Nummers die je niet wilt beluisteren vanwege de tekst

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 20 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.888
    113
    Vrouw
    Ken eigenlijk niks bedenken, alleen dat ik wel eens denk van ohjee dat is wel echt er over. Maar meestal luister ik niet echt naar de tekst, zeker niet bij anderdtalige nummers.
    Er is wel 1 liedje dat ik heel lang niet kon beluisteren zonder te wenen. Vechter van Regi en camille, dat kwam uit in een heel moeilijke periode en nadat iemand zei dat ze met dat lied altijd aan mij moest denken werd het echt genant als dat voorbij kwam haha :oops::cry::cry::cry:

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.178
    6.577
    113
    Ik heb moeite met de zin die Bono zingt in 'Do they now it's Christmas time' van Band Aid:

"Thank God it's them in stead of you". Them = mensen in Afrika.

Waarom moet je god bedanken dat iemand anders dan jij sterft van de honger?

mamabri, Sado en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ja, het klinkt voor mij altijd heel verwijtend van ‘weten ze wel dat het Kerstmis is?!’ - ook al is het zo niet bedoeld. Dat soort nummers (door bekenden voor een goed doel of bv bij een ramp om geld in te zamelen) vind ik vreselijk.

Maar verder dan ‘blegh wat een stom nummer’ kom ik ook niet, ik zet niks af ofzo. Maar stomme nummers ga ik ook niet bewust luisteren natuurlijk. Dat van ‘kind van de duivel’ bv, dat vind ik gewoon stom :D
    Ik heb geen nummers waarvan ik bv de muziek leuk vind, maar de tekst het verpest - dat gaat bij mij eigenlijk altijd had in hand. Ik denk dat als ik de tekst sowieso stom vind, ik meteen de muziek er aan koppel en dus ook niet zal luisteren. Maar als iets op de radio langskomt, denk ik hooguit ‘oh ja, wat een slecht nummer’.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat drank en drugs inderdaad vind ik zo'n verschrikkelijk nummer - inderdaad qua tekst... pff zo... nouja ik vind het taalgebruik dus echt verschrikkelijk.

Verder is er weinig waar ik nu op kan komen.. maar rap is sowieso niets voor mij ;)

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik heb wel nummers die me zo raken, dat ik ze in de auto niet zou luisteren - of helemaal niet in het openbaar :D Bv ‘Het is al laat toch’ van Racoon, daar zitten bepaalde herinneringen aan aan een vriendin, ik ga kapot als ik het luister. Zelfde met ‘De Lek’ van Kinderen voor Kinderen.

6. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Ik heb dat met het nummer "happy" van Pharrell Williams.
    Ik kan het niet aanhoren.:roflmao:

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Oh dat is wel heel erg fout o_O
    Net zoals die (vroegere) intro van Kinderen voor kinderen... 'Een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar' :rolleyes::rolleyes:

Vulpen, Maslov en mamabri vinden dit leuk.
  8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oh nu je het zegt!! Wat erg :eek:

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik heb dat met baby it's cold outside. Ze zegt dat ze naar huis wil, blijf van haar af. Geen dingen in haar drankje stoppen, je ego is niet belangrijker dan het welzijn van de ander

The neighbors might think
    Baby, it's bad out there
    Say, what's in this drink?
    No cabs to be had out there
    I wish I knew how
    Your eyes are like starlight now
    To break this spell
    I'll take your hat, your hair looks swell
    I am saying, "No, no, no sir"
    Mind if I move in closer?
    At least I'm gonna say that I tried
    What's the sense in hurting my pride?
    I really can't stay
    Baby, don't hold out
    Baby, it's cold outside
    Ugh, you're very pushy, you know?
    I'd like to think of it as opportunistic

Spectre vindt dit leuk.
  10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De meeste rap liedjes vind ik qua tekst verschrikkelijk. Maar ik heb ook ergens een hekel aan Hallelujah. Prachtige melodie, die opbouw en als je oppervlakkig luistert lijkt het haast een gospel. Maar niet heus…

11. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Hahaha dat valt echt wel mee :roflmao:

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.740
    113
    Vrouw
    Ik heb het meer met emo liedjes ik luister dus echt heel erg naar teksten en muziek raakt mij.

Maar R-Kelly luister ik uit principe echt niet meer.

Cold outside is echt zo een liedje die je wel hoort op de radio maar echt kriebels bij krijgt.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    #33 Adje, 21 sep 2023
    Laatst bewerkt: 21 sep 2023
    Voor mij is dat zinnetje juist heel sarcastisch en niet iets om letterlijk te nemen.
    En kerst wordt hier volgens mij ook niet zozeer bedoeld als geloofsfeest (wat het voor velen toch allang niet meer is), maar meer als feest van overvloed, terwijl op dat moment grote hongersnood was. Naar ik meen stierven destijds zo’n miljoen mensen in Ethiopie door hongersnood.

Dus hoewel het misschien aanmatigend is om aan te nemen dat iedereen kerst zou willen vieren, is het imo niet zo bedoelt. Maar juist bedoelt om mensen die wel kerst vieren (en dus de beleving die daar bij hoort snappen) de aandacht te laten vestigen op een plek waar welke vorm van uitbundig feest voor velen destijds niet aan de orde was.

Vulpen, Neuzeke, Kwek en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ik heb dat niet vanwege teksten eigenlijk. Als een tekst niet goed is, dan vind ik het nummer meestal ook niet goed. Denk aan barbie girl of who the fuck is alice, dat zijn toch sowieso al shitnummers ongeacht wat er precies gezongen wordt.

Maar er zijn wel nummer die ik zsm weg zap, klik, oid. Alles van Kensington vanwege die vreselijke galmende stadionstem van de zanger (terwijl de nummers misschien best aardig zijn), Pet shop boys, UB40 en Bitter sweet symphony van The Verve. Die laatste staat ieder jaar weer op mijn lijstje van goede voornemens (als enige punt overigens :roflmao:) en dan dat ik wil proberen om dat nummer een heel jaar niet tegen te komen. Dit jaar: so far so good :roflmao:

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Ik heb dat met k3 heya mama :roflmao::roflmao: en dat schreeuwde je vroeger als klein meisje dus mee:oops:

Hittegolf, in de stad
    Jongens en meisjes dansen
    Door de straten
    Lekker uitgelaten
    Ik wil jou, jij wil mij
    Ik weet een plekje waar ze
    Ons niet vinden
    Jij mag me verslinden
    Doe het héél zachtjes
    Geen kreetjes en geen lachjes
    Héél zachtjes
    't Wordt een leuke zomer
    Lieve mooie dromen

16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Maar k3 heeft heel veel van die teksten.
    Een kusje op je zachte mond en wie weet wat er daar van komt.

En dan draag ik een matrozen muts en niks meer dan dat

Niets dat mij ooit zo wild en uitbundig maakt, als de kusjesdans want ik grijp m'n kans, dat is wat ik doe. Ik kom naar je toe!

:oops::oops::oops:

Muisje2016 en lorreke vinden dit leuk.
  17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit heb ik ook, maar dan met Blof, Davina Michelle, Ronde, Suzan en Freek en miss montreal. Kan daar echt niet naar luisteren.

Sado vindt dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Oh my, Blof vind ik ook echt zo ‘overrated’, vreselijk. Behalve Miss Montreal kan ik dat lijstje wel van je overnemen denk ik…

JUVE en TotalBella vinden dit leuk.
  19. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Mijn man zet soms voor de grap “Banana” van DJ RYLVN op, nou, daar gaan al mijn feministische haren van omhoog staan.

20. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Oef, Bittersweet Symphony, die doet echt pijn! Zo’n goed nummer.

bababoe, Loufoque, Adje en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina