te kleine/weinig bloedplaatjes/bloedlichaampjes?

Discussion in 'De lounge' started by KanjerB, Oct 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    een week of 1-2 geleden ben ik flink ziek geweest nu hebben ze bloedgeprikt en de ha zei vandaag dat ik te kleine bloedlichaampjes heb. Maar wat houdt dat in? helemaal vergeten door te vragen. De ha zei dat we eerst moeten wachten op de andere bloeduitslagen en dat er daarna verder onderzocht moet worden. En zijn bloedplaatjes en bloedlichaampjes hetzelfde?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

bloedplaatjes en bloedlichaampjes zijn hetzelfde volgens mij. Want je hebt rode bloedlichaampjes (zuurstoftransport, hangt ook wel samen met vermoeidheid) , witte bloedlichaampjes (afweer) .

Wat hij bedoelt weet ik dus ook niet... balen is dat he, ga je toch achteraf in onzekerheid zitten thuis. Hopelijk hoor je snel meer, voor je je vanalles in je hoofd haalt.

3. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar ik weet wel dat bloedplaatjes zorgen voor de stolling van je bloed, en dus iets anders zijn dan bloedlichaampjes...
    Verder heb ik er helaas geen verstand van. Lijkt me het handigst om gewoon morgenochtend meteen even je huisarts te bellen voor verdere uitleg. Dan weet je het tenminste zeker.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Als je het zoekt op google kom je veel tegen over het onderwerp.

Ik zou het alleen niet doen.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    ahahaha dat is waarschijnlijk goed advies, beter even aan je arts vragen. En als ze te klein zijn neem ik aan dat het over je rode bloedlichaampjes oftewel bloedplaatjes gaat.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik denk dat het betekent dat je anemie hebt (bloedarmoede ijzer tekort hoe je het ook wil noemen)

7. Seth

Seth Niet meer actief

Rode bloedlichaampjes en bloedplaatjes zijn dus NIET hetzelfde...

rode bloedlichaampjes transporteren het zuurstof in het bloed... (tekort is bloedarmoede)
    bloedplaatjes zorgen voor de stolling...

Ga vooral niet zitten internetten... vraag het je HA

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    bedanlkt meiden. De praktijk was idd al gesloten toen ik belde. En googlen ;) had ik al gedaan :) vandaar dit topic. Pff nu tot morgenochtend in de onzekerheid zitten

9. Seth

Seth Niet meer actief

succes...!!
    en maak je niet te druk hoor..

(ja weet t.. makkelijk gezegd)

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Sorrie je hebt gelijk wat betreft de bloedplaatjes.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    En nee je niet te druk maken hoor meis

12. Seth

Seth Niet meer actief

maakt niet uit....

heb er helaas ervaring mee gekregen.. dus had het liever niet geweten....:(

13. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!!

mijn zusje heeft te weinig bloedplaatjes en dus veel "blauwe plekken" wat ik dus ook heb gedaan is comp. aan een naar google.. daar kwam ik op leukemi uit.. Maar z heeft een auto immuumsysteem ziekte..die heeft aan immuum systeem aangetast en komt door haar milt.. haar lichaam legt een stofje op haar bloedplaatje en dan denkt haar milt van; jij hoort hier niet.. hup wegwezen en die zuigt het bloedplaatje op..

Nu zit ze aan de pretnison en schommelt het.. een normaal mens moet 150 bloedplaatjs en mijn zusje had er 3!!

weet natuurlijk niet of het het zelfd is maar misschien herken je het?? ander PB me maar :D

liefs xx

Share This Page