Pfff ik ben kapot. Onze kleine meid is bijna 1 jaar maar mijn hemel wat slaapt die kleine meid weinig. Haar slaapritme ziet er als.volgt uit. 19.15uur a 19.30 uur op bed na het hele ritueel. Waarna ze tot 00.00 uur toch wel 5 a 6 x wakker wordt. 04.30 uur wakker. Ze moet en zal dan een fles hebben dan ligt ze weer om 5uur en om 5.45 uur is ze weer klaar wakker. Dan begint haar dag. Ze is overdag erg chagarijnig maar slapen ho maar. Ik krijg haar niet slapend in bed. Meestal slaapt ze van 12.15 uur tot 13.00uur en verder gewoon niet. Dat mini slaapje in de middag is al een hele strijd. Ik ben zo kapot, de hele dag heb ik een huilend kind achter me aan te kruipen. Maar haar grote broer wil ook nog wat aandacht van zijn moeder. Maar even alleen rond kruipen wil ze niet dus hangt ze er altijd bij. Ik was met zoonlief gezegend met een goed slapend kind maar dochterlief is een drama. Oortjes en alles zijn al nagekeken ze mankeerd niks lichamelijk... bedritueel hebben we en is ook altijd hetzelfde... Wie heeft tips voor me
Lastig, hier ook een slechte slaper waar de dag vaak al om 6 begint. En dier er pas om 22 in lag. Nu is hij 2 en gaat hij tussen 19:30 -20:00 naar bed en slaapt hij tot 6. Wel krijgt hij een fles water mee naar bed, waar hij uit drinkt als hij wakker wordt. Niet ideaal, maarja als het helpt?
Heb je koud hebben al uitgesloten? Dus echt voelen in de nek en niet "ze kan het niet koud hebben, want ze slaapt in een dikke winter slaapzak".
Mijn oudste werd wakker omdat hij continue zijn hoofd stootte aan de spijlen en hoofdende. Duurde even voordat ik doorhad dat daar het probleem lag maar nadat we een beschermer in z'n bed hadden gedaan sliep hij een stuk rustiger!
Te donker of te licht? Heb je een nachtlampje? Te koud of te warm? En hoe reageer je als ze wakker wordt? Ga je meteen naar daar of laat je haar het eerst even zelf uitzoeken?
Campingbedje geprobeerd? Misschien zelfs op andere plek in haar kamertje? Overdag draagzak of doek? Zodat ze zich wel moet overgeven aan rusten? En niet na 5 keer mopperen opgeven, hier moeten ze vaak aan wennen, dat ze even niks kunnen.
Als het aan mijn dochter ligt, begint de dag om 6 uur. Dan hoor ik haar kirren, spelen, roepen (soort van), alleen we reageren er nog niet op. En dan slaapt ze een kwartier later weer. Onze dochter gaat dus niet huilen. Gaat ze hard huilen en reageer je er direct op. Misschien kun je overdag slaaptraining gaan doen? Sterkte in ieder geval!
Hier ook slechte slaper. Soms ligt ze midden nacht staren op plafond. Sinds ze 10 mnd is slaapt ze 20.30-08.30 met tig keer wakker tussen 00.00-04.00 en overdag 45 min Maar ze is erg vrolijk druk en niet moe. Hoe meer ik haar bied, uitdaag, prikker per dag hoe beter ze slaapt
Te koud/ te warm heeft ze het niet. Daar let ik heel erg op. Ik ga heel vaak.niet naar haar toe maar pas als ze echt huilt reageer ik. Het gejammer wordt genegeerd. Draagdoek vind ze heerlijk en slaapt ze dan ook wel in echter is dat lastig omdat ik de oudste ook echt tijd voor hem wil bieden en met die dreumes op mijn rug kan ik niet alles zoals even donderjagen met m of idioot over obstakelparcours racen die we zelf gebouwt hebben en daar heeft hij nu net behoefte aan zeker met dit slechte weer. En als dl wakker is dan zit ze overal bij en ik ben alleen thuis van 7 tot 19 uur dus ja... Bedje is ook al verplaatst. Een camping bedje kan ik nog even proberen. Wie weet werkt dat...
Dl wil niet eens haar bed in... in de middag weigert ze en kost het me.al 30 min strijd voordat ze uberhaupt blijft liggen.
Dat was hier ook, maar een campingbedje zorgde er wel voor dat ze uiteindelijk beter ging slapen. Het gaf haar meer geborgenheid dan een open ledikant met spijlen. Misschien toch het een kans geven.. Baat het niet...