Nul uren contract en ziekte verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Suzzert, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    hallo,
    Ik heb een vraag, ik ben flexmedewerker. Ik krijg altijd anderhalve maand van te voren een rooster voor de maand er op en de rest is oproep basis. Nu word 8 sept geopereerd en kan ik 2 weken niet werken. Dus dit weet ik al van te voren. Als ik dit aangeef, krijg ik dan gewoon ziekte geld? Of krijg ik niets omdat mijn contract gedeeltelijke op oproepbasis is en ik het van te voren aangeef zodat ze mij inprenciepe gewoon niet hoeven in te roosteren die twee weken?

Ik heb het op internet opgezocht maar daar word ik niet wijzer van.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Suzzert,

Je vraagt of je recht hebt op ziektegeld tijdens je ziekmelding bij je werkgever.

Vaak heb je recht op loondoorbetaling bij ziekte als je oproepkracht bent. De regels hiervoor staan in je contract of je cao. Je kunt het natuurlijk ook gewoon aan je werkgever vragen.

Heb je geen recht op loondoorbetaling? Dan kan je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen bij UWV. Je meldt je daarom ziek bij je werkgever in jouw situatie.

UWV berekent dan de hoogte van je uitkering aan de hand van je sociale verzekeringsloon over de periode van één jaar. De periode begint dan vanaf de voorlaatste maand voor je ziekmelding.

Actuele informatie over het recht op Ziektewet-uitkering tijdens een oproepcontract vind je hier.

Ik wens je veel sterkte voor de operatie en een spoedig herstel nadien.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina