Ik kom er niet echt uit. Dekentjes, lakentjes, slaapzakjes, overal vind ik wat anders. Ik ben 21 mei uitgerekend. We hebben een ledikantje met matrasje. Verder hebben we een dun slaapzakje gekregen van familie. Wat moeten we nu aanschaffen? De baby komt te liggen in een kamertje dat goed geisoleerd is, dubbelglas en er is een verwarming. Het raam kan open en we hebben er een ventilatierooster dat open kan.
Hoeslaken... Laken.... Deken... Straks hydrofiele luiers voor onder het hoofdje. Dat is alles wat ik heb iig
Ik heb wel een molton op het matras. Als er een keer gespuugd wordt is niet meteen je matras nat. Verder dekentje, lakentjes, hoeslaken en hydrofielluier idd. Al heeft mijn kleine man maar week of 6 onder dekentje gelegen, nu in zijn puckababy. Maar als het toch nog kouder gaat worden zal ik wel weer een dekentje eroverheen doen denk ik!
Molton kan maar pas op dat deze niet waterdicht is dat is gevaarlijk met de kruik straks in bedje. Hier 2 meiden gehad doe veel spuugde maar nooit een molton nodig gehad eigenlijk, maar dat is persoonlijk
Haha het voelde niet zo dik, heb een deken van de Hema. Maar kan ook mijn idee erbij zijn... http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/baby-en-kinderkamer/bedtextiel/gebreide-deken-(33312241) Deze heb ik, alleen dan in het wit
Aaah zonde! Hmmm ik weet niet of deze dik genoeg is, maar vind alle dekentjes wat dun voelen. Een dekbed voelt veel warmer/dikker, weet dat het niet mag en doe het ook niet, maar dat voelt gevoelsmatig warmer...
volgens mij heb je de gebreide versie van de hema? Ik heb de Katoenen fleece die speciaal voor baby''s is. Ik ben ook in mei uitgerekend en kijk even hoe warm het is. de deken kan dubbel of enkel. @Lov: dat waterdichte.. dat heb ik niet. gewoon een hoeslaken, laken en deken. Heb je iets waterdichts nodig?
Waterdicht is ook juist niet goed want stel het ergste gebeurt en je kruik lekt dan kan het hete water niet weg en verbrandt je kindje Zo'n deken als dit bedoel ik...
Dat zijn lekkere warme dekens Die maak je in het begin ook nog eens dubbel op idd omdat je bed kort opgemaakt moet worden
Heb inderdaad de gebreide deken van de Hema, speciaal van de baby afdeling Maar heb pas een dekentje, dus ga sowieso nog ff verder kijken. Deken zoals hierboven vind ik niet zo mooi qua stof bij regelmatig wassen. Ik zag op de uitzetlijst dat je ook slaapzakjes moet hebben?! Maar een slaapzak en een dikke deken lijkt me dan weer te warm.
Die was je niet zo vaak hoor.. De lakens eronder wel Maar wat bedoel je eigenlijk kwa stof? Er gebeurt helemaal niks mee hoor... Slaapzakjes gebruik je misschien later.... Zou niet weten waarom je die nu al nodig zou hebben?
Ik heb - ledikantje met matrasje (of wieg of co-sleeper) - molton hoeslakens - jersey hoeslakens - bedzeiltjes (maar niet voor de eerste weken (en ook alleen voor onder het lijfje, niet onder het hoofdje) - hydrofielen voor onder het hoofdje in geval van spugen - handdoek om het matrasje aan het hoofdeinde iets op te tillen (bij de voeten stop je de deken in, matrasje komt iets omhoog en baby's zijn soms net waterpasjes! Toen ie weer horizontaal lag sliep hij gelijk WEL in de wieg) - lakentjes - katoenen dekens Mij vielen de fluffy katoenen dekens van jolein en prenatal erg tegen. Paar keer wassen en ze beginnen net een plank te worden. De kabeldekens van baby's only etc zijn nog steeds mooi en soepel.
Ik heb een deken voor de wieg en een voor de kinderwagen en een voor het ledikant. En 1 reserve deken die op allemaal kan (dubbel voor de kleintjes, dwars bij kort opgemaakt ledikantje en in de lengte bij een in de lengte opgemaakt ledikantje. Als ik straks een warmere of dunnere deken nodig heb zie ik het dan wel.... zou maar zo kunnen dat ons wurm straks gaat spartelen en alle dekentjes de deur uit gaan en er een slaapzakje voor in de plaatst komt.
Wij hebben nu: Matras Molton Ledikantlaken voor het matrasje Laken Deken Kom ook tegen dat er een moltonzeiltje onder het lichaam van de baby moet, tegen het doorlekken van de luier. Maar zie weinig mensen die dat gebruiken. Neem aan dat je een babybed redelijk hetzelfde opmaakt als je eigen bed, alleen wij hebben een dekbed en een baby een laken met deken.