Wij zijn een samengesteld gezien en mijn partner en ik verwachtten onze eerste kindje samen... Mijn stiefdochters zijn 10 en 8. Helaas zien wij ze maar 1 weekend in de 2 weken waaraan ik merk dat mijn vriend het nu vooral ontzettend moeilijk vindt. Daarnaast heb ik een dochtertje van 4 en een doodgeboren dochtertje inmiddels 2,5 jaar geleden uit een eerdere relatie. Zijn er nog meer dames die uit samengestelde gezinnen kinderen hebben gekregen en hoe gingen jullie kinderen ermee om. Onze kinderen weten het nog niet en vooral mijn 2 stiefdochters ben ik bang bij dat zij zich heel ongelukkig zullen gaan voelen. Ondanks mijn angsten bij dit kindje vanwege mijn laatste zwangerschap ben ik blij en gelukkig, eerder dan gepland maar wel ontzettend welkom!
Hoi Spidertje, Ik ben ook zwanger maar dan van de 4de... Ik heb 3 zonen uit een vroegere relatie en nu zwanger van mijn huidige vriend (we zijn al 5 jaar samen) ben ook heel benieuwd hoe het gaat allemaal....De kinderen weten het ook nog niet want het is nog heel pril. De oudste zal het denk ik eerst ook niet zo leuk vinden maar als het er eenmaal is zal hij het fantastisch vinden denk ik en hoop ik......Hoelang ben jij al zwanger??
hey! ten eerste van harte! super mooi dat jullie je eigen kindje verwachten... Ik ben zelf ook zwanger van het derde kindje binnen ons gezin, het is ook voor mij en mijn vriend ons eerste kindje... ik heb een zoontje van 5 en hij een dochtertje van drie, mijn zoontje woont full time bij mij en zijn dochter is hier iedere dinsdag, woensdag en gaat donderdags terug naar haar moeder, daarnaast natuurlijk om het weekend. het is inderdaad erg lastig, maar het is nooit saai in huis... wij lopen binnen ons eigen gezin nog niet tegen problemen aan, de kids zijn ook nog niet op de hoogte van de zwangerschap aangezien het nog heel pril is. het enige waar wij tegen aan lopen is een hysterische ex vrouw die ons heel erg dwars zit en uit is op wraak, dit twee jaar nadat hun relatie is beëindigt. het heeft heel erg veel impact op hun dochter en je merkt dit ook in haar gedrag... echt heel erg sneu en soms moeilijk handelbaar... maar goed, wij blijven positief ! Geniet van je zwangerschap!
@MamaWen Bij ons is het ook nog heel pril, naar mijn berekening 8 à 9 weken. 8 november moeten we na de gynecoloog, dus dan weten we het zeker! Hoe ver ben jij?
@Miek83 Thanxxx voor de felicitaties, van hetzelfde uiteraard! De ex van mijn partner stookt zijn kinderen enorm op en zijn daar jammer genoeg heel erg vatbaar voor. De communicatie is ontzettend slecht, waardoor ik vaak met haar communiceer maar ook mijn haren gaan recht overeind staan van haar. Voorbeeld: De oudste wil geen zwemles van ons (heeft nog geen diploma terwijl ze bijna 11 is) want papa heeft nooit betaald. Dat is wat mama verteld heeft. Papa over de rooie! Ik geprobeerd uit te leggen hoe het verhaal daadwerkelijk is: 2 kinderen, mama betaald 1, papa betaald 1. Daarnaast betaalde papa elke maand 150 euro per maand extra kinderallimentatie per kind voordat wij samenwoonde. Dus dat zou betekenen zon 10 abonnementen ongeveer. Dochter blijft erbij ze gaat niet op zwemles. Weet niet hoe ik haar moet bereiken. De oudste plast door alle stress die ze thuis hoort over haar vader nog in bed. Soms gaat het een nacht goed, maar heel vaak ook niet. Terwijl wij haar na bedtijd nog een keer extra wakker maken om te plassen en ze in avond weinig te drinken krijgt. Jongste van mijn vriend heeft echte bindingsproblemen, wat nu uit tot agressie en negatieve aandacht vragen. Ook hier lukt het niet om door te dringen tot haar. Tafel van 5 moeten leren, ze ging weg hier na een weekend, ze onthield alleen 10x5 niet. Haar toets resultaat was een 2, ze had wel geteld 2 antwoorden goed.... Gewoon uit dwarsigheid omdat ze bij ons wel haar huiswerk moet maken op tijden ook als ze er geen zin in heeft. Pfff is niet altijd makkelijk en vraag me soms wel eens af met me eigen rugzak waar ik aan begonnen ben.... ps kunnen ook de hormonen zijn die nu weer opspelen haha
Gefeliciteerd Spidertje!! Mijn vriend heeft uit zijn vorige relatie ook 2 kids. Jonge van 7 en meisje van 5. Wij zijn nu bezig voor ons eerste kindje. Bij ons is de communicatie met zijn Ex ook verschikkelijk alleen hebben de kids er gelukkig geen last van. Ze vinden het bij papa en mama leuk en ondervinden er verder geen problemen aan. Wij wil helaas maar liever wij dan de kids. We vragen we is of ze nog een broertje of zusje willen en het meisje wil natuurlijk een zusje en de jonge een broertje Maar ze hebben er net een nieuw neefje bij en vinde het super leuk. Dus ben er zelf niet zo bang voor. De kids zijn elk weekend bij ons en mijn vriend en ik hebben afgesproken dat hij zelf ook zeker 1x in het weekend iets met zijn eigen kids gaat zodat ze zich niet achtergesteld voelen. Ook een iedee voor jullie misschien? Super veel plezier met je zwangerschap!
Hier ook samengesteld gezin, ik heb drie kids uit eerdere relatie, twee zoons en een dochter, nu kindje van mij en mijn vriend samen. Gelukkig hier wel goede communicatie tussen ons en mijn ex. Oudste woont ook daar, twee jongsten bij ons en natuurlijk onze zoon ook. Succes met je zwangerschap en alles er omheen!
ook hier een samengesteld gezin, mijn man heeft 3 jongens uit een vorige relatie en nu hebben wij ook twee jongens. Totaal 5 jongens. Overigens woont de middelste zoon bij ons en de andere twee komen eens per twee weken het weekend en de vakanties. Ennne als het allemaal goed mag gaan gezien mijn aantal miskramen krijgen we een 6e kindje.
ohhhhh je verhaal is zo herkenbaar!!! onze kids zijn nog al wat jonger, maar de dochter van mijn vriend is drie en ook erg vatbaar voor wat haar wijs gemaakt wordt. erg genoeg liggen ze nog steeds in scheiding, al twee jaar hoor, maar dit komt omdat zijn ex niet mee wil werken, niet wil praten etc. mijn ex wordt beschuldigt van mishandeling, meerdere keren, terwijl zijn dochtertje bij ons aan tafel zit en zegt, bij mama zeg ik dat papa mij slaat, maar dat is niet zo, of "van opa moet ik zeggen dat papa mij slaat, maar dat is niet zo" verder maakt ze beschuldigingen van ontvoering etc. als mijn vriend zijn dochtertje terug brengt, pakt zij hem zonder pardon uit zijn armen en dan mag hij geen afscheid nemen, als hij dan zegt, ik wil graag nog even gedag tegen mijn dochter zeggen, rent ze de straat op met "hij ontvoert mij dochter"je mag haar niet mee nemen!!! kortom je staat helemaal machteloos en goed voor aap voor de rest van de buurt , ook dit hoort haar dochtertje ook en die denkt hierdoor dus dat papa fout is... het is echt gemeen en je kan er niks aan, nu zijn jullie kids ouder dus die zullen helemaal wel snel een eigen mening hebben, lijkt mij heel erg lastig hoor!repsect voor jou!/ jullie! maar goed alles heeft zo zijn voor en nadelen... onze meid is nog maar 3, die is juist heel erg beinvloedbaar en we zijn zo bang dat ze zich tegen haar vader gaat verzetten, dat ze hier niet meer wilt komen etc. =( lastig... en dan zijn we ook nog zwanger!! al die hormomen gieren zo lekker mee hahagah anyway, jij zit nu rond de 8 weken? als het goed is zit ik nu in week 7 ongeveer, dus ook nog zo lekker pril... spannend he?
wij hebben ook een samengesteld, groot, gezin. Ik heb 3 jongens uit mijn vorige relatie in de leeftijd van bijna 12 bijna 8 en bijna 4. Mijn vriend heeft 5 kids uit zijn vorige relatie, 4 jongens van 15, 12, 9 en 6 en een dochtertje van 2 dus dat is lekker druk
Sorry ladies dat het zo lang duurde voor ik weer reageer.... Nogal druk geweest en de hormonen zitten ook niet bepaald stil. Om 7 uur gaat me lampje uit en kan ik echt niet meer... Maar dit is vast heel erg herkenbaar. Fijn om te horen dat er zoveel sg zijn zeg! Momenteel veel problemen met de ex van mijn partner. Ze liegt en bedriegt en ik kan er totaal niet tegen. Korte situatie omschrijving: Mijn vriend en zij communiceren niet, nee zij schreeuwen en maken elkaar zwart. Dus uiteindelijk gaat de communicatie via mij, maar zn ex is zo achterbaks. Ik probeer alles te zien uit de situatie wat het beste is voor zijn kinderen. En ja hoor daar maakt ze handig gebruik van. Herfstvakantie: De meiden vragen of ze een weekje mee met vakantie na je ouders mogen (1 dag voor vertrek) ik zo nou dan moet ik even kijken of ik dat kan regelen en wat mijn vriend ervan vindt want betekend hij ziet ze niet omdat hij hele week moet werken. Geregeld uiteindelijk, wat zeggen de kids.... wij moesten van mama we hebben het helemaal niet gevraagd hoor. Vinden het wel leuk, maar moest omdat jullie dan meegaan na de wedstrijd van voltige wat in papa's weekend valt. Zo zijn er tal van dingen wat ik achterbaks vindt en waar ik slecht tegen kan. Binnenkort starten we met gesprekken om de communicatie beter te krijgen tussen die 2, ik heb me partner overtuigd hier aan mee te doen, maar inmiddels ben ik van plan om mijzelf terug te trekken. Ik trek haar rotkop gewoon niet. Het feit dat ze over de rug van haar kids alles voor elkaar probeert daar kan ik slecht tegen. Als ik haar erop aan spreek dan hebben de kids het altijd verkeerd begrepen... jaja. Zit nu in 2-strijd wat ik moet doen. Iemand advies?
Wij hebben ook een samengesteld gezin, mijn vriend heeft 2 kids uit zijn vorige relatie, een zoon van 15 en een dochter van 13. Samen hebben wij een dochter van 2 en krijgen er nu ( onverwacht) nog een kindje bij! We hebben het vandaag aan ze verteld en ze vonden het helemaal leuk!!