Ik heb een newborn shoot gepland staan en kreeg als tip van de fotograaf dat het beter is de baby te vervoeren in een wikkeldeken met niets aan kleertjes aan zodat hij door kan slapen en we hem niet hoeven uit te kleden. Dit klonk heel logisch en ben dus n beetje aan het rondkijken. Nu vraag ik me af of een wikkeldeken in september niet veel te warm is voor een kleintje. De deken zal natuurlijk vaker dan alleen voor de shoot worden gebruikt als blijkt dat dit wel echt een aanrader is. Ik lees zelf veel dat dit wordt gebruikt voor kindjes die in de winter geboren worden. Hoor graag van jullie of je het ook gebruikt hebt / gaat gebruiken voor een kindje dat geboren wordt in september. ( het kan natuurlijk dan nog vrij warm zijn )
Hier kindje van half september en veel gebruikt. Hoewel het toen vrij warm was, had ze het de eerste tijd binnen echt nodig over haar lange mouwen nog. Wikkeldeken kan je ook daarna nog gebruiken als het kouder wordt. Zou dus gaan voor een lekkere warme.
Wikkeldeken ga je in september wel nodig hebben. Pasgeboren kleintjes hebben nog veel moeite om op temperatuur te blijven, dus een wikkeldoek is wel nodig.
hier ook veel gebruikt hoor, in de mc ipv een jasje bijvoorbeeld, of als ik even snel naar de buren wilde, gauw in de doek ipv jasje aanprutsen... TIP: let wel op dat ze geschikt zijn voor de mc, mijn ervaring is dat ze niet allemaal even handig zijn
Bij mn eerste ook veel gebruikt en nu voor de tweede ga ik er ook weer een kopen, maar dan een roze 😊 mijn eerste is van half september en de tweede dalijk van eind augustus maar de eerste maanden heb ik m veel gebruikt. ik had die van snooze baby, die vond ik mooi en fijn en heeft van die maxicosigaatjes.