Onze dochter ligt voor de derde keer binnen drie weken in het ziekenhuis. Daarnaast is afgelopen week mijn oma overleden en krijg ik het gevoel echt door te draaien. Ik wil dolgraag werken voor de afleiding, maar krijg het niet voor elkaar. Zou ik gaan werken, wil ik bij mijn kindje zijn. Ik kan mijn hoofd er niet toe zetten. Nu is het zo dat ik werk op basis van een nul uren contract. Mijn werkgever is meegaand en geeft zelf aan dat ik moet gaan werken als het weer kan. Logisch ook; het kost hun niets als ik er niet ben, maar het levert mij ook niets op natuurlijk. Die druk is een beetje groot voor me. Nu werk ik daar sinds juni 2010 (begin) en in december mocht ik gewoon blijven werken. Ik heb nog geen ander contract gezien, maar ik mag er toch vanuit gaan dat het verlengd is. (is mondeling aangegeven). Maar nu vraag ik me toch af; ik verdien nu helemaal niets, omdat ik domweg niet in staat ben om te gaan werken. Kan ik me ziek melden en heb ik dan recht op ziektewet? Of zijn er andere opties? Ik hoor het graag!!
ze zijn je verplicht om het gemiddelde van de laatste 3 maanden uit te betalen weet niet hoeveel uur je toen gewerkt hebt patriica
je kunt je idd ziekmelden en dan wordt een gemiddelde van de laatste 3 maanden krijgen. Volgens mij maakt het wel uit wat voor invalcontract je hebt. Als je verplicht bent om te komen als je gebeld wordt dan geldt dit zeker. Kijk even goed naar je contract en in de cao waaronder je valt