Uberhaupt nog een duowagen aanschaffen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Onze middelste is straks als de baby komt bijna 3 jaar.
    Nu zou hij op een meerijdplankje kunnen als hij niet zo enorm druk en beweeglijk is en in zijn enthousiasme niet meer luistert en wegrent of bij elk bloemetje van het plankje afstapt. (heb het nog niet geprobeert maar ken hem erg goed;))
    Ik heb eigelijk liever geen duowagen omdat de gang nu al vol staat met 1 buggy voor die van 3 jaar en een kinderwagen voor de baby als je apart met 1 kind weg wil.
    En straks ook nog een duowagen :$.
    Maar is het wel rendabel om met een kind van bijna 3 een (goedkope of tweedehands) duowagen te kopen. Misschien gebruiken we hem maar een half jaar.;)
    Ik weet niet wat ik moet...

2. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een enorm beweeglijke en drukke dochter van bijna 3 en ze staat verbazend goed op het meerijdplankje! Toen ze nog in de kinderwagen zat, wilde ze veel vaker zelluf lopen dan nu op het plankje.

We hebben het plankje via mp gekocht voor € 30,- omdat ik ook geen idee had of ze er op zou blijven staan. We hebben wel een heel stabiel plankje waar je ook makkelijk de stoep mee op en af kan. Je ziet soms ook van die rekjes met alleen een paar buizen, maar die zijn erg onstabiel.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    J. is bijna drie als de tweede komt en ik zag een meerijdplankje ook niet zitten ivm haar beweeglijkheid. Ik heb een goedkope duowagen gekocht waarbij ze achter elkaar zitten. Rijdt misschien wat zwaarder dan naast elkaar, maar ik wilde er geen honderden euro's aan uitgeven. Doordat hij goedkoop is, vind ik het niet zo erg als ik hem maar een paar keer gebruik of als hij na een half jaar ongebruikt staat te zijn. En als blijkt dat ik hem heel veel gebruik, dan kan ik altijd nog een goede duurdere kopen. De enkele buggy gaat bij ons weg (of wordt in ieder geval ergens anders gestald dan in de gang), die gebruik je voorlopig toch niet meer als je een duowagen hebt ivm de oudste/in jouw geval middelste, lijkt me.

4. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoon is straks nog geen twee en ik ga ook geen duowagen aanschaffen.. De eerste 4 maanden kan de baby in de draagdoek en daarna geloof ik dat mijn zoon naar de winkels wel op het meerijdplankje wilt blijven staan.
    Met echte uitstapjes(dierentuin oid) gaat mijn man altijd mee en kunnen we gewoon de buggy en kinderwagen meenemen!

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Koop er 1 op marktplaats.. Collega had er daar ook 1 en na een jaar verkocht voor dezelfde prijs als dat ze 'm had verkocht ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Mijn dochtertje is nog geen 2 als de tweede komt, maar geen duowagen. Ga de baby veel dragen net als mijn dochtertje destijds en als mijn man mee is kan ze in de buggy en de baby in de wagen. En als ze wat ouder is op een plankje. Mocht het echt niet gaan, dan kunnen we altijd nog een duowagen aanschaffen, maar ik wil het liever niet.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier wel een duowagen gehad, mijn dochter was net 2 toen haar broertje kwam en ze was/is nogal een wegloper dus veel gebruik van gemaakt (ik doe alles alleen incl boodschappen en heb geen rijbewijs).

Nu ga ik er uiteraard weer gebruik van maken aangezien zoontje dan 1,5 is.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter is wel netjes buiten, en die is straks ruim 2,5 als de baby komt. Ik heb voor haar net een meerijdplankje gekocht en dat lijkt me voldoende. Hier hetzelfde probleem met de volle gang ;)

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oh ik zou echt niet zonder mijn duowagen hebben gekund! (Stik moet nog steeds vervangende bekleding bestellen...)

maar goed, mijn dochter was ruim anderhalf en nu is ze net 3, en dan had ik ook geen duowagen meer aangeschaft. Zij is ook een echte wegloper maar sinds ze drie is gaat dat echt heel erg goed met meelopen enz. (soms wat langzaam maar das anders ;)). Nu heb ik er nog 1 van anderhalf dus de duowagen gaat weer in gebruik.

Je hebt ook meerijplankjes waar je op kan zitten (kidsit) of de bibi stroller (een soort fietsje voor aan je wagen)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Vanaf 3 jaar, zat onze oudste bijna nooit meer in de buggy; hij loopt alles zelf. Op die leeftijd vind ik een duowagen dan ook echt niet meer nodig.

11. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ik zou het ook niet meer kopen, dan kunnen ze makkelijk zelf lopen toch..?
    Ik heb er nu nog wel eentje aangeschaft, aangezien mijn dochtertje nu 1,5 is en ik geen auto heb overdag. Het is nu nog net te ver lopen voor haar naar het winkelcentrum/CB/bieb en dergelijke en anders kom je echt nergens. Maar als ze drie was geweest had ik het niet meer gekocht. Denk nu al dat ik het niet heel lang/veel ga gebruiken, wil de baby in principe ook dragen in de draagdoek, dus dan heb je eigenlijk niet echt een duowagen nodig.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou geen duowagen kopen, mocht je hem na de bevalling toch missen, dan kan je er altijd nog een van marktplaats halen ofzo.

Milan was 25 maanden toen Isabelle werd geboren en wij hebben een duowagen niet gemist. Milan is ook vrij wild en beweeglijk en druk etc. etc., maar hij bleef altijd heel goed op het plankje staan en anders liep hij gewoon zelf mee (of hij ging mee op z'n loopfietsje). Verder kan je inderdaad ook nog de oudste in de buggy doen en de jongste in de draagdoek.

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Die draagdoek is inderdaad ook een idee, maar dan hoop ik dat ik geen 10 ponder krijg:D

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    J. kan prima zelf lopen, maar bv. naar het winkelcentrum of de bieb, in de winkel/bieb en terug is voor haar toch echt te ver. Bv. het CB is al helemaal niet aan te lopen (voor mij al amper). Mede om die reden dus gewoon lekker een duowagen.

Heb ook een draagdoek en wil de baby als het lukt ook veel gaan dragen, maar ik weet van te voren niet of dat lukt (J. was geen draagdoekkind, ik heb rugklachten en J. was een behoorlijk grote baby, ik vraag me af hoe handig het nou echt is: een peuter die toch ook zo nu en dan wil lopen en dan een baby in de draagdoek).

Ik heb dus gekozen voor het kunnen afwisselen (baby in de kinderwagen en J. lopen, baby in de draagdoek en J. lopen of J. in de buggy of beide kinderen in de duowagen). Lijkt mij ideaal. :) En mijn duobuggy was bijna net zo duur als een meerijdplankje met zitje. ;)

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier 2j8mnd verschil en ik heb een duowagen (voor de oppaskindjes), maar dochter heeft er zelden ingezeten. Ik nam haar eigenlijk altijd mee met loopfiets of gewone fiets. Ideaal schiet ook lekker op.

16. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn jongste is straks nog geen 2 en ik koop geen duowagen om de reden die de andere dames ook al aangaven!

17. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Mijn dochter is bijna 3 maar ik heb wel een duowagen aangeschaft.
    Ze loopt goed (absoluut geen wegloper), maar erg langzaam.
    Ik moet zeker 2x per dag de honden uitlaten (man doet het 's avonds) en weer of geen weer, ze moet mee.
    Als ik dan haast heb, een lange route loop of het giet, wil ik haar niet laten lopen of nat laten worden op een plankje.
    Heb ook een draagzak (bondolino) die ik veel wil gebruiken, maar met regen is een regenkap over een duowagen toch wel erg makkelijk.
    Hoe lang ik em gebruik??? Geen idee....hij was 75 euro op marktplaats, dus dat vond ik goed te doen.

bar

18. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Mijn oudste was anderhalf toen de tweede kwam. We hebben geen duowagen gekocht, maar een kidsit (kleinedreumus.nl). Daar kunnen ze op staan en zitten. Nu met de derde doen we het net zou. De jongste is dan 21 maanden als de derde komt. Maar deze heeft helaas wel wat meer purschuim in zijn oren (lees niet luisteren) Dus we zullen zien, het ligt gewoon echt aan je kind.

Deel Deze Pagina