Hoe warm of koud aankleden met dit weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Tja, ik zit nog steeds in de 'net geboren'- stand volgens mij, terwijl mijn meisje alweer bijna vijf maanden is. Ik heb dan ook het idee dat ik haar nog te warm aankleed... Wat trekken jullie je kindje met dit warme weer aan? Lange mouwen? Korte mouwen?
    Mijn dochter heeft vandaag aan:
    romper met lange mouwen
    hemdje met spaghettibandjes daaroverheen
    lange broek
    sokjes

Is dit te warm voor de komende dagen? En kan ze ook gewoon met korte mouwen naar buiten? ik vind dat soms nog steeds erg lastig... ;)

2. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Het is ook heel raar weer, ik heb gisteren even snel wat shirtjes met korte mouwen gekocht want het moet gewoon kunnen.
    de regel is dat je je kind net zo kleed als dat je jezelf aankleed.
    nou is dat nu wel moeilijk, het ene moment zweet ik me kapot in een korte broek en het andere moment heb ik het weer koud, dus voor zo'n kleine is dat ook zo

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn dochter is 11 maanden en ik vind het nog steeds moeilijk te bepalen!

ik heb haar vandaag een romper korte mouw
    een truitje korte mouw
    majo
    en een dun jurkje *spaggetti bandjes

dus zei heeft korte mouwen aan
    maar als ik naar buiten ga doe ik denk ik toch een vestje aan hoor
    hihi

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Blijft inderdaad moeilijk. Ik kleed hem ook inderdaad aan hoe ik mezelf aankleed. Als we naar buiten ga en ik heb korte mouwen aan doe ik hem wel een los vestje aan met lange mouwen. Soms doe ik hem dan uit als ik voel dat het te warm is. Die van ons heeft het sowieso al snel warm. Weet niet hoe warm het nu is maar bij 25 graden kan hij/zij heus wel shirtje met korte mouwen aan.

Ik denk dat je haar nu goed hebt aangekleed voor vandaag. Misschien als je gaat wandelen dat ze geen jasje aan hoeft. Weet niet hoeveel wind er staat.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Tja, lastig is het he? ;)
    Ze is vandaag op het kdv dus ik neem aan dat als ze het daar warm krijgt ze dat wel in de gaten houden. Maar morgen wordt het echt 25 graden... dus dan kan ze wellicht wel gewoon in korte mouwen. En dan toch maar een vestje mee voor de zekerheid hahaha

6. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Ik vind het ook nog steeds lastig en de mijne is al 10 maanden :). Een tshirt kan best met dit weer. Meestal heeft onze meid een rompertje zonder mouwen, een tshirt en een luchtige broek aan. Als het echt warm is krijgt ze gewoon een korte broek aan. En ik neem altijd een vestje mee voor het geval dat.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik vind het ook erg lastig, vooral omdat ik een koukleum ben, dan kleed ik haar snel te warm aan vrees ik, ze heeft nu een rompertje zonder mouwen, een shirt met lange mouwen en een lange broek aan, geen sokjes, die heeft ze nooit aan.

als ik met haar ga wandelen straks dan laat ik dat denk ik zo, afhankelijk van hoeveel wind er staat.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre heeft nu een romper zonder mouwen, een shirt met lange mouwen (dunne stof) en een 3-kwartsbroek aan, geen sokken. Ik vind het ook lastig, deze dagen!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Valerie heeft vandaag aan:
    rompertje met spaghetti bandjes
    Lang katoenen broekje
    en t-shirtje.

Geen sokjes...als we zo gaan fietsen krijgt ze wel schoentjes aan en een jasje.
    Het waait namelijk nog best wel hard.

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier een romper zonder mouw, en shirtje zonder mouw en een korte broek..
    Ik moet er wel bij zeggen dat Djayson het heel snel warm heeft, en dan ook echt zweet als hij te warm word aangkleed..
    (hij heeft nu ook warmte exceem op zijn rug, door te warm aankleden)

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Lastig he?!
    Mijn dochter heeft het snel warm, maar ik heb ook de neiging haar te warm aan te kleden.

Vandaag heeft ze aan: een romper met korte mouwen, jurkje met korte mouwen en een legging! Sokjes ook, maar die trekt ze zelf uit!
    OP het kdv is het warm, vaak als ik kom is ze half uitgekleed omdat het een plat dak is en dus bloed heet! ;)

12. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    eva heeft een romper met lange mouwen en lange broek met sokjes ...is dit goed??

13. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Dean heeft vandaag een rompertje met korte mouw een t-shirt met ook een korte mouw dus.
    Lange broek en sokjes.
    Ik loop zelf ook met een korte mouw de kleine darom ook!

14. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Milan heeft een driekwartbroek met een tshirt korte mouw, romper korte mouw en sokjes.

15. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Patrick heeft vandaag een hemdje met boxershort, shirtje met lange mouwen, een blouse met korte mouwen, lange broek en sokken aan. Hij is naar het KDV en dan vind ik het 's ochtends nog te koud om hem korte mouwen aan te trekken. Ik neem aan dat ze op het KDV zijn shirtje uittrekken wanneer het te warm wordt.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier net wezen winkelen met de kinderwagen. romper korte mouw, shirt korte mouw en dun vestje. lange dunne broek. blote voetjes. zonnepetje en insmeren!!!

17. Alita

Alita Niet meer actief

net lekker gewandeld en ze heeft een rompertje met spaghettibandjes, t-shirtje en een spijkerbroek aan. Het is lekker weer alleen waait het af en toe hard en dan wordt het wel iets te koud met het zonnetje die soms weggaat.
    Moet zeggen dat ik nu wat zekerder ben in het aankleden ze is nu ook oud genoeg, maar als ze nog klein zijn zou ik oppassen hoor, toen was ik ook een stuk voorzichtiger. En natuurlijk ligt het ook aan je kindje, de een is een kouwkleum en de ander heeft het snel warm!!

18. San L

San L Lid

22 jun 2009
    14
    0
    0
    Enschede
    Ik vind het wel moeilijk met dit weer. Trek Roos meestal hetzelfde aan als ik aan heb. Vandaag dus een t-shirt en een driekwartbroekje. Ze heeft het wel snel warm in de maxi cosi...maar minder aantrekken met dit weer gaat me net iets te ver.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe heeft mijn zoontje hetzelfde aan wat ik aan heb (hoeveelheid lagen e.d.) Hij is inmiddels 10 maanden en een grote jongen. Vandaag was dat een romper korte mouw, een shirt lange mouw en een lange broek + sandaaltjes.
    Morgen wordt het warmer. Dan wordt het een bermuda met een romper korte mouw + t-shirt korte mouw. Donderdag gaat hij naar het kdv met lange mouwen maar ik stop een shirt met korte mouw in zijn tas (en z'n zwembroek!)

Ik zag vandaag een vrouw bij de visboer met een tweeling. Ik 'hoop' dat het twee premature kinderen waren want de tweeling lag in de wandelwagen inzet van een urban jungle (dus geen hele kleine kindjes meer). Als ik het goed zag waren ze beide volledig aan gekleed en lagen ze helemaal ingepakt in een wrapper van Lodger... VEEL te warm! Ik had gewoon medelijde met ze.. later bedacht ik me dat ze misschen prematuur waren en niet zo goed hun temperatuur kunnen houden maar dan nog... volgens mij was het veel te veel.
    Het is gevaarlijk om je kindje te warm aan te kleden!

20. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

als het morgen 25 graden wordt dan doe ik me dochter een korte broek aan met een shirtje korte mouw
    me dochter is erg warm bloedig (heeft ze van de vader ) en zweet dus al gauw

Deel Deze Pagina