Hi! Mijn eerste kind is een zomerkindje, ze heeft eigenlijk altijd met een dun dekentje in de kinderwagen gelegen. Nu krijg ik een herfstkindje en bedacht mij opeens dat die toch een stuk warmer erbij moet liggen Hoe kleden jullie verder de baby aan met herfst/winter? Ik heb een Joolz day, de bak kan dus dichtgeritst worden. Doen jullie de baby nog in een voetenzak? Of met winterpakje onder dekens? Ik hoor graag jullie tips, thanks!
Onze zoon is van oktober. Ik had onderin de bak een matje uit het kraampakket gelegd tegen wind van onder. Daarna het matrasje met molton en aankleedkussenhoes erom. Zoon gewoon aangekleed en een mutsje op. Verder lakentje en deken en het dekje van de kinderwagen erover. Als het echt heel koud was, een extra dekentje mee om eventueel over de voetjes te leggen.
Ik had ook een voetenzak van Lodger, de mini bunker. https://www.lodger.com/nl-nl/producten/1335,-21408/voetenzak-maxi-cosi Volgens mij eigenlijk voor maxi cosi maar ik legde 'm ook in de wagen. Zo'n lodger mutsje op. Sjaal om. https://www.lodger.com/nl-nl/producten/babykleding/sjaals-mutsjes-en-wantjes Eventueel nog een extra deken en als het écht koud was deed ik de kruik er ook nog bij!
De eerste paar weken lag ze in een voetenzak en dan de bak dicht geritst. Ideaal een voetenzak. En toen het weer wat warmer werd onder een dekentje, mutsje op en dat dekje erop.
Als het niet al te koud was gewone kleertjes, vestje, mutsje en warm dekentje. Het dekje van de kinderwagen ritste ik ook dicht dus weinig last van de wind. Was het echt koud dan in een winterpakje en dikke deken, desnoods voorverwarmd met kruik.
Een kruik meenemen in de kinderwagen kan levensgevaarlijk zijn, dus dat zou ik niet doen. Ik warmde de wagenbak wel op met een kruik. Verder gewoon een lekker zacht jasje aan, mutsje op en onder de dekens
Nouja, dat is misschien wel fijn om in de eerste instantie erbij te zeggen! Mensen die dat niet doorhebben zullen dan misschien doodleuk een heetwaterkruik bij hun kind leggen, met het risico op verbranding. En verder lees ik net dat andere soorten kruiken ook niet zonder gevaar zijn, als je die bij je kind wil leggen. Zoals bijvoorbeeld een handbreedte tussen andersoortige kruik en baby. Hoe ga je dat zo houden onderweg? https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/beddengoed-voor-kinderen/kruik
Ik legde ‘m bij de voetjes. Sowieso heb je niet zo heel veel ruimte in een kinderwagenbak. Maar dat is toch allemaal common sense? Maar misschien heb je gelijk, moet er iets meer voorgekauwd worden...
De heetwaterkruiken kunnen ook nog eens openbarsten door de druk die erop komt als je met de wagen loopt. Hier lagen ze wel altijd in de wieg, maar met een hydrofiel en met twee deken lagen ertussen.
Lekker aankleden, muts op, dekentje erover, evt dek dichtritsen. Tussendoor kun je even voelen in het nekje of het goed gaat qua temperatuur en daarop kun je het ea aanpassen. Kruik heb ik nooit gedaan trouwens. Ook nooit nodig gehad. Ik had een dooky om evt wind wat buiten de wagen te houden(wel opletten op de juiste bevestiging ivm frisse lucht die wel nodig is).
Onze zoon is vorig jaar midden in de winter met -10 geboren. Hij lag op een matrasje, met hoeslaken en dan in zn gewone kleding en een jasje aan. Mutsje op. Extra sokjes en in het begin twee dekentjes. Onze wagen had ook een dicht rits flapje Gewoon goed voelen in de nek, die geeft duidelijk weer of het te warm of te koud is.
Rompertje, boxpakje, sokjes, mutsje en daar overheen een berenpakje. Dekentje en het dekje van de wandelwagen dicht geritst.
Ik heb een koeka voetenzak. Heerlijk ding. Dochter blijft niet onder een deken liggen, die trapt alles van zich af. Ze wurmt zich ook boven de zak uit, dus ik heb nu ook nog een teddy pak, zodat ook haar armen warm blijven. Ik overweeg ook om een wollen jasje aan te schaffen. Ze zijn wel wat prijzig, maar lekker warm en niet zo dik als de meeste gewatteerde jasjes.
Hier droeg de jongste (eind november geboren, lag een dik pak sneeuw destijds) kleertjes met zo'n winterpak (met handjes, voetjes en een capuchon) aan. Dan lakentje+dekentje. En als ze het dan nog koud had lekker een kruik erbij