Hoi allemaal, wat een stap om me aan te melden op deze site. Ik ben een meisje/vrouw van 21 en een half jaar oud. Jong nog, maar toch denk ik dat deze site me enorm veel rust kan bieden. Ik woon op dit moment nog thuis, heb mijn studie nog niet afgerond en ben dus ook nog niet zwanger. Ik heb wel al bijna vijf jaar een relatie en we gaan volgend jaar samenwonen. Mijn schoonzusje is vijf en een halve week geleden bevallen van een prachtig ventje. Sinds ik weet dat ze zwanger is, en eigenlijk ook al daarvoor, is mijn kinderwens compleet. Ik vind mezelf zo jong om deze gevoelens te hebben, maar toch heb ik ze. Is dat raar of zijn er mensen die zich hierin herkennen? Als ik eraan denk om zwanger te zijn, om een baby te krijgen en om het daarna op te zien groeien tot een mens, krijg ik zo'n fijn gevoel. Ik weet niet waarom ik er de laatste tijd zo obsessief mee bezig ben, maar het leek me toch even nodig om me aan te melden. Ik ben al gewoon vier en een half jaar aan de pil, en ik wil ook met mijn verstand echt nog geen kindje de eerstkomende twee jaar, maar och, wat is de wens groot. Ik werk achter de kassa en als ik een moeder met een kleintje zie, voel ik gewoon jaloezie. Ik vind het zo raar. Anderhalf jaar geleden had ik het nog helemaal niet zo sterk, en ineens kan ik nergens anders meer aan denken. Mijn neefje viel verleden week op mijn buik in slaap en heeft daar een half uur gelegen. Toen ik hem voor het eerst in mijn armen hield, moest ik bijna huilen, zo mooi vond ik het! Ik weet dat dit allemaal heel onverantwoordelijk klinkt en ik doe het voorlopig ook echt niet, maar ik wilde toch even mijn verhaal kwijt. Soms ben ik gewoon bang dat ik een raar geval ben ! Maar het is kerst, en met kerst ben je eerlijk, dus daarom dit verhaal. Iemand die zich er in herkent? Liefs, Ingrid
Welkom meid. Heel herkenbaar. Wij hebben wel bewust gekozen om er jong voor te gaan omdat ik het kon. Maar je gevoelens herken ik wel, ik had dat daarvoor ook en was idd heel blij dat we er voor gingen. Hoop als je straks klaar bent met je studie , je er ook aan kunt beginnen en dan snel zwanger bent. Zo'n kleintje wakkert je gevoelens flink aan he..
Wat fijn dat ik niet 'raar' ben! Ik wil na mijn studie ook wel echt een vaste baan hebben, maar mijn vriend heeft al zo'n goed inkomen, dat je altijd zo'n gevoel hebt van; het zóu kunnen. Hoe oud was jij? Toen ik mijn neefje in mijn armen hield en ik voelde dat hoofdje in mijn nek, het deed me zó veel, dat had ik van tevoren niet verwacht. Ik zit nu al te kijken voor woningen met tenminste twee slaapkamers, omdat ik er continu rekening mee houd dat er een kindje in terecht moet kunnen. Ook zoiets; ik plan mijn hele leven continu in mijn gedachten. Ik ben nu 21,5. Ik wilde altijd; - eerst samenwonen - dan trouwen - dan kinderen. Maar ik denk nu ineens, maar ik weet niet hoelang ik nog wil wachten met kinderen. Kan ik wachten tot ik 25 ben, met het nemen van een kindje? Vreselijk, ik merk wel dat deze site me enorm veel rust geeft. Het is ongelooflijk hoeveel informatie ik 'stiekem' al opgezocht heb. Ik weet bijvoorbeeld sinds een paar dagen dat ik de 'ideale' menstruatiecyclus heb, exact 28 dagen, daar kan ik dan zó gelukkig van worden. Heel bizar, hahaha... Dank voor je lieve bericht, doet me echt goed! Wil graag foto's zien van je kind (eren) en ervaring! Ben heel benieuwd!
Hi. Ik was 20 toen ik bevallen ben van mijn eerste kindje. Ik had geen werk maar mijn vriend wel en kon het betalen. Wij zijn na 5jaar pas getrouwd, voor ons maakte het niet uit of er eerst kids kwamen of niet. Maar dat is voor iedereen persoonlijk Ik vind het nu wel fijn jong moeder zijn. Je lijf is nog fit en kan nog hopelijk jaren van ze genieten. Helaas gaat het niet altijd zoals je hoopt, hier tussendoor een kindje gekregen dat overleden is.. Dat is het leven.. Maar ben super blij met mijn gezinnetje en kijk al uit naar de geboorte van onze laatste spruit. Hier kids gekregen met de leeftijd van: 1e: 20 2e: 25 3e: 27 4e: 29 Leuk toch om hier op het forum rond te kijken. Ik zou eens goed overdenken wat er evt mogelojk is en hoe je vriend erover denkt.
ik vind het eigenlijk een heel mooi verhaal & helemaal niet raar. er zijn genoeg mensen die jong een kinderwens hebben. ik zelf ben ook nog maar 23 dus ook niet heel oud. je gevoel hou je toch niet tegen. maar welkom op deze site & hopelijk heb je er wat aan om lid te zijn van deze site...!
Hallo Ingrid, welkom hier. Ik vind het juist heel mooi dat je al vroeg een kinderwens hebt. Ik denk dat dat ook nog extra wordt gevoed door je omgeving (neefje). Uiteraard moet je wel je verstand erbij houden, maar alleen tot een zekere mate. Ik heb juist spijt ervan dat ik niet eerder een sterke kinderwens heb gehad (ben nu 40). Door een samenloop van vele omstandigheden werd mijn kinderwens pas rond mijn 35e wakker ... ik heb dan nog jaren zitten wikken en wegen en had een partner die er niets voor voelde en dan nu op het laatste nippertje heb ik er nog werk van gemaakt.
he pancakes Dat lijkt me helemaal niet raar, dat komt denk ik idd doordat het nu zo dicht bij je gebeurd,ik heb het ook sinds me beste vriendin een kleine heeft zo leuk ik heb de hele zwangerschap mee gemaakt en nu die kleine in je armen, logische gevolg dat het moeder gevoel dan omhoog komt! Ik heb het momenteel ook heel erg iedereen om me heen word maar zwanger. Als je hier op de site kijkt zijn er trouwens best veel jonge moeders die het heel goed doen!!!
Hoi allemaal, gôh, wat een hoop herkenbare reacties en wat fijn te lezen dat er zoveel meiden zijn die zich in mij herkennen en ook al jong aan de koters begonnen zijn! @Caruli, wat jij zegt, lijkt mij een enorm voordeel. Lekker kunnen ravotten met die kleintjes, dat wordt toch moeilijker als je ouder wordt! En wat je zegt over trouwen, ik voel dat ook wel een beetje, maar ik ben dan ook wel weer ouderwets. Moeilijk! @Martina4, wat een mooie leeftijd heb je juist! Wanneer ben je uitgerekend of heb je er al eentje? @Puschel, ik vind jouw verhaal ook heel mooi, wat fijn dat het nog gelukt is om zwanger te raken. Heerlijk om te lezen dat je je vindt in mijn verhaal. Die erkenning heb ik echt nodig, haha. @Moederworden, heb jij een kindje of ben je inverwachting of net zoals ik gewoon aan 't gluren hier? Wat betreft mijn situatie, ik heb dinsdagavond open kaart gespeeld met m'n vriend. Hij vond het een beetje schokkend, maar zag het wel aan me, zei hij. Hij was blij dat ik het eerlijk vertelde. En we hebben een besluit genomen, over twee jaar gaan we ervoor en ga ik stoppen met de pil. Twee jaar mag nog lang duren, maar deze beslissing heeft me zoveel rust gegeven. We hebben besloten dat we er dan klaar voor zijn en als we tóch denken dat we het (bijvoorbeeld financieel) al eerder of pas later redden, hoeven we ons er niet aan te houden, maar we gaan in principe voor twee jaar. Dan heb ik ook een mooie leeftijd, ben ik 23 en een half en 24 als het kindje er komt. Ach, ik heb er zoveel zin in. Gek hè, dat hele gevoel van 'mijn jeugd kwijtraken' heb ik niet zo. Misschien omdat ik al niet zo'n feestbeest ben.. Fijne jaarwisseling allemaal!
Wat goed dat hè het er over hebt gehad met je vriend en meis 2 jaar is sneller voorbij dan je denkt 😉 Ik heb nog geen kind en ben idd ook nog niet aan het proberen, maar ook zulke erge gevoelens heb er wel zin in hoor Misschien over een jaartje. Vanavond nog een baby in mijn armen zo klein en leuk! Lijkt me heel bijzonder dat zelf allemaaal mee te mogen maken Maar nu genieten mijn vriend en ik nog even lekker samen
@Moederworden Hoe oud ben jij? Ja, ik hoop dat die twee jaar snel om gaan. Ik heb er zoveel zin in! Ik zit nu al voor appartementjes te kijken en zit ze al te selecteren op tuin, dichtbij een park, hahaha, 't lijkt wel een obsessie te worden. Ik ga in mei naar Disneyland en heb gewoon zin om iets voor 'ons kleintje' te kopen, die nog niet eens in de maak is, hihi.. Moet ik wel iets unisex vinden!
Hoi hoi beste wensen als eerst! Ik ben 26 mijn vriend 23 ik hoop een beetje deze zomer te gaan beginnen, we hebben het er veel over! Het leek mij mooi om dan in 2013 mama en papa te worden mijn vriend is dan 25 en ik 27 mooie leeftijd toch!? Haha ik snap je helemaal ik heb laast ook al iets gekocht 2 mini sokjes met opa en oma erop, kom het niet laten, opsessie word het zeker een beetje, als dit eenmaal in je hoofd zit! Het lijkt mij heel bijzonder , ook wel zwaar want zie heus niet alleen de leuke dingen maar zoals ze zeggen en dat geloof ik ook echt heb je het er dubbel en dwars voor over Hopelijk vind je snel een leuk huisje succes met zoeken!
ik ben nog niet zwanger, ik ben sinds eind oktober gestopt met de pil dus we zijn druk bezig haha & ik heb verder nog geen kinderen
@Martina4 hahaha, tja, druk bezig zijn is in dit geval geen straf! Wat leuk zeg, wanneer is je eerstvolgende NOD? Al het idee dat er iets gebeurt? @Moederworden Oh wat heerlijk herkenbaar! Ik word zo blij van jouw berichtjes.. Klinkt misschien gek, maar misschien kunnen we eens op MSN kletsen ofzo? Lijkt me echt heerlijk om met een 'lotgenoot' te praten. Als ik kleintjes zie, krijg ik helemaal kriebels. Ik werk bij de Albert Heijn achter de kassa en ik merk ook ineens dat ik de prijzen van luiers aan 't vergelijken ben . Hoe extreem? En laatst ging ik googlen of Pampers nou echt het beste is en ik zit ineens op een site als Home | www.wipstoeltje.com. Bizar! Je hebt gelijk, moederworden, als 't idee eenmaal in je hoofd zit kun je bijna aan niets anders meer denken! En alles lijkt me ook zo speciaal hè, niet alleen het kindje, maar het zwanger zijn alleen al, daar verlang ik zo naar. Het enige waarvoor ik vrees is de bevalling, daar hoor je werkelijk alleen maar horrorverhalen over, hahah! Deze site geeft me iig veel rust, ik vind het heel erg leuk!
Ohh wat herkenbaar. Ik was 21 toen mijn zus zwanger was / bevallen is. En hoewel ik altijd al wist dat ik kinderen wilde is het toen in een stroomversnelling gekomen. Het zien van zo'n kleinte roept veel op. en ik denk dat dat sterker is als het toch familie is. Ik was altijd bang geen goede moeder te zijn, maar iemand zei ooit tegen mij: 'Het feit dat je er zo over nadenkt bewijst het tegendeel'. Dat geld voor jou ook. Het is een verstandig besluit eerst een stabiele basis te leggen. Zelfstandig inkomen en een plek om te wonen, dat soort dingen. Bij mij is het helaas anders gelopen en ik heb nu nog steeds geen kinderen, maar toch ben ik 'blij' dat ik ze toen niet gekregen heb, juist door alles wat er daarna gebeurd is.
@moederworden heb je toegevoegd op MSN! Goede reden om weer eens oldschool te msn'en, hihi! @Tirza81 hoe oud ben je ondertussen? Is 81 je bouwjaar? Wat een geruststellende woorden, er zit ook nog eens best wel wat in! Je verhaal is mooi. Ik hoop wel dat je kinderwens alsnog snel vervuld kan worden.