Wanneer bedje gereed hebben?

Discussion in 'De babyuitzet' started by ZoWelkom84, Jul 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    beetje vreemde vraag!

Maar vanaf hoeveel weken stond bij jullie het bedje al klaar? (Lees: opgemaakt)

Ik twijfel steeds om het te doen maar straks last hij nog even op zich wachten en dan vind ik het snel vies om hem erin te leggen Niet dat ik smetvrees heb maar de gedachte dat het al 5 weken zo netjes erbij ligt vangt toch stof. Of je nou steeds kamer zuigt/stoft en dweilt..

2. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Begrijp je helemaal! Ik vroeg me dat ook af, maar heb hem nu al 2 weken klaar staan (ben nu 36wk). Vooral omdat ik het er leuk uit vind zien. Als ik dan straks weer moet 'verversen' dan is dat maar zo (zie wel wat ik er dan van vind qua stof). Zie ik dan wel weer.

En anders dan was je het toch weer op een gegeven moment? We moeten wel wat te doen houden toch? :confused::p

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hier lag alles klaar voor de kraamverzogster om het op te maken :D

ZoWelkom84 likes this.
  4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,785
    3,911
    113
    Ja, de kraamverzorgster trekt alles er waarschijnlijk weer vanaf. Heb het zelf al wel gedaan en een handdoek over de wieg gegooid :p.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Had hem al vroeg opgemaakt. Gewoon omdat dat er zo leuk uit zag.

Kraamverzorgster verschoont het toch nog van te voren als je aangeeft als het er al een tijdje op ligt.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Hier verhuizen we met 34 weken nog en ik denk dat ik m rond 36/37 week opmaak. Eerder niet hoor. Een bedje is zo opgemaakt :)

7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,252
    3,898
    113
    Ik had het nog niet opgemaakt, had geen idee hoe dat moest met die lakens en zo. Daar is zo'n kraamzorg toch juist voor, om je dat soort dingen te leren...

8. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    Hier is de wieg opgemaakt sinds ie staat (sinds week of 28) maar heb een stapeltje schoon beddengoed erop liggen om te verschonen als het zo ver is (geen kraamzorg hier). Ledikantje in de babykamer is ook opgemaakt maar zullen we niet direct gebruiken dus laat dat even zo tot de baby (af en toe) in het ledikant gaat slapen.

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Het ledikant staat opgemaakt gwoon voor de mooi daar gaat hij toch niet slapen voorlopig.

Wieg heb ik klaar staan met het beddengoed in een kledingzak. De vorige keer had ij hem opgemaakt klaar staan maar de kraamzorg trok toch alles eraf en maakte het opnieuw op. Dus ik heb hem niet opgemaakt klaar staan :)

10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ik heb het niet opgemaakt.
    Dat hebben we pas gedaan toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis.

11. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Ik denk dat ik het een keertje opmaak om even van te genieten (hahaha). En daarna lekker wassen en klaar leggen in de kast. Matrasje eventueel afdekken met een laken/handdoek. Als ik hier lees dat de kraamhulp het bedje toch weer afhaalt en opmaakt, ga ik daar ook geen moeite voor doen en dan is het wel lekker fris allemaal.

Het ledikant gaan we waarschijnlijk weer uit elkaar halen en op zolder zetten. Hebben een wiegje die op de slaapkamer komt. Maar als dat niet bevalt gaat het wiegje sowieso naar de babykamer, het is een wiegje waar ze tot 6 maanden in kunnen liggen. Dus dan is het ledikant nog helemaal niet nodig.

12. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Waarom haalt de kraamzorg het er allemaal weer af? Sorry vindt dat echt zo niet kunnen :eek: dat hoeft ze bij mij echt niet te doen..
    Het ledikantje is opgemaakt, maar daar komt hij voorlopig nog niet in.. dus dat kan dan nog wel lekker gewassen worden. Het wiegje maak ik waarschijnlijk deze week op, en dat blijft wel schoon en daar hoeft de kraamzorg ook echt niet aan te komen :D

ZoWelkom84 likes this.
  13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hier gaven ze bij de intake aan dat het geen zin heeft omdat de Kraamzorg het er gelijk weer aftrekt.
    Ze komen helaas veel bedjes tegen die al weken zijn opgemaakt en stoffig zijn geworden :D
    Ik had alles in een pedaalemmerzakje gedaan en dat in het wiegje gelegd. Zo wist ze precies wat ik op het bedje wilde hebben.

Hopsatee likes this.
  14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Het eraf halen is omdat veel mensen niet weten hoe het veilig opgemaakt moet worden en het dus vaak veel te hoog zit. Het dekentje moet zo zitten dat de voetjes de onderkant van het bedje kunnen raken en het moet strak genoeg zitten.
    Hier had ik het trouwens de 2e en 3e keer wel opgemaakt en vroegen ze alleen of het 1 of 2 dekentjes waren en lieten ze het verder gewoon zitten. Had er wel een extra lakentje overheen gelegd zodat het niet stoffig werd.

15. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Ah zo ja..idd dan snap k het! Haha
    Dat had ik idd wel gedaan, en doe dat deze keer ook weer! Bedankt voor je antwoord

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,029
    5,247
    113
    Bedje opmaken is alleen "voor de mooi". De kraamverzorgster zal dat straks toch vervangen voor vers beddengoed dat uit de kast komt. Een beetje zonde dus om dat nu al te doen. Maar als jij het leuk vind staan kan het natuurlijk prima.

17. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Dank jullie wel dames!

Ik weet wel hoe ik hem moet opmakengezien vorig jaar bevallen ben maar laat het dan lekker voor wat het is☺️

Hopsatee likes this.
  18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Beide keren met 35 weken.
    De kraamverzorgster heeft alleen gekeken of het goed zat en laag genoeg was opgemaakt.
    Beide keren heeft ze er niks aan gedaan en was het goed.

19. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,449
    1,130
    113
    Hier heeft de kraamzorg het ook njet afgehaald. Alleen opnieuw lager opgemaakt en dat was prima.

20. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

Apr 3, 2017
    1,463
    412
    83
    Na de bevalling is het bedje opgemaakt :) Vond het zo in de weg staan als ik het al eerder deed. En de kraamverzorgster doet er toch nieuwe lakentjes op.

Share This Page