vakantie boeken via duitse site

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloempje01, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    De titel zegt het al,
    We willen begin feb een weekje ertussenuit. We hadden een leuk park gezien in zeeland (roompot). Per stom toeval erachter gekomen dat boeken via de duitse Roompot.de al gauw 150/200,- goedkoper is als via de .nl site. Iemand enig idee/ervaring hoe dit kan? Vanwege het grote prijsverschil, ben ik nu een beetje argwanend voor een evt adertje onder het gras.. Graag jullie ervaringen!

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben pas centerparcs geboekt via Duitsland. Scheelde ook best een hoop.

Bloempje01 vindt dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ze gaan uit van hun eigen klanten. In een nederlandse vakantieperiode - gaan de prijzen voor de nederlanders omhoog ;) . In het laagseizoen van Nederland, gaan de nederlandse prijzen omlaag, ook al is het dan hoogseizoen voor bijvoorbeeld Duitsland.
    En dat geld dus andersom ook.... Het is niet bij alle organisaties zo, maar bij sommige wel. Scheelt inderdaad al gauw 150/200 euro. Verder is het zo dat je soms bij nederlandse sites verplicht bedlinnen bij moet boeken (gaat dan automatisch) en dat kost ook best wat en als dat op de duitse site niet zo is, geeft dat ook een flink prijsverschil.

4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Vrienden van ons boeken hun vakantie naar Turkije altijd via Reisen.de
    Dit zou ook veel schelen. Ik durf het nooit zo goed. Ben dan bang voor de kleine lettertjes. In het Nederlands zijn die soms al lastig, laat staan in een andere taal!

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij boeken trouwens onze zomervakantie vaak bij het accommodatie zelf; dat scheelt vaak ook.

6. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Wij hebben het bij centerparcs ook regelmatig gedaan. Via de Belgische site dan. Maar gaat prima hoor.
    Ze rekenen daar met hun vakanties. Dus dan scheelt het best veel.

Ik zou het dus doen :)

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij ook. Ik neem altijd contact op met het hotel, scheelt standaard rond 20%

Ook voor Nederlandse pretpatken, of een weekend Disney ed kun je bij het park vragen wat de tarieven zijn voor andere landen.

Zo hebben wij laatst een weekend Disney geboekt: gebeld naar NLse reserveringssite en gevraagd naar Belgische actie. Het scheelde ons €350 voor 3 dagen!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Duitsland kent geen Voorjaarsvakantie, kids moeten in die periode dan ook allemaal naar school.... dus voordeliger boeken :)
    Voor ons is het andersom, wij wonen in Duitsland en boeken hierdoor juist vaak voordeliger via de ".nl" sites

9. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! We hebben zojuist geboekt, via de duitse site. We hebben er zin in. Al helemaal nu dat we weten dat we bijna 200,- bespaard hebben:roflmao:.​

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Toevallig vorige week hier contact over gehad met center parcs. Ik had de prijzen vergeleken van 4 landen, Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Frankrijk was het goedkoopste.
    Die kon ik gewoon boeken alleen als er dan wat was moest ik dat ook via de Franse site of telefoon regelen. Dan konden ze bij de Nederlandse cp niets voor me betekenen. Nu kunnen wij absoluut geen Frans dus hier niet voor gekozen.
    Het grote prijs verschil zat ook in reserveringskosten en bed linnen.
    Uiteindelijk via de telefoon gewoon geboekt en kreeg ik nog een scherpere prijs dan de Duitse site. Erg netjes dus van de Nederlandse cp.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Leuk, kun je toch daar weer lekker besteden ;)

Ik kijk en vergelijk ook altijd hoor, nooit problemen gehad met boeken via een andere site. En het scheelt vaak meer dan een paar tientjes, dus echt de moeite waard.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als wij naar een vakantiepark gaan dan doen we altijd vergelijken via de duitse, belgische en franse sites. Scheelt vaak aardig wat.

Grote zomer vakanties bijvoorbeeld naar Turkije ofzo dat hebben we ook eerder gedaan via een duitse website, enige waar je rekening mee moet houden is dat voorwaarden voor reis en annuleringsverzekering kunnen verschillen in wat wij hier in Nederland hebben.

Deel Deze Pagina