gehad. Zat overdag ergens op 4.1 ofzo. Ben langs de diëtist geweest om een fatsoenlijk dagschema in elkaar te knutselen, omdat ik dus te weinig binnenkreeg op sommige momenten van de dag..

Deel Deze Pagina