Hoe verliep je eerste cyclus tijdens borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BAS1759, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Hallo dames,

Opzich ervaren borstvoedingsmoeder hier maar toch heb ik een vraagje.
    Afgelopen weekend ben ik een weekend met manlief en een aantal vrienden weggeweest in mijn tentje met een handkolf wat afgekolfd.
    Maar ik had al een tijdje dat mijn hormonen aan het rommelen waren en ik ben dus ook afgelopen zondag ongesteld geworden.
    Nu is mijn vraag hoe lang duurde julle eerste menstruatie en hoe lang was je eerte cyclus? Meteen weer zoals vanouds? Dus meteen weer regelmatig?
    Geef overigens nog steeds borstvoeding.

Xx joyce

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eerste keer was na 5 maanden en duurde 1 dag. Exact een maand later werd ik echt flink ongesteld, ruim een week. Cyclus is als vanouds.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier na 7 maanden weer ongesteld. Was heviger als voorheen die eerste keer en cyclus rommelde ook best, maar werd wel weer steeds korter richting normaal (45-42-37-zoiets). Toen weer zwanger en nu nog wachtende op een eerste ongesteldheid (al mag die ook nog even wegblijven :p)

4. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier meteen weer als vanouds. Eerste menstruatie was 10 maanden na de bevalling

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    1e keer 6 weken na de bevalling (te snel met borstvoeding, hihi :)).
    2e keer pas weer 5 maanden later.
    3e keer 2 maanden later.

Hoop nu, na stoppen van de borstvoeding, op snel een regelmatige cyclus :)

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Eerste x na bevalling was na 4 maanden en duurde 6 dagen.
    Hierna stipt om de 31 dagen, alleen de afgelopen x na 28 dagen al. Het is wel veel heftiger als dat het altijd was, vooral de eerste 3 dagen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beide keren na 21 maanden en meteen op de klok zoals ik gewend was, voelde ook beide keren eerst de eisprong.

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Was 6 weken na de bevalling ongesteld en sindsdien elke 28 dagen. Gaf het eerste half jaar volledige borstvoeding.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Bij nr 1 en 2 na 6 maanden weer ongesteld, cyclus verliep zoals voorheen.
    Nu bij nr 3 ook na 6 maanden weer ongesteld maar drama qua cyclus...geen peil op te trekken, het duurt lang(rond de 10 dagen) en heftig..het lijkt wel alsof mijn onderkant er uit valt en (sorry voor de beschrijving) maar zelfs de maxi-extralarge-super tampons zijn niet voldoende. Ik ben niet aan de pil gegaan omdat ik veel te bang was dat mijn productie achteruit zou gaan lopen. Maar ik begin het nu echt zat te worden..

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na 5 maanden en daarna 'keurig' na 30 dagen weer, iedere keer.. heel vreemd want ik had nooit een regelmatige cyclus. Mijn menstruatie is wel echt vele malen heftiger dan dat het is geweest...... helaas.....

11. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Bij de eerste twee zwanger toen ze ong 14 maanden waren dus niet ongesteld en bij de derde is het afwachten.

12. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Na lang wachten kan ik ook mijn ervaring geven: ik ben nu na bijna 15 maanden weer ongesteld geworden. Ik heb tot 11 maanden nachtvoedingen gegeven en voedt mijn dochter nu nog 3 á 4 keer per dag. 't was lekker rustig zo! Maar nu met de wens voor een tweede erg fijn dat alles weer op gang komt. :)

Oh en tot nu toe lijkt het als vanouds. Beetje kramp en normale hoeveelheid bloed. Maar dit is pas de tweede dag.

13. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Na 8 weken toen mijn zoontje begon door te slapen. Ik geeft borstvoeding dus had het nog niet zo snel verwacht.

Het stelde overigens niets voor. 2,5 dagen met heel weinig bloedverlies. Voorheen waren de tampons en maandverbanden niet aan te slepen en moest ik er 's nachts de wekker voor zetten

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Bij mijn oudste dochter rond de 4 maanden eerste keer weer ongesteld (bloedbad ;)... en flinke productiedip), daarna heeft het ongeveer 10 maanden geduurd voordat mijn cyclus weer normaal regelmatig was (gaf toen overigens nog steeds BV).

In die 10 maanden varieerde cyclus van 3-6 wkn, had ik af en toe bloedverlies rond de eisprong, varieerde menstruaties ook in hoeveelheid bloedverlies, klachten etc.

Nu nog geen menstruatie gehad, maar ook een mirena, dus zal sowieso geen pijl op te trekken zijn.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Na drie maanden, en meteen weer zoals vanouds en helemaal regelmatig.

Deel Deze Pagina