Ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt. Mijn zoontje K. Is een super gevoelig mannetje. Kan niet tegen parfum of commerciële verzorgingsproducten zoals bijv. Zwitsal. Het enige waarmee ik zijn huidje kan verzorgen is cetomacrogolzalf. Afgelopen 3 dagen was ik niet thuis ivm werk, oma (moeder van vriend) paste op. Zoals altijd doorgegeven hoe K. Verzorgd wordt door mij en wat daarin dingen zijn die absoluut gedaan moeten worden, zijn huidje insmeren want hij heeft altijd al een gevoeligheid voor eczeem gehad. Nu haal ik hem vandaag uit zijn bedje voor voeding en verzorging. Trek zijn pyjamaatje uit en wat zie ik tot mijn schrik in zijn elleboog een enorme eczeem plek! Ik ben zo boos en verdrietig tegelijkertijd. De plek hangt op het randje van openspringen. Meteen verzorgd en lijkt nu stabieler. Maar ben zo boos over de verzorging van K. Kon ook echt zien dat hij niet eens gewassen was!!!!! Zijn toch basis verzorgingsdingen of ligt het nou aan mij dat ik daar met mijn hoofd niet bij kan. Ga nu in de toekomst niet meer met een gerust hart werken. Voor mijn gevoel moet ik dus avonds controleren (kom thuis als hij al slaapt) of hij wel goed verzorgd is. Geef het sowieso nog een keer door als ze komt oppassen maar alles wat ik vraag of haar op aanspreek zegt ze dat ze het doet maar ondertussen doet ze het toch of juist niet. Ben bijna geneigd haar niet meer te willen als oppas.... Ik heb alleen geen andere keus . Moest mijn verhaal gewoon ff kwijt.
Tja, eczeem plekken kunnen heel snel ontstaan en vaak wassen is helemaal niet goed met zo'n gevoelige huid. Ik zou het gewoon aankaarten, heb je alles duidelijk op papier gezet? Maar hoezo heb je geen andere keus voor oppas, als je niet tevreden bent, regel je wat anders.
Misschien kan je schoonmoeder er niets aan doen? Misschien heb je de verkeerde crème? Ik heb m'n hele leven al eczeemplekken en heb echt tig soorten zalfjes moeten proberen na tig bezoekjes aan de dermatoloog tot ik de goeie had. Voor kinderen wordt een soort vaseline voorgeschreven en dat werkt echt voor geen meter. Ik heb het zoontje van m'n vriendin een keertje ingesmeerd met mijn crème en het was een dag later helemaal weg. Ik gebruik trouwens triamcinolonacetonide. Misschien kan je die bespreken met je arts?
Ow meid, ik wil je echt een super tip geven. Mijn dochter had behoorlijk eczeem, maar dat is nu door Avène echt genezen te noemen. Genezen zeg ik, omdat ik de laatste weken wel de badolie heb gebruikt (1 - 2 x per week in bad), maar al weken amper heb gesmeerd. Ik vergeet gewoon te smeren omdat het zo goed gaat, zelf ten het zo broeierig warm was geen plekje te zien. Ze hebben een speciale babylijn, voor de dunne en droge babyhuid. De Trixeralijn is tegen de droge huid (is eczeem eigenlijk). En de Xeracalm (die heb ik) werkt tegen droge en jeukende huid door eczeem. Ik heb de badolie en de balsam (je hebt ook creme, maar de balsam is nog sterker/vetter). Voordeel is dat het ook snel intrekt en het dus niet overdreven vet aanvoelt.
Een kind met eczeem kun je beter niet vaker dan eens per week wassen, dus van 3 dagen niet wassen ben ik nirt zo onder de indruk. Mijn ervaring met cetamacrogol is
Ik vind het niet in bad gaan ook niet zo schokkend eigenlijk.... Daarnaast mis ik de reden waarom je denkt dat je schoonmoeder nalatig is geweest (ivm die plek op de elleboog).
Ik denk ook dat je geschrokken bent, en het nu afreageert op je sm. Ik snap ook echt dat het vervelend is, maar had het jou niet ook kunnen gebeuren? Eczeem kan ook ontstaan door een duidelijk regime van smeren/wassen/bepaalde voeding heen. Het gevoel hebben dat hij niet gewassen is is naar. Helemaal omdat je dat zelf wel had gewild. Maar zoals geschreven iedere dag wassen is vast niet nodig. Ik zou het gewoon nog 1 of 2 oppas rondes aankijken, en als je dan nog ontevreden bent het eens voorzichtig aankaarten. En je nu niet schuldig voelen. Als hij gevoellig is voor eczeem gaat hij het vast nog vaker krijgen, hoe goed je ook smeert of wast!
Euhm.....waarom vragen mensen hun schoonmoeder als oppas en gaan meteen helemaal los. Bel een Kdv en breng je kind dan daar heen....?! Eczeem is super vervelend, maar misschien kan je sm er wel helemaal niets aan doen. Die crème werkte hier maar even en daarna niet meer.
Is koemelkeiwitallergie uitgesloten, op die leeftijd komt zo'n extreme gevoeligheid in de meeste gevallen van binnenuit namelijk. Verder moet je met eczeem inderdaad niet te veel badderen, wassen of poetsen, als je borstvoeding geeft kan je eens denken aan een badje met moedermelk, werkt ook altijd erg helend.
Juist het vele wassen is niet goed dan is de eczeem veel heviger dus daar zou ik helemaal niet boos over zijn. Hier gaat de jongste een keer per week 5 min mee onder de douche omdat hij anders compleet onder de eczeem komt te zitten. De plekken die komen en gaan met de dag. Nieuwe plekken komen heel snel op zetten soms is er in de avond niets aan de hand en dan s morgens 3 nieuwe plekken erbij. Hier hebben we dan nu ook een klasse 3 zalf. Maar daar zijn 8 verschillende andere aan vooraf gegaan
Mijn dochter had precies zon huid en ook mijn moeder paste op, ik had dat ook een keer, nu ga ik daar niet boos om worden ze doet gewoon haar best. Maar kan ze misschien zonnebrandolie opgedaan hebben en er niet aan gedacht? Dat was hier nl. zo, ze dacht er niet bij na dat ook dát eczeem gaf.
Niet te vaak in bad gaan is wel wat achterhaald hoor. Mits je het met een goede terugvettende badolie doet is het juist beter om 3 x week in bad te gaan (10 min op 37 graden), omdat de achtergebleven resten creme (tegen eczeem) ook irriterend kunnen werken. Door mijn badolie hoef ik dus geen eczeemcrème meer te gebruiken.
Wow veel reacties ineens De plekje zijn gelukkig weg getrokken door intensief smeren. Even reactie op algemene reactie van wassen, ik was mijn ukje ook niet elke dag van top tot teen, en ik was nooit met zeep alleen water. Maar ik kwam thuis en hij had zijn oogjes vol korstjes zitten en zijn handjes helemaal vies, vind ik de minste moeite om wel even schoon te maken. Heb het er met mijn SM over gehad, begrijp mij niet verkeerd het is een super, super lief mens alleen een beetje ouderwets in haar ideeën over baby's. (Mag het dat is voor haar ook 25 jaar geleden). ze reageerde heel goed en zijn en goed uitgekomen. Ze snapt nu dat het voor K. belangrijk is dat zijn huidje intensief verzorgt wordt en doet dat nu ook, vindt ze zelfs erg leuk maar had het idee dat baby's maar 1x per dag ingesmeerd mogen worden. Heb bericht bij starten van topic idd geschreven vanuit emotie. Moest het toen even kwijt, maar gelukkig eind goed al goed