vraagje bondolino: hoe jonge kindjes dragen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kara, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Vandaag heb ik de bondolino binnen gekregen: wat zit dat ding super zeg! Alleen mijn dochter (nu 2,5 week oud) haar hoofdje heeft zoveel speling dat ik merk dat ze er niet helemaal lekker in zit. Het lijkt niet uit te maken of ik de banden heel strak of juist wat losser om doe. Ze zakt niet naar beneden (kan haar koppie nog steeds kussen), maar er zit teveel speling, waardoor ze met de voorkant van haar gezicht op mij 'klapt' (niet heel hard natuurlijk) en niet echt lekker lijkt te kunnen ademen. Het lukt haar nog niet goed om haar hoofdje opzij te draaien (lijkt me ook niet zo'n prettige hoek).

Heeft er iemand een tip/verklaring? Doe ik iets niet goed? Of ben ik gewoon te ongeduldig en moet ik nog even wachten met het gebruik omdat ze er zometeen beter in groeit? Of hoe doen jullie dat met hele kleine kindjes?

Bedankt!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik vond de bondolino pas prettig vanaf een week of 6, daarvoor inderdaad toch te veel speling bij het hoofdje.
    Het nekflapje paak keer omslaan en dan met klittenband bevestigen (begrijp je wat ik bedoel?) geeft wel al wat meer steun in het nekje vond ik. Maar de eerste weken vond ik toch een rekbare doek het fijnste voor de steun bij het hoofdje..

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Op alle fronten mee eens. En aan een rekbare doek kun je geen buil vallen als je 'm voor een prikkie (€15,-) op Marktplaats koopt.

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ademen is niet snel een probleem. Denk maar hoe plat de neusjes in je borst komen bij borstvoeding. Ben wel met je eens dat het hoofdje eerst wat veel ruimte heeft.

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het nekflapje helpt inderdaad wel bij de steun van het nekje, maar goed om te horen dat ze er misschien eigenlijk nog te klein voor is. We hebben ook een rekbare doek in huis, dus die gebruiken we al veel en dat blijven we de komende weken zeker doen, totdat de bondolino helemaal goed zit voor moeder én kind!

6. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    staat er geen minimum gewicht/leeftijd op? ik heb een doek die ik moet knopen en daar staat bij iedere variatie een leeftijd op ,plus dat die maar mocht vanaf 2kg500

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik ben het eens met Loki, was hier ook de beste oplossing. Nog eventjes wachten dus. Het is een superfijne draagzak, heel af en toe heb ik mijn dochter er nog in, als we een oppashond hebben en ik dus met twee honden naar buiten moet. Toen ze kleiner was heb ik heel wat kilometers gemaakt met mijn meisje in de Bondolino!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier zat ie helemaal lekker opgekrult in de bondolino. Hij lag met zijn hoofdje tegen mijn borst. Zakte af en weg en dan tilde ik hem terug en snoerde de rugbanden aan. Ideaal..Heb hem vanaf 3e week heeeeel veel gedragen. Nu is hij bijna 4 maanden en wil er niet in.
    Hij gaat zitten wurmen enzo. Hij vind het niet fijn.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.186
    10.769
    113
    mm, k weet niet hoe klein jouw kleintje is, maar mijn moppie gaat erin mee naar buiten sinds ze 11 dagen oud was, nooit problemen gehad. Ze zat toen iets boven haar geboortegewicht, zal zo'n 3700 gram geweest zijn denk ik... draag je je kindje met beentjes binnen of buiten? Ik droeg toen de beentjes binnen.

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    bedankt voor jullie reacties, fijn om de ervaringen te lezen.

de bondolino kan in principe vanaf de geboorte worden gebruikt, daar zal het dus niet aan liggen.
    mijn kleintje is wel kort, maar groeit goed (boven de 4 kg), dus dan zou het wel moeten kunnen zou je denken. de beentjes zitten nu ook binnen.

misschien dat ze de houding (met hoofdje naar voren) gewoon (nog) niet zo prettig vindt?

want ligt jullie kindje dan met hoofdje recht tegen je borst? of met het hoofdje gedraaid naar de zijkant?

Deel Deze Pagina