Wat moet ik mijn kind aandoen snachts met dit weer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Duo Penotti, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

Jul 28, 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een dochtertje, 3.5 maand oud.

Ze draagd een romper met lange mouwen en is ingewikkeld in een dekentje. (soort van inbakeren).

Weet niet goed of dit te warm is nu met dit weer.

Wat kleden jullie je baby aan snachts? En gebruiken jullie alleen lakentje op het bedje nu of ook nog een dekentje?

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Met open raam: korte 3/4 broekjes, sokjes, rompetje zonder mouwen, katoen tshirt lange mouwen, slaapzakje katoen zomer zonder mouwen en dan lakentje en dekentje.. Vrij warm dus maar ze heeft erg koude knuisjes en doet steeds deken eraf.
    Overdag hetzelfde maar zonder slaapzakje..

Moet zeggen dat het is niet super warm in den haag: veel wind want we wonen op 2e verd. met vrij uitzicht dys het waait behoorlijk naar binnen.
    Misschien kleed ik haar ook te warm maar ik kan geeb andere combinatie bedenken want dekentje bijna altijd uit dan maakt ze kou-roep geluiden :)) en borst en armpjes ook zonder dekentje.

Met pacco is anders: sokjes, broekjes, rompetje zonder mouwen + pacco. Geen dekentje niks.

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hier draagt Mees een shirt met lange mouwen (en uiteraard een romper maar met korte mouwen), een broekje en een slaapzak zonder mouwen. We leggen er voor de vorm nog wel een dekentje overheen maar Mees kruipt er altijd onderuit waardoor hij uiteindelijk alleen in zijn slaapzak ligt.

4. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    waarom baken je haar niet in met een hydrofiel luier als je denkt dat het te warm is dat deed ik met die van mij wel. Maar mijn zoontje van 3 slaapt alleen met een hemd en boxer en dun dekbedje en mijn zoontje van 9 mnd slaapt alleen met een romper korte mouw en een dekentje en beide slaan de dekens weg. Maar waar ik woon is het snachts ook net een sauna

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    gelukkig ook iemand die net zo baby aankleed! want ik dacht dat ik echt warm het doen maar niet dus...

hoe kan je baby in godsnaam in hydrofiel luier inwikkelen??? het is toch erg erg klein?? hier heb ik zelf swaddie wat 2 keer zo groot is en zelfs dat lukt niet in no time eruit...

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu meestal romper met korte mouwen en slaapzak. Ik doe dan als ik ga slapen een dekentje over hem heen (gooit het er zelf toch vanaf als hij gaat inslapen). Als t weer wat kouder is in huis doe ik er een langemouwen pyjama over heen of romper met lange mouwen aan. Broeken doe ik hier overdag ook uit.... alleen in de winter hier broeken aan.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Kan prima hoor met een hydrofiel...
    Je moet het gewoon strak omvouwen

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Romper korte mouw, lange pyama en laken+deken. Maar hij blijft er netjes onder

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Romper km, pyama truitje lm, zomer slaapzak, deken geen broekje ofzo, te warm voor haar.. Zodra ze de deken weg gaat schoppen houdt ze het broekje wel aan..

10. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

Jul 28, 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor jullie reactie.
    Heb haar inderdaad ook wel eens ingebakerd in een hydrofiel, maar daar weet ze zich met 5 min uit te krijgen, terwijl het dekentje iets meer weerstand bied.

Heb ook de pacco inbakerdoek, maar vind het best een onding. Dekentje wikkelen gaat sneller.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hier alleen romper korte mouw, zomerslaapzak en voor de vorm alleen lakentje voor in te stoppen geen dekentje. Als het erg heet is boven slaapt ze alleen in haar romper. En uiteraard de raam open.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

ht is nu toch niet heet?Hier romper zonder mouwen, dunne pyama en laken/deken lekker ingestopt.

13. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel

Ik gebruikte altijd 2 hydrofiel 1 voor de bovenkant en 1 voor er onder weet niet zo goed uit te leggen of met een lakentje die zijn wat groter en vl doet het met een koksschort inbakenen

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hier een slaapzakje zonder mauwen, een romper en een shirtje... en hij ligt nog onder een lakentje.

15. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36

Als ze de deken van haar boven lichaam aftrekt kan je ook aan de bovenkant wat dikker en aan de onderkant wat minder omdat daar de deken dan ook overheen ligt . Als de deken wel over haar voetjes ligt zou ik zowizo de sokjes weglaten .

16. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier of romper lange mouwen en in een slaapzak zonder mouwen.. of als ze een romper korte mouw aan heeft, doe ik een shirtje met lange mouwen aan in de slaapzak. De deken gebruiken we niet meer omdat ze helemaal omdraait in bed.

17. saapje

saapje Actief lid

Jan 21, 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schrik er een beetje van wat sommige hun kindjes aantrekken!!
    Sokjes? Tis zomer!

Hier een romper met korte mouwen en een hydrofiel slaapzak.

Ow: voor het hydrofiel inbakeren: er is een website waarop je grotere hydrofiels kunt kopen dan de standaardmaat. Speciaal om in te bakeren. Weet m zo niet uit mn hoofd, maar is vast te Googelen.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik dacht ook al: sokken?!

Onze dochter ligt in hele dunne zomerzak zonder mouwe, pyamashirt en broek en romper korte mouwen.

Onze zoon ligt onder zn dekbed (als ik hem daar neer leg ;)) in een pyama met hemd en luierbroekje. Maar dit was te warm voor hem. Nu mouwen en pijpen van zn pyama omgeslage . Morgen koop ik een shortama voor hem want net lag hij te zweten.

19. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Mijn meisje is net als mama een kou klein.
    rompertje korte mouw; katoenen shirtje lange mouw + pyama broekje ( geen sokjes)
    slaapzakje zonder mouw + dekentje. Stevig ingestopt want ze houdt van strak.

20. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik gebruik dit:
    Product Detail | H&M SE

Heeft korte mouwen en pijpen en is lekker luchtig :) En dan zijn dekentje tot net onder zijn armen.

Share This Page