Hi meiden, Wij reizen best veel en zullen onze baby dan ook zeker meenemen. Welke wagen is dan het meest handige om aan te schaffen? Ik ben zelf namelijk zeer gecharmeerd van de Bugaboo Cameleon, maar vraag me af of dit handig is..
Ik zou dan voor een lichtere compacte wagen gaan. Ik kan je zo niet vertellen welke dat is, maar als je naar een babyzaak gaat kunnen ze je goed uitleggen welke geschikt is Bugaboo cameleon kun je volgens mij alleen inklappen door het zitje eraf te halen. Als je op reis bent lijkt het me niet handig om steeds 2 losse delen te moeten vervoeren. Wat je ook kunt doen, is een goede buggy kopen voor op reis. Die zijn sowieso lichter en compacter. Ik zou ook vooral letten hoe de wagen is als het zitje erop zit, ipv de reiswieg. Omdat je die maar eventjes gebruikt.
Dan zou ik gaan voor een draagdoek of ergonomische drager. Geen gedoe met wagens. Makkelijk slapen, ook in vliegtuig.
Voor de bugaboo en stokke (misschien nog wel meer wagens) is een pram pack te koop, een beschermingshoes voor op reis. Voor de eerste maanden is een wagen met reiswagen denk ik wel fijn, daar kan je baby ook gewoon in slapen. In het begin is een buggy dan nog niet zo geschikt. Ik heb zelf een cameleon en vind het een hele fijne wagen. Lekker licht en makkelijk in en uit te klappen.
Welke kinderwagen je ook neemt, een buggy na 6 maanden is veel fijner. Wij hebben nu een bugaboo, veel compacter dan wat ik bij v en g had, maar toch kan ik niet wachten op een simpele buggy die makkelijk te vervoeren is. Een buggy mag mee tot t vliegtuig en als handbagage, een wagen moet sowieso met de koffers mee, dus ik zou niet met een nieuwe bugaboo reizen. Een draagdoek lijkt mij ook fijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee..
Ik vind een buggy echt helemaal niks, heb er ook bewust nooit een gekocht. Zo naar dat ze van je af zitten, weinig comfort en vind ze irritant rijden.
Wij reizen ook regelmatig en hebben voor de bugaboo cameleon, en nu met een tweede kindje voor de donkey, gekozen. Met een reistas. Vind het ideaal. Beide wagens zijn compact in te klappen en passen prima in de reistas. Je zeult dus ook niet met twee losse delen. Ik vind de kinderwagen ook veel praktischer dan een buggy. Het loopt veel fijner en je kindje zit comfortabeler. Raad het je dus van harte aan!