wanneer beginnen met babykamer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by giebel, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Hoi, Ik ben nog maar heel kort zwanger (weet het nu 3 weken) en heb donderdag mijn eerste afspraak met VK en hopelijk daarna mijn eerste echo.
    Hoewel het allemaal nog best onzeker en spannend is... (eerst zien dan geloven...) betrap ik mezelf erop dat ik nu al aan het strunen ben op internet om te kijken wat ik mooi vind voor de toekomstige babykamer... Is dat wel normaal? Ik snap met m'n verstand heus wel dat ik moet wachten tot het eerste trimester om is en dat we dan nog ruim een half jaar hebben... maar ik kan het gewoon niet helpen.

We zijn wel al de desbetreffende kamer een beetje aan het opruimen omdat er ook nogal wat moet gebeuren voor we uberhaupt kunnen inrichten. Maar ik heb net een foto gevonden van een babykamer die ik helemaal geweldig vind (heel wat anders dan ik 5 jr geleden had gedacht!) en ik ben in m'n hoofd de meubeltjes nu al aan het indelen in die kamer....

Ben ik de enige die dat heeft of is dat redelijk normaal?

Wanneer begin je echt serieus met het kijken naar- en kopen van babyspulletjes?

2. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor. Op het moment dat ik een positieve test in mijn handen had kreeg ik het gevoel dat ik elke prenatal in de buurt moest leeg kopen. Heb me ingehouden en alleen een leuk rompertje gekocht.

Toen we een goede 20 weken echo hadden hebben we de baby kamer besteld en een kinderwagen.

Ik ben nu 24 weken zwanger en we gaan nu beginnen met schilderen en de vloer leggen. Over 3 weken wordt de kamer geleverd (dus met 27 weken).

Toen vond ik het erg laat, nu ben ik er heel blij mee. Als alle spullen er zijn ben ik nog 13 weken zwanger. Kan ik rustig de aankleding doen etc. Als je met 20 weken al helemaal klaar bent lijkt me ook niet leuk!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    bij sem begonnen we al vroeg. rond de 18 weken met schilderen enz toen kwam het kamertje met de 30 weken waren we helemaal klaar.

Nu is er een stuk minder tijd maar gaan we over 2 weken beginnen dan hebben we vakantie. Het kamertje komt dan ook

4. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    Ik ben nog geen 10 weken maar wij zijn vorige week al eens wezen kijken in een winkel. Gewoon om te zien wat we mooi vinden en niet. En kunnen er nu over nadenken. En in oktober is er Beurs in Hardenberg gaan we ook heen voor ideeën. En in november ben ik ongeveer 18 weken en dan wil wel wat grote dingen bestellen, zodat dat is gedaan. En dan gaan we de kamer behangen. Zodat alles als mogelijk is in de kerstvakantie geleverd kan worden.
    Terug komend ik vind het helemaal niet vroeg om rond te struinen naar dingen die je leuk vind. Dat is leuk en moet je vooral niet laten.

Heel veel plezier.
    Liefs

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Tsja, ik ben 5 weken en wij gaan vanavond de babykamer bestellen... onder de voorwaarde: gaat het mis, dan kunnen we kosteloos annuleren.

We vinden hem nou eenmaal erg leuk en het is een tijdelijk item. En goedkoop. T is maar net waar je je goed bij voelt. Willen hem met een week of 28 laten leveren. Mijn vriend heeft twee linkerhanden en ik twee rechter, dus lijkt me handig dat ik hem zelf nog in elkaar zet. :p Wil wel dat het ledikantje van onze beeb in elkaar blijft als hij/zij erin ligt hahah.

6. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Wij hebben toen ik 10 weken zwanger was de babykamer besteld. Me vriend kwam er zelf mee om naar een baby winkel te gaan en we vonden de kamer allebei heel leuk en we kregen een leuke aanbieding van de winkeldame dus hebben het gelijk maar gedaan.
    Hij wordt met 22 weken geleverd, maar we hebben een grote lege zolder dus kunnen de dozen daar nog een paar weken laten staan.
    Toen ik wist dat ik zwanger was wou ik ook gaan kopen kopen kopen, meid het is leuk geniet ervan, maar koop en doe idd niet teveel voor de 12 weken voorbij zijn zou ik zeggen.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wij zijn ook gelijk al overal wezen kijken, gekocht heb ik nog niks, wel al gekregen.

Het kopen van de kinderkamer doen wij pas na de medische echo aangezien dit ook geen standaard kinderkamertje word. De kinderwagen gaan wij ws bestellen rond de periode van de mamma mazzeldagen is zonde om die korting te laten lopen aangezien we en een nieuwe wagen willen en een nieuw model.

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Kijken en dromen kan altijd toch? Deed ik ook toen ik wist dat ik zwanger was. Na de 20 weken echo meteen de kamer en kinderwagen besteld. Heb ik met 30 weken zwangerschap laten bezorgen. Ondertussen ook gordijnen laten maken en zorgen dat alles geschilderd was, zodat de meubels veilig in elkaar konden. Nu ruim 32 weken en heerlijk aan het shoppen voor accessoires. Lekker je tijd nemen en alvast oriënteren kan nooit kwaad.

9. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Wij hebben alles pas gekocht na de 30 weken. Eerder staat het toch maar in de weg, of het gaat van je garantietijd af.

10. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Kinderwagen hebben we rond 15 weken besteld ivm leveringstijden (zou 2 maanden duren en is uiteindelijk na anderhalve maand geleverd) en de babykamer bij 23 weken. Zo'n beetje de helft van de rest van de babyuitzet heb ik al, de rest ga ik pas de laatste maand erbij kopen.

11. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Wij moeten nog beginnen...:)
    Afgelopen weekend verhuisd, maar de bedoeling is om volgend weekend te starten!

12. Belindada

Belindada Niet meer actief

Wij met 18 weken alles besteld, we hadden een pretecho gehad en toen wisten we het geslacht dus dan begint het shoppen ook te kriebelen en ze zeggen dat het termijn van leveren vaak 8 weken is dus dan zouden we alles binnen hebben bij 26 weken. Maar het kwam al veel eerder dus sinds week 23 staat hier alles al. De kamer hadden we al geschilderd, alleen moesten nadat we gehoord hadden wat het geslacht was, nog 1 muur behangen dat hebben een dag na de echo gedaan ;)

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Is helemaal niet raar hoor dat je om je heen aan het kijken bent! Met 8 weken was ik het kamertje tegengekomen en met 12 weken zwangerschap besteld. Levertijd was maar 1 week dus we zouden m laten leveren in oktober. Vorige week belde ze of het deze week al kon. Nu staan ze bij mij boven het kamertje te behangen en morgen komt de babykamer :D
    Het is wel vroeg maar dat betekend nog niet dat we morgen helemaal klaar zijn.

Mocht er onverhoopt iets gebeuren dan kan het kamertje kosteloos retour, ookal staat deze al inelkaar!

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Is hartstikke normaal. Hoort erbij! Ik had met 12 wk de meubeltjes in huis! :):D Kwam toen toevallig iets tegen op mp wat manlief en ik het einde vonden en een dag later opgehaald!

Vorige week is de babykamer behangen en heeft mijn man de meubeltjes in elkaar gezet. (Ben nu 26 wk.) Nu staan ze in de babykamer en begint het dus al echt ergens op te lijken, als is het verder nog erg leeg... (niks aan de muren, matrasje in plastic, alleen gloeilamp aan plafond, stekkerdozen nog niet terug op de muur...) Heb voor de leuk maar wat knuffeltjes en tutdoekjes, die we gekregen hebben voor de zwangerschap, op plankjes in de commode gelegd.

Gewoon kijken naar spullen wat je wilt, maar bedenk dat je elke euro maar een keer kan uitgeven, en dat je van bepaalde spullen maar één exemplaar nodig hebt (dus als je er eenmaal één gekozen hebt, is dat het het exemplaar waar je het mee zult moeten doen)!

15. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    dat is normaal hoor, meid, geniet er lekker van! :D

Ik zou iedereen aanraden tegen week 30 te gaan afronden met het inrichten. Dus dat je daarna lekker kunt aanrommelen voor de laatste dingetjes. Na die tijd vond ik het toch al lastiger om zelf zwaarder werk te verrichten, wordt je afhankelijker van anderen. Ik kon vanaf week 34 zelf niks meer, helaas, en ik had het allemaal eerder klaar willen hebben.

Gelukkig is het toch allemaal goed gekomen ;)

16. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    Ons kamertje was ook veel werk, omdat de computerkamer naar zolder moest en de oude computerkamer dus babykamer word.
    Wij hebben afgelopen zondag met m`n ouders het kamertje aangepakt.
    En we hoeven nu alleen nog de kledingkast in elkaat te zetten en ik wil nog wat stickertjes op de deur.
    verder zijn we klaar.
    Kinderwagen moeten we nog halen.
    Verder hadden we alles vanaf het begin van de zwangerschap in huis.

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik had het meeste al voor ik zwanger was!

Nu ben ik bijna 25 weken zwanger en is de kamer zo goed als klaar.

Deze week gezellig met mijn mams de kleertjes in de kast pakken.

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij zijn heel vroeg :) Met 10 weken het kamerte gekocht ,
    en 12 weken in elkaar gezet.
    Dus dat staat al. Alle overige spulletjes bestellen we na de 20 weken echo.
    Ik vind het leuk er de hele zwangerschap mee bezig te zijn en hoop dat het in week 32 zo goed als klaar is

19. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

Jan 4, 2011
    164
    0
    0
    Wij kunnen het kamertje nog niet afmaken, want we zijn nog aan het verbouwen! (in december huis gekocht, nu nog bezig :p)

Nou hebben we wel bijna alle spullen en meubeltjes al hoor, dus in principe gaat het bij ons alleen om het behangen schilderen etc. wat nog moet gebeuren.. We willen het hele huis af hebben als ik rond de 35 weken zit.. Dan dus alleen nog verhuizen, dus hoop dat de kleine gewoon blijft zitten tot het eind :p
    Af en toe denk ik wel van, krijgen we het wel op tijd af? Maar zal wel moeten, want woon nu nog bij mijn moeder en hier kan dat echt niet met een kleintje :O

20. Linana

Linana Niet meer actief

wij gaan het bedje en kastje kopen als de 20 weken echo goed is.
    De kinderwagen combi hebben we al wel besteld en kregen vandaag ook al binnen :p

Het bedje wat we op het oog hebben is er alleen in het roze en blauw en na de 20 weken echo weten we wat het wordt, het is dus meer om praktische redenen dat we er nog ff mee wachten :p

Share This Page