Nuna Leaf Grow of BabyBjörn wipstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SofiaSofia, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SofiaSofia

    29 aug 2019
    40
    17
    8
    Hoi!

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Stel dat je nu mocht kiezen, voor welke wipstoel zou je dan gaan?

    De Nuna Leaf Grow lijkt me fijner voor kleine baby’s omdat die platter lijkt te kunnen. Daarnaast lijkt me de wiegende beweging fijn. Wel vind ik ‘m groot en misschien minder makkelijk te verplaatsen van de ene naar de andere ruimte.

    De BabyBjörn wipstoel lijkt me lichter en praktischer in opbergen en meenemen. Ook lijkt het me een fijn stoeltje voor wat oudere baby’s. Voor hele kleintjes vraag ik me af of het fijn is, hij lijkt zelfs op de laagste stand nog vrij rechtop te staan.

    Wie heeft ervaringen met de stoeltjes en wat zou je mij aanraden en waarom?
     
  2. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    De babybjorn is echt een geweldige wipstoel, in tegenstelling tot andere wipstoelen ken ik geen enkel babytje dat er niet graag in zat. Hij is ook erg ergonomisch, omdat je baby totaal niet in een houding gewrongen zit.

    Een echte newborn kan je er niet in kwijt, maar ik vind een newborn in een wipstoel sowieso vrij onnodig. Maar vanaf een maand of 2 is hij prima vond ik!

    En inderdaad licht, makkelijk mee te nemen, makkelijk te wassen, ... En je raakt ze achteraf nog makkelijk tweedehands kwijt voor een mooie prijs ;)
     
  3. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Babybjorn! Absoluut een aanrader. Dochter is prematuur geboren dus was lang mini, maar kon daar prima in liggen. Hij zakt naar beneden dus op de laagste stand is hij wel vrij plat hoor. En ze kon zich er al heel snel zelf in wiebelen met de benen.
    Dochter is nu 2, en ligt er nog in te chillen voor de tv. (zonder riempje om)

    En heel makkelijk mee te nemen en te wassen.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook de babybjorn, staat niet in de weg en ze zit er graag in. Ze gaat er sowieso voor het spelen in, niet slapen. Ze is nu 10 weken en hebben 'm sinds 3 weken in huis. Ze zit er steeds vaker en makkelijker in, logisch ze is nu wat ouder.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    De leaf! Onze lange bijna 5 jarige zit er nog steeds in te chillen. Tot 60 kilo kan je erin zitten.

    Bekleding is ook zeer makkelijk te wassen. Kan er volledig af in 1 handeling

    We gooien dat ding ook gewoon in de auto of nemen goedkope wipstoel mee.

    De kittens laten de leaf schommelen en gaan er dan in liggen slapen haha, zelfs die zijn fan
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Absoluut de Nuna!
    Die word hier ook door de peuter en kleuter nog gebruikt.
    Dat ding kan een behoorlijk gewicht dragen (ik geloof 60kg maar durf het niet met zekerheid te zeggen)
    Ze liggen er hier gerust ook met zijn 2e in.
    Is wel proppen maar het past :roflmao:
     
  7. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    De Nuna ken ik niet. Maar de Björn heb ik al dertien jaar. De jongste ruim twee gaat er nog wel eens uit zichzelf een dutje in doen, ik heb de wipstoel aan de gast ouder cadeau gedaan. Hij kan plat opgeruimd worden en makkelijk te wassen. Zelf gebruik ik geen wipstoel meer nadat kinderen zo’n anderhalf zijn.
     
  8. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Zeker nuna leaf. We hebben hem gebruikt bij eerste en erna nog 7 jaar meiden hebben gebruikt voor tv! Recent weggedaan maar gaan opnieuw halen (twijfelen over stokke/kidmill ivm inzet eetstoel)
     
  9. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Zeker de nuna!
    Wij hebben die stoel nu bijna 5 jaar en ze gebruiken hem nog steeds voor de tv of gewoon om even lekker in de chillen.
     
  10. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Ik ben tevreden met baby Björn, nuna leaf nooit gehad dus kan ik niet over oordelen.

    Makkelijke van baby Björn os dat je de hoes makkelijk kunt wassen En vervangen. Op internet staan zelfs patronen waarmee je zelf een hoes kunt maken. En een voordeel is dat je hem mee in de auto kunt nemen zonder dat ie veel ruimte inneemt.
     
  11. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ik vond de babybjorn voor een kleine baby wel ideaal, mijn zoontje zat er met een paar weken al in en heeft er heel veel gebruik van gemaakt. Platste stand is echt heel plat hoor dus zeer geschikt voor pasgeborene. Ook handig dat je de hoes heel makkelijk eraf haalt en mee kan wassen.

    Enige nadeel zodra mijn zoontje ouder en zwaarder werd wilde hij niet meer liggen hij ging er toen rechtop in zitten maar alsnog zakt het stoeltje door de vering vrij ver naar achter
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Baby Björn
     
  13. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier ook fan van de baby Bjorn. Kan gemakkelijk ergens weg geborgen. Heel goed schoon te maken en alle kids lagen er graag in
     
  14. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Babybjorn hebben wij geen ervaring mee, maar een vriendin van mij heeft er veel plezier van. Ze had hem van Marktplaats. Wij hadden de Beaba (hoge wipstoel). Ideaal voor als je last van je rug hebt. Babybjorn wordt goed beoordeeld.
     

Deel Deze Pagina