Hoi dames, Ik ben pril zwanger, ongeveer 5 weken, na een curettage op 9 maart. We hebben na het verlies van onze vlinder een vakantie geboekt naar cyprus eind mei. Om even lekker te ontspannen. Maar nu ben ik dus weer zwanger! Hartstikke blij dat het zo snel is gegaan. Is het wel verstandig om op vakantie te gaan met het vliegtuig naar een zonnige bestemming? (ivm hoogtedruk, eten of zwangerschapsmasker?) Graag jullie advies. Waar moet ik op letten?
Ik ben met 23 tot 25 weken naar Thailand geweest. Geen probleem en lekker van genieten zou ik zeggen... Masker had ik al (niet van zwangerschap) en dat is wel wat erger geworden maar gewoon goed smeren en petje op. Genieten! En gefeliciteerd meid!
Ik had trouwens juist een lage bloeddruk van al dat zoutverlies. Vliegen maakt niets uit voor de kleine hoor!
Ik vraag me hetzelfde af. Wij gaan begin mei op vakantie naar Egypte, dus dan zal ik zo'n 8 weken zwanger zijn. Weet ook niet zo goed wat ik moet laten en waar ik op moet letten.
Allereerst gefelicteerd! Ik ben toen ik een week of 10 zwanger was naar USA/Canada geweest. Vliegen is juist 'handiger' als je nog niet te ver zwanger bent dan wanneer je verder in de zwangerschap zit. Qua zon inderdaad goed smeren en petje op en proberen een beetje in de schaduw te blijven als het kan. En met eten gewoon opletten, maar dat moet je als niet zwangere in sommige landen net zo goed...Cyprus is volgens mij wat dat betreft niet echt een extreem risicogebied oid? Gewoon lekker gaan genieten!
@Dreams, Gefeliciteerd ik zie dat jij ook meteen na de mk zwanger bent geraakt. Hier hetzelfde. Ik zal nu ongeveer 5 weken zijn. Dinsdag afspraak bij de gyn. Als we op vakantie gaan zal ik 11 / 12 weken zijn. gelukkig dat we dan weg zijn want ons vlindertje hebben we met 11 weken afscheid van moeten nemen. Ik hoop dat ik wat meer kan ontspannen in een andere omgeving. @NiekeKris, bedankt. Volgens mij is cyprus veilig hoor. Ligt vlak bij griekenland en hoef geen inentingen enzo. Het is er wel warm in de zomer. Mss in mei nog niet zo erg. Petje en sunblock gaan mee. @Joekie, heb je nog tips welke sunblock/ zonnebrand ik het beste kan gebruiken?
Lekker van genieten hoor, vliegen kan echt geen kwaad Niet onbeschermd in de zon gaan liggen, goed drinken (beter geen water uit de kraan) en lekker je rust nemen! Er wordt ook aangeraden om in het vliegtuig even op te staan en te lopen, op een korte vlucht dus gewoon 1x naar de wc gaan ofzo.
Vliegen kan geen kwaad tijdens de zwangerschap, hoor! Misschien als je stewardess/piloot bent dat het wat anders is... Zeker als je nog niet zo ver bent, gaat het prima. Ik ben bij de oudste bij 18-20 weken nog naar Florida geweest. Vliegen ging prima, maar ik zat niet helemaal lekker. Bij de jongste ben ik bij 16-18 weken naar Griekenland geweest. Was ook goed te doen, zelfs met een dreumes op je schoot. Sommige vrouwen vliegen nog bij 35 weken, maar dat had ik toch niet fijn gevonden. Wat Cyprus en zon betreft: gewoon nadenken wat verstandig is.......kijk uit met zon en schepijs/soft ijs e.d. Veel plezier!
Ik had gewoon factor 30 bij me. Voor gezicht zou ik de volgende keer nog hoger doen...Had nu wel echt een masker toen ik terug kwam maar trekt nu grotendeels weg nu ik terug in nl ben..
Heerlijk gaan genieten! Je bent zwanger, niet ziek dus kan gewoon lekker op vakantie gaan als je je goed voelt. Goed opletten qua eten ( de normaal geldende regels, geen rauw vlees, geen rauwe melk, geen alcohol, matig met lever/vit A, geen vacuum verpakte vis. ) En dan nog een beetje oppassen met water uit de kraan etc maar cyprus is nou niet zo'n "Eng" land dat je heel angstvallig alleen voorverpakte dingen kan gaan eten.
Bedankt voor al jullie reacties. Zwemmen en snorkelen kan toch ook geen kwaad als je pas 11 weken zwanger bent? We zullen in ieder geval niet gaan duiken.
Waarom zou je niet mogen zwemmen of snorkelen? Je bent zwanger en dat betekent niet dat je vanalles niet kan of mag , behalve de dingen die je allemaal wel weet van de vk. Gewoon genieten ervan!