hysteroscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maui78, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    hoi,
    volgende week moet ik omdat 3 terugplaatsingen niet gelukt zijn, een hysteroscopie ondergaan.
    Zijn er hier meiden die dat ook hbb gedaan en was het pijnlijk of viel het mee?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Nee sorry ik ben er niet bekend mee. Ik wil je wel alvast heel veel succes wensen.

3. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    dank u meid!

4. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi,
    Wat fijn dat je een hystero krijgt. Dan kun je hele goed zien of alles er goed uitziet. Ik heb een hystero gehad en het viel echt wel mee. En als het toch pijn doet, krijg je verdoving, of misschien krijg je dat sowieso al.
    Ze zijn bij mij binnen 5 minuten klaar.

Succes!

5. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    ah dank u Lien, ik zit er wel mee in, ik moet straks gaan...brrr...en je leest ook overal van die verhalen he...
    Ja we hbb nu al zoveel onderzoeken gehad, die kan er ook wel bij...:( ik moet vooraf een pijnstiller nemen das al...op hoop van zegen...

6. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik vond het heel erg meevallen.. Heb vantevoren de pijnstiller ingenomen. Kreeg veel uitleg over wat ze allemaal zien tijdens het onderzoek.
    Het is enkel een beetje nat omdat ze water gebruiken.
    Sterkte.

7. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoi Maui78!

Ik heb de hysteriscopie tijdens een kijkoperatie onder volledige narcose gehad, dus ik kan je niets melden over evt pijn. Ik was gelukkig onder zeil.

Maar 2 maanden na het doorspoelen van de eileiders raakte ik ineens wel spontaan zwanger (na ruim 2 jaar proberen)

Helaas kreeg ik een VMK, maar het kan dus wel helpen je makkelijker zwanger te maken! Heb dit nu al van diverse meiden gehoord en heb het zelf dus ook meegemaakt.

Dus ga ervoor en ik hoop dat het je snel een goed resultaat oplevert!!!

8. lien123

lien123 Niet meer actief

En, hoe ging het?

9. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    hoi,
    hier ben ik weer.
    en ik moet zeggen, het heeft heel goed meegevallen echt waar!
    Er was een vrouw voor mij en die had geweldige pijn, dus ik was nog banger he natuurlijk. Maar het was supersnel voorbij en lichte menstruatiekramp das al, ik was meer bang dan dat het pijn deed!
    Hangt ook af van hoe je baarmoeder ligt en welke dokter het doet volgens mij. En mijn baarmoeder was volledig in orde, dat is al een opluchting.

Ik had enkele maanden geleden een hsg gedaan en dat was super pijnlijk maar de hysteroscopie ging echt super!
    Nadien wel wat krampen en bloedverlies...
    Dus nu nog wachten op de bloedresultaten en dan weer een nieuwe stimulatie met totaal andere medicatie...

alle maar daar zijn we dan door...

10. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië

hoi Stewardess,

ik denk dat jij het hebt over een hsg, doorblazen van de eileiders...die heb ik al gehad in februari: zeer pijnlijk.
    Maar nu moest ik een hysteroscopie doen, kijken in de baarmoeder met een camera'tje...
    Hoop dat je snel opnieuw zwanger bent! x

11. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    He Maui78,

Je hebt gelijk, ik had een hysteriscopie, dus camera in de buik, waarbij ook de hsg is gedaan. en de hsg heeft de kans op natuurlijke zwangerschap vergroot.
    Maar ja, bij een terugplaatsing in de baarmoeder staan de eileiders buiten spel, en heeft voor jou dus geen effect, sorry, ik had wat beter moeten lezen!

Wel verbaast het me dat ze bij jou een hysteriscopie doen zonder narcose?
    ook geen ruggeprik?
    Heftig!

Blij te lezen dat het je is meegevallen, en ik hoop nog steeds voor je dat het met de volgende stimulatie hartstikke raak is!

12. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Hysteroscopie en ook een HSG gehad,beide vond ik erg meevallen achteraf,k was van te voren super nerveus maar het was zo voorbij en toen het wat pijnlijker werd was het weer klaar maar bij mkj was alles goed vanbinnen,weet niet of het pijnlijker is als er wel wat mankeert aan je baarmoeder of eierstokken/eileiders....bij mij ging het btw ook ZONDER narcose,ik snap niet dat ze het uberhaupt onder narcose doen,zo erg is het niet...succes en sterkte alvast,komt vast goed!!!

13. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Dank u meid...ja ik denk dat het ervanaf hangt, hoe hoog je pijngrens is, hoe je baarmoeder ligt, je eileiders verstopt of niet, en ook hoe goed de arts het wel doet...
    Goed dat je geen pijn hebt gehad...
    Wens je nog veel succes!

Deel Deze Pagina