Morgen komt een collega van mijn man (uit het hoge noorden) onze scooters ophalen. Die moeten dan wel nog overgeschreven worden. Nu komt mijn vraag: 1 scooter staat op mijn naam en de andere op mijn man zijn naam. Kan ik die van mijn man morgen ook laten overschrijven of moet persé mijn man dat doen? Mijn man is werken namelijk.. Kan niks vinden hierover op internet.
Hij kan volgens mij een machtiging afgeven zodat jij deze kan laten overschrijven bij het Postkantoor.
Kan dat gewoon door een handgeschreven brief met handtekening en zijn legitimatiebewijs? Heb totaal geen verstand van deze zaken...
Ik weet dat er voor de auto wel speciale machtegings papieren zijn. Dus ik denk voor de scooter ook. Deze papieren kan je krijgen bij het postkantoor
Nee, je man hoeft niet mee. Een machtiging geldt alleen als de persoon, op wiens naam het kenteken overgezet moet worden, niet aanwezig kan zijn. Dit staat er op RDW.nl bij bromfiets verkopen: Verkoop aan particulier of rechtspersoon (B.V., N.V, V.O.F.) Verkoopt u uw voertuig aan een particulier of rechtspersoon, dan moet de overschrijving plaatsvinden op het postkantoor. De koper moet de overschrijving zelf regelen en ontvangt na overschrijving van de medewerker een vrijwaringsbewijs dat hij aan u moet overhandigen. Een eventuele actuele schorsing zal door de overschrijving automatisch worden beëindigd. Benodigde documenten voor overschrijving: Een geldig legitimatiebewijs Het Tenaamstellingsbewijs Het Overschrijvingsbewijs