Blaasontsteking

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shaana, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag allemaal,
    Ergens vorige week had ik een onderwerp geplaatst over mijn dochtertje die buikgriep had en koorts.
    We zijn nu dus een weekje verder en de buikgriep lijkt over te zijn, maar de koorts af en aan.
    Vooral in de avonduren en nacht neemt het toe en afgelopen nacht nog 40.5 graden.
    Ben vanochtend naar de huisarts geweest, urine afgegeven en ze blijkt een blaasontsteking te hebben.
    Tot mijn schrik... Urine op een kweekje gezet en bloed laten prikken. Hoop de uitslag morgen te horen.
    Moet om de 6u tempen.
    Dit is de eerste keer dat ze echt ziek is en gelijk al goed raak, ben emotioneel echt aangeslagen...

Hebben moeders dit ook meegemaakt? En dat al zo jong...?
    Wat hebben jullie toen gedaan? Ben echt eerlijk waar ten einde raad en me nog nooit zo machteloos gevoeld :(
    Geen idee wat jullie met dit verhaal aan moeten, maar moest dit even kwijt...

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier vorige week met de jongste ziek thuis gezeten.we dachten aan oorontsteking maar het bleek dus blaasontsteking. Ook urine op kweek maar bloedafname was hier niet nodig Haar koorts was niet ze hoog (39,5) als bij jou dochter maar ze hing wel helemaal tegen me aan. Nu een week later en antibiotica later is de blaasontsteking over (moet morgen nog een keer urine inleveren) en is ze weer zichzelf.maar sneu was het zeker.
    Hier hebben we vooral constant beetjes drinken gegeven en dan op gezette tijden de antibiotica en zetpil paracetamol. En verder heel veel bij ons gehouden.want iets anders wilde ze niet.
    Beterschap!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley had toen hij net 6 weken oud was een urineweginfectie. Een ernstige ook. Moest gelijk opgenomen worden in het ziekenhuis en heeft daar een week lang aan de antibioticum gelegen. Daarna nog onder controle gebleven van een kinderarts.
    Blaasontsteking is naar. Vooral bij jonge kinderen. (As we speak vermoed ik zelf overigens ook een blaasontsteking te hebben. Zit hier op mijn werk vaker op de WC pijnlijk te plassen dan dat ik werk...)

Beterschap!

4. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Dochter 2,5 jaar had vorige week ook een blaasontsteking. Ze was er niet echt ziek van, alleen ineens niet meer zindelijk en een beetje hangerig, maar geen koorts.

Ze heeft een antibioticakuur gekregen voor 5 dagen en nu is het over.

Deel Deze Pagina