Hoe baby warm houden in kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bebis, 19 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hi! Mijn eerste kind is een zomerkindje, ze heeft eigenlijk altijd met een dun dekentje in de kinderwagen gelegen. Nu krijg ik een herfstkindje en bedacht mij opeens dat die toch een stuk warmer erbij moet liggen ;)
    Hoe kleden jullie verder de baby aan met herfst/winter? Ik heb een Joolz day, de bak kan dus dichtgeritst worden. Doen jullie de baby nog in een voetenzak? Of met winterpakje onder dekens? Ik hoor graag jullie tips, thanks!

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Onze zoon is van oktober. Ik had onderin de bak een matje uit het kraampakket gelegd tegen wind van onder. Daarna het matrasje met molton en aankleedkussenhoes erom. Zoon gewoon aangekleed en een mutsje op. Verder lakentje en deken en het dekje van de kinderwagen erover. Als het echt heel koud was, een extra dekentje mee om eventueel over de voetjes te leggen.

Bebis vindt dit leuk.
  3. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik had bij de tweede in de winter een lekkere voetenzak van Lodger, heerlijk ding. :)

Bebis vindt dit leuk.
  4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Fennec, kleineM en Bebis vinden dit leuk.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De eerste paar weken lag ze in een voetenzak en dan de bak dicht geritst.
    Ideaal een voetenzak.

En toen het weer wat warmer werd onder een dekentje, mutsje op en dat dekje erop.

Bebis vindt dit leuk.
  6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als het niet al te koud was gewone kleertjes, vestje, mutsje en warm dekentje. Het dekje van de kinderwagen ritste ik ook dicht dus weinig last van de wind.
    Was het echt koud dan in een winterpakje en dikke deken, desnoods voorverwarmd met kruik.

Bebis vindt dit leuk.
  7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Een kruik meenemen in de kinderwagen kan levensgevaarlijk zijn, dus dat zou ik niet doen. Ik warmde de wagenbak wel op met een kruik. Verder gewoon een lekker zacht jasje aan, mutsje op en onder de dekens :)

8. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
  9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wat is daar levensgevaarlijk aan dan? Ik heb sowieso nooit waterkruiken gebruikt.

10. Mammielove

Ik bedoel idd een waterkruik, die wordt namelijk nog veel gebruikt.

11. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Nouja, dat is misschien wel fijn om in de eerste instantie erbij te zeggen! Mensen die dat niet doorhebben zullen dan misschien doodleuk een heetwaterkruik bij hun kind leggen, met het risico op verbranding.

En verder lees ik net dat andere soorten kruiken ook niet zonder gevaar zijn, als je die bij je kind wil leggen. Zoals bijvoorbeeld een handbreedte tussen andersoortige kruik en baby. Hoe ga je dat zo houden onderweg?
    https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/beddengoed-voor-kinderen/kruik

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik legde ‘m bij de voetjes. Sowieso heb je niet zo heel veel ruimte in een kinderwagenbak. Maar dat is toch allemaal common sense? Maar misschien heb je gelijk, moet er iets meer voorgekauwd worden...

13. Mammielove

De heetwaterkruiken kunnen ook nog eens openbarsten door de druk die erop komt als je met de wagen loopt.
    Hier lagen ze wel altijd in de wieg, maar met een hydrofiel en met twee deken lagen ertussen.

14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Lekker aankleden, muts op, dekentje erover, evt dek dichtritsen. Tussendoor kun je even voelen in het nekje of het goed gaat qua temperatuur en daarop kun je het ea aanpassen.

Kruik heb ik nooit gedaan trouwens. Ook nooit nodig gehad.
    Ik had een dooky om evt wind wat buiten de wagen te houden(wel opletten op de juiste bevestiging ivm frisse lucht die wel nodig is).

Bebis vindt dit leuk.
  15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze zoon is vorig jaar midden in de winter met -10 geboren.

Hij lag op een matrasje, met hoeslaken en dan in zn gewone kleding en een jasje aan. Mutsje op. Extra sokjes en in het begin twee dekentjes. Onze wagen had ook een dicht rits flapje

Gewoon goed voelen in de nek, die geeft duidelijk weer of het te warm of te koud is.

littlemunchkin en Bebis vinden dit leuk.
  16. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Rompertje, boxpakje, sokjes, mutsje en daar overheen een berenpakje.[​IMG]
    Dekentje en het dekje van de wandelwagen dicht geritst.

Bebis vindt dit leuk.
  17. K00

K00 Niet meer actief

Wij hebben een voetenzak van koeka. Handig ding!

18. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik heb een koeka voetenzak. Heerlijk ding. Dochter blijft niet onder een deken liggen, die trapt alles van zich af. Ze wurmt zich ook boven de zak uit, dus ik heb nu ook nog een teddy pak, zodat ook haar armen warm blijven.
    Ik overweeg ook om een wollen jasje aan te schaffen. Ze zijn wel wat prijzig, maar lekker warm en niet zo dik als de meeste gewatteerde jasjes.

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier droeg de jongste (eind november geboren, lag een dik pak sneeuw destijds) kleertjes met zo'n winterpak (met handjes, voetjes en een capuchon) aan. Dan lakentje+dekentje. En als ze het dan nog koud had lekker een kruik erbij

20. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Maxi cosi voetenzak van Baby’s Only en als het echt koud word en lekker gevoerd vest erbij aan.

Deel Deze Pagina